1 Prosjektorganisering i NSF Visjon: Mål: Prosjektarbeidet skal bidra til å utvikle prosjektpatruljen til større selvstendighet og ansvarsbevissthet gjennom.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Lærerkonferanse Gjøvik 7. – 8. april 2011
Advertisements

MEDLEM AV SKOLENS SAMARBEIDSUTVALG
Medvirkning til utvikling Anja Kildal Gabrielsen, LO www. fellestiltak
SAMARBEID I PRAKSIS Samling 4 Stabsutvikling.
Prosjektorganisering
• Teknikk og industriell produksjon • Elektrofag • Bygg- og anleggsteknikk • Restaurant- og næringsmiddelfag • Helse- og sosialfag • Design, medier og.
Tema 4: BEDRIFTEN SOM LÆRESTED Systematisk opplæring av framtidas fagarbeidere.
Best sammen for reiselivet i Agder og Telemark
"Skal vi få til noe sammen må vi være sammen"
Velkommen til foreldremøte for Vg Ny visjon og nye verdier: Lærelyst for livet: Det beste i hver enkelt. Mestring – Engasjement - Respekt.
I Dibrastan bor dubridene…
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Pedagogisk utviklingsarbeid
Prosjektarbeid Prosjektarbeid er et deltakerstyrt teamarbeid som skal gjennomføres innenfor en avgrenset tidsperiode - en pedagogisk arbeidsform hvor studenter.
Elever som forskere i naturfag – med wiki
FRIVILLIGHETSMELDING Hedmark fylkeskommune 1. Verbalforslag årsbudsjett 2011 “Fylkestinget ber fylkesrådet utarbeide en frivillighetsmelding med fokus.
Prosjektplanen Pedagogisk ledelse.
Torhild Rio Finvik og Torstein Rønningen
Elevundersøkelsen 5. – 7. trinn Motivasjon og innsats Vår 2011Vår Motivasjon (interesse for å lære) Grønn 1.2 Innsats Grønn 1.3 Lyst.
Styret – hjertet i foreningen
Oppfølging og kvalitetssikring
Prosjekt- og porteføljestyring i Telenor Nett
Lis Byberg Forelesning 14. oktober 2005
Regionale seminar august/september 2007 Inkludering av nye kommuner knyttet til ELIN-k og fyrtårnskommunene. Sissel Skarsgaard Prosjektleder Samspill 2007.
Ledelse av systemutviklingsprosjekter Leikny Øgrim Høgskolen i Oslo.
FREDRIKSTAD MUSIKKRÅDS MÅL OG HANDLINGSPLAN
Foreldremedvirkning Foreldrerollen i skolen er tosidig: vs
. Hovedmål: ILN skal søke, og selv bidra til å utvikle, medarbeidere som kombinerer kompetanse, engasjement, selvstendighet og ansvarsbevissthet.
Møre og Romsdal redaktørforening. Mål og bakgrunn for prosjektet Ny offentlighetslov Mest mulig innsyn.
Arbeidsrett Å være fullmektig KY 2008.
Strilatun, Seim 5.Februar 2010
Stab økonomi Ansvarsområder:
Sturla Bjerkaker VOFO Læring og Kompetanse 27. september 2013.
Litt om prosjektarbeid DagWiese Schartum, AFIN (fritt etter Arild Jansens presentasjon fra DRI3001, 2007)
Prosjektavslutning og sluttrapport
HeV-prosjektet Helhetlig virksomhetsstyring
Norgesuniversitetets prosjektmidler Vigdis, Janne og Eva
Tilvalgsfag 2004/05: Young Mentors Fagets forankring i L97 Praktisk prosjektarbeid.Praktisk prosjektarbeid. ”gir elevene mulighet til å opparbeide en allsidig.
Lærerkonferansen 2014 og veien mot læringsutbytte for faglig ledelse.
Per Schjølberg-Henriksen Oslo 27. oktober 2004 Forskningsbasert kompetansemegling Erfaringer fra TEFT og IRC Forskningsbasert kompetansemegling Metoder.
Veiledning prosjektroller
Veiledning kvalitetssikring
Hyperion i Privatmarked Kompetanseheving av Privatmarked Økonomi.
EPDS – screening, erfaringer fra helsestasjonen Nasjonalt råd for kvalitet og prioritering Landsgruppen av helsesøstre NSF Astrid Grydeland.
Prosjektfaser m.m. Nylen 2-3..
TERMIN: 2011-HØST ORD EMNEKODE: UG1PEL15110 KANDIDAT NR DATO: 13/12-11 PEDAGOGIKK OG ELEVKUNNSKAP EKSAMEN.
Brukerutvalget April 2016 Stig Slørdahl Administrerende direktør Helse Midt-Norge RHF.
RAMMEPLAN I PRAKSIS. Målet med rammeplanen er å gi styrer, pedagogiske ledere og det øvrige personalet en forpliktende ramme for planlegging, gjennomføring.
Line Johnsrud, rådgiver, Kommunens omsorgsansvar Representantens/vergens rolle Fylkesmannen i Oslo og Akershus v/ Line Johnsrud.
Koordinerende enhet KE er beskrevet i khol kap : Kommunen skal ha en koordinerende enhet for habiliterings- og rehabiliteringsvirksomhet. Denne.
Norges speiderforbund Foto: Kjetil Jøssang Ungt lederskap i natur.
Dialogkonferanse Behovene
Kompetanse for mangfold
Samarbeid mellom faglig og administrativ ledelse
NORDPLUS junior Programmet
Rekrutteringsstrategi SU - prosjektbeskrivelse
Skolebasert kompetanseutvikling
Vi byr på kaffe/te og noe å bite i.
I Dibrastan bor dubridene…
Samarbeid og medbestemmelse
Samling 2 klasse 5, Tromsø 28. – 30. april 2015
Skolebasert kompetanseutvikling
RPHO regional plan for et helhetlig opplæringsløp
Program for folkehelsearbeid i Trøndelag Planlegge tiltak
Etablering av program for antikorrupsjon i Helse Midt-Norge
Rekruttering/ Medlemsutvikling i D2250
2 1 STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet F N T
2 1 STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet F N T
STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet
Utskrift av presentasjonen:

1 Prosjektorganisering i NSF Visjon: Mål: Prosjektarbeidet skal bidra til å utvikle prosjektpatruljen til større selvstendighet og ansvarsbevissthet gjennom et arbeid preget av medbestemmelse og ansvar Oppgaven innebærer å løse oppdraget slik det er enighet om, og å være et forbilde for hva gode sosiale forhold betyr for resultatet.

2 Prosjektorganisering i NSF Forutsetningen Alle oppgaver løses i prosjekter som en konkret resultatorientert oppgave (SST-sak 79/97) Prosjekter kan etableres av Speiderstyret, Speiderstyrets arbeidsutvalg, Komite speiding og av Forbundskontoret (oppdragsgiver)

3 Prosjektorganisering i NSF Forberedelse Prosjektleder oppnevnes av oppdragsgiver direkte eller av Forbundskontoret Medlemmer av prosjektgruppen utpekes i samråd med prosjektleder

4 Prosjektorganisering i NSF Fordeling av ressurser Prosjektleder inngår egen prosjektavtale med NSF Prosjektleder inngår selv avtale med de andre i prosjektgruppen om deres oppgaver, ansvar og myndighet.

5 Prosjektorganisering i NSF Analyse Prosjektavtalen: Beskriver mål og rammer for oppgaven Tidsramme Samarbeidsform Krav til resultater Budsjett og økonomi Framdrift og rapportering

6 Prosjektorganisering i NSF Støtte Oppfølging: Rapporter til Forbundskontor og oppdragsgiver Nødvendige avklaringer Faglig veiledning Kontorstøtte

7 Prosjektorganisering i NSF Opplæring Faglig støtte: Prosjektleder skal tilbys opplæring i prosjektledelse Prosjekthåndboken Velkommen til samarbeid

8 Prosjektorganisering i NSF Heftet Ledelse i NSF inviterer til en fordypning av ledelse i NSF. Det er et godt hjelpemiddel til utveksling av meninger om og erfaringer fra ledelse i mindre fora. Refleksjon Innholdet omfatter: Hva er speiding? Patruljen Ledelse og læring Fra ord til handling

9 Prosjektorganisering i NSF Anvendelse Sluttrapport Avslutningssamtaler

10 Prosjektorganisering i NSF Visjon: Mål: Prosjektarbeidet skal bidra til å utvikle prosjektpatruljen til større selvstendighet og ansvarsbevissthet gjennom et arbeid preget av medbestemmelse og ansvar Oppgaven innebærer å løse oppdraget slik det er enighet om, og å være et forbilde for hva gode sosiale forhold betyr for resultatet.