Comfort Hotel TRONDHEIM.  Billed av High Tech = Ntnu.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Snakk sant om livet…… Omsorgsverdier ved livets slutt
Advertisements

Tør å sette grenser! Diskusjonsopplegg om ungdom og alkohol -
Vi ser hverandre og erfarer at i Guds rike hører vi sammen
SERIE: Bønn som forvandler Ikke tenk for smått om bønn. luk
Ikke noe sykehjem for meg, nei !
LIKEVERD Bevar ditt hjerte!.
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Kari Pape Den gode assistenten
Harald Kaasa Hammer Knattholmen Guds kjærlighet og vår.
Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
Fra ord til liv Mars 2011.
Elevenes røst 3 Omar Mekki, IMTEC.
En innføring i spillet: Lag En Setning
Salgsteknikker & Sosial media
Hønefoss politistasjon
Det hele mennesket griper gleden i bevegelsen
Motivasjon.
Veiledning av elever / lærlinger
Forretningsdriften – strategi og muligheter
Mestring og forebygging av depresjon
”Jobbmulighetskoden” Broen mellom arbeidssøker og arbeidsgiver:
Hvordan overbevise velgerne? Hvordan vinne de mange og små debattene? Kvinnenettverket Sogn og Fjordane juni 2007.
7.-8. nov. Velkommen til Forum Nordlandsløftet. Forum Nordlandsløftet7.-8. nov. Om deltakerne/ gruppene Om programmet.
En innføring i spillet: Dobbeltkrig – Grønn
Selvfølelse vs selvtillit
GOD OPPDRAGELSE ?.
MI – Motiverende intervju som hjelpemiddel ved livsstilsendring
Hva er aktivitet og deltakelse?
Kapittel 7 Johanne har ingen klær.
- roller og forventinger
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Erfaringer fra Tromsø kommune
Frontlinjeserivce
Hva er vitsen med å gifte seg?
Cannabisavvenning Lena Moen, Uteseksjonen Oslo kommune
Barnehagepersonalets betydning i barns liv
FORTSETT SETNINGENE. 1. Hun har et hus For fire måneder siden
- Verdsettende ledelse
High Five Driven Development! Peder Søholt. Øk motivasjonen din! Vi speiler oss selv ofte i andres følelser Øk motivasjonen til andre, og du vil øke din.
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
Gjør om fra direkte til indirekte tale. Han sier … 
Sett inn synes eller tro.
Johannes 14,1-11 veien, sannheten og livet
Kurslederkurs Bra mat for bedre helse Endringsfokusert rådgiving
Markedsføring er den veien du må lage til, for å lede kjøperen frem til kjøpstidspunktet.
FOS 14. januar 2010 Vibeke M. Mostad Stiftelsen IMTEC
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
© Olympiatoppen1 Hvordan benyttet jeg kognitive teknikker i min karriere? Hovedløpsprosjektet 5. november 2011.
OTH – Åfjord 30.april. 2 faktorer som er kritiske for motivasjonen, og som læreren kan påvirke:
KOMMUNIKASJON Grunnleggende kommunikasjonsteori
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
Suksesskriterier.
MEG OG MIN DOWNLINE. FØRINGER TIL HJELP/SELVHJELP. Få en vellykket organisasjon.
STILLE BØNN Takk Gud, Han som er din Far
Kommunikasjon Kristin Bie Høsten 2014.
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
 En modig leder  Mangel på kvalifisert arbeidskraft  Noen så mitt potensial  Noen tok seg tid for å forklare  Noen ble av og til irritert på grunn.
Kurs i leiing Kommunikasjon.
Møte med det norske arbeidsmarkedet.
Grunnleggende pedagogikk,
Tema: Kommunikasjon i team
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider.
VERDISKAPING I NORSK NÆRINGSLIV 1 NESO BASSKOLE Arbeidsledelse Samling 4 klasse 19, Tromsø 20. – 23. januar 2015 Hanne Winther og Magne Beddari, VINN.
KOMMUNIKASJON MED SPILLERE OG MEDIA. PÅ BANEN…OG UTENFOR BANEN AKTØRER Spillere, lagledelse, publikum, media DOMMEREN Ærlig, blid, tydelig, seg selv,
Kapittel 2 oppgave i Kjenner disse personene ansvarsfølelse?
Arbeiderpartiet.no HUSBESØK PÅ 1 – Valgkamp ansikt til ansikt.
Livsstilsending - uke 5 -
Vi vil «være sammen»; for barna…
Periodeplan for Lekestua Uke Sosial kompetanse
Utskrift av presentasjonen:

Comfort Hotel TRONDHEIM

 Billed av High Tech = Ntnu

Comfort Visjon  Comfort Hotels skal være Nordens mest innovative hotellkjede  Vi skal tørre å være annerledes, moderne, effektive og kompakte  Vi skal utvikle våre hoteller og konsepter i tråd med verdiordene urbant, effektivt og rimelig

Comfort Easy Living  Forenkle hotell opplevelsen for reisene igjennom tilrettelagt service tilbud  Speed of service = Service

Automatisk inn-utsjekk

In-room entertainment

Nyhet:Økologisk frokost

Take Away frokost

Lobby Shop

Musikk Digger man Celine Dion er det god plass i heisen hos Sten & Strøm

En møteplass

Menneskene

Åpnet 26 sept. 08

Service  Hva er service?  Hva er god service?

Service  Å gi gjesten det lille ekstra  Overgå gjesten sine forventninger  Å gi gjesten det han har betalt for, og litt til  Ta gjesten på alvor – Hør på tilbakemeldingene som kommer  At gjesten forlater oss med ett smil om munnen og en lyst til å komme igjen og igjen og igjen og igjen.   

Forutsetninger for å lykkes med god service.  Gode kunnskaper om hotellet  Tørre å gi av seg selv  Kroppsholdning/kroppsspråk  Godt arbeidsmiljø  Gode holdninger til jobben  God tilbakmeldingskultur

Gode kunnskaper om hotellet  Grunnleggene kunnskap om hotellet og destinasjonen  Hva kan jeg tilby/gjøre det lille ekstra for en gjest som skal bo hos oss?  Hva kan jeg gjøre for at gjesten skal få en så positiv opplevelse som overhode mulig?

Tørre å gi av seg selv  Ha stor tro på seg selv og hotellet  Gi av seg selv i en hver salgs-sammenheng  Gi av seg selv i en hver kontakt man har med gjesten  Tør å være utradisjonell

Kroppsholdning/ kroppsspråk  Kroppsspråket avslører deg!  Ha alltid øye kontakt med gjestene  Ha en korrekt kroppsholdning  Smil også med øynene  Vær på ”hugget”  Speil gjesten

Tilbakemeldinger

Godt arbeidsmiljø  8 spilleregler for godt arbeidsmiljø  1. Jeg skal si hva jeg mener og føler. NÅ  2. Jeg skal hjelpe andre til å bli dyktigere  3. Jeg skal være en bidragsyter til felles mål  4. Jeg skal gi klare tilbakemeldinger  5. Jeg skal holde det jeg lover- og ikke love mer enn det jeg kan holde  6. Jeg skal være lojal mot felles beslutninger  7. Jeg skal vise respekt for andres tid og meninger  8. Jeg skal snakke med mine kollegaer og ikke om mine kollegaer

Holdninger til jobben  Holdninger for å lykkes   Holdninger for å misslykkes 

Holdninger for å misslykkes   Å tro at jeg arbeider for noen  Å tro at det finnes resultater som er gode nok  Å tro at problemer som oppstår er andres ansvar  Å tro at man arbeider primært for å skaffe seg selv livsopphold

Holdninger for å lykkes   Skape gode relasjoner fordi jeg gjør meg nyttig for andre  Jeg er avhengig av andre og andre er avhengig av meg for å lykkes  Det er mitt ansvar å hele tiden jakte på nye muligheter til forbedringer og nye gjester  Min lønn er ett resultat av min prestasjon, bidrag og verdi for helheten  Jeg har en verdi så lenge jeg bidrar til andres/hotellets verdiskapning  Dette hotellet er meg  Vi blir ikke dyktigere en jeg velger å bli  Hvis jeg lykkes, lykkes hotellet  Gjesten kommer tilbake fordi jeg gjør en god jobb  Jeg er hotellets viktigste selger

Hvordan skape en vinner?  Vinneren; Er alltid en del av svaret  Taperen; Er alltid en del av problemet  Vinneren; ”La meg gjøre det for deg”  Taperen; ”Det er ikke mitt problem”  Vinneren; Ser en mulighet i et hvert problem  Taperen; Ser et problem i hver mulighet  Vinneren; Sier at det er vanskelig, men klart mulig  Taperen; Sier at det er mulig, men for vanskelig  Vinneren; Ser ansatte/gjester som en del av løsningen  Taperen; Ser ansatte/gjestene som en del av problemet  Vinneren; Har alltid en plan  Taperen; Har alltid en unnskyldning

Konklusjon

Det du trenger er;  Energi  Mot  Begeistring •For ditt mål og de forventingene som stilles til deg.

 Takk for meg

Noen inntrykk fra Comfort Hotel Trondheim