Korpset sett utenifra Hvordan tar vi oss ut, og hvordan ønsker vi å ta oss ut?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vi har to typer tekster i fagplanen i norsk.
Advertisements

Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
Informasjonssjef Christian Fossen
Oppdatere innstillinger for profil og personvern Trykk deretter F5, eller klikk Lysbildefremvisning > Fra begynnelsen for å starte kurset. Klikk Aktiver.
Hvordan intervjue en forsker?
Lørenskog skolekorps Korpstur 2012 og 2013
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
Skoleavis Journalistikk i skolen
Markedsføring og pressearbeid
Tips til ekstern kommunikasjon. Hvem er journalisten?
Hvorfor?  Markedsføring  Informasjon  Rekruttering  Mobilisering  Har vi noe å fortelle?  Det er kjekt…
PRESENTASJONSTEKNIKK. FORBEREDELSER PLANLEGG UT I FRA:
Veiledning av elever / lærlinger
PARALLELL MOTIVASJON VIA INSPIRASJON. ERFARINGER Merchandising er en total presentasjon av butikken og varene ut mot kunden. Dette omfatter markedsføring,
GRUPPEOPPGAVER - samling 3 ALLE ER IKKE MENT Å GJØRE ALLE DELOPPGAVENE, DE FORDELES.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Selvfølelse vs selvtillit
Medlemsundersøkelsen 2013
- Hovedrolle eller birolle
Omstilling uten nedbemanning
Organisasjonskultur Studentlivs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur Introduser hovedtema og undertema. Kunnskap om hva organisasjonskultur er. Definisjon:
Norske museers omdømme
Hva er aktivitet og deltakelse?
NMF Rogaland Hva kan vi bidra med?.
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom
Nidarvoll skolemusikkorps
Lørenskog Idrettsforening
Mediehåndtering Kurs for ungdommens bystyre 21. januar 2011.
En god presentasjon Et Kaffekurs fra Seksjon Kontor og administrasjon.
Samarbeidsprosjekt Svømmeaksjonen..  GjensidigeStiftelsen er en uavhengig stiftelse, som har som formål å tildele midler som gagner Trygghet og Helse.
Barns læring, voksnes ansvar!
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 7
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Hvordan gjøre lokallagsaktivitet mer synlig og kjent der du bor?
KVALITET I HØYERE UTDANNING
Slektsforsking og lokallag 3. februar 2011 Asker Torill Johnsen.
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
Kommunikasjonsarbeid - bakgrunn og fakta. Eksempel på samarbeid lokal og sentralt.
Mål og handlingsplan Presentasjon «Bedre korps» 15. februar 2014.
Sterke fagforeninger Negotia Bergen 30. – 31.oktober 2009.
 Denne presentasjonen er en del av Foreldrepulsen ® -  Kan kun benyttes av infoREGI kunder  Spørmål rettes til
Synlige i media.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Du er en viktig del av ditt barns språkmiljø
Nyhetsartikkel.
Navn på nybygget.  Identitet  Tilhørighet  Skape en merkevare  Skape lyst til besøk Hvorfor trenger vi et navn?
LP-modellen fra et rektorperspektiv
Lyshovden Oppveksttun!
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
TRYSIL SKOLEKORPS. Fakta Etablert i medlemmer i dag 6 aspiranter Dirigent Geir Østby Øver i Hagelund hver onsdag Alle medlemmer må være elever.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Presseskrivet. presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging.
Øvingsopplegg Singapore forkurs 2005 Gründerskolen 22. April 2006.
Visuell profil for fremtiden. Arbeidsplanen 2012 Hageselskapet mot 2019 Revitalisering, modernisering og effektivisering av organisasjonen Øke synligheten.
Unge utforskere La ungdom ta grep i eget liv
Drop-In metoden på sykehusskole / rehabiliteringsinstitusjon
Lederkurs - Studentliv1 Organisasjonskultur Lederkurs - Studentliv2 Populærdefinisjon ”Organisasjonskultur er den måten vi gjør tingene på her hos oss”
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
| Muntlig kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vise åpenhet for andres argumentasjon og bruke relevante og saklige argumenter i diskusjoner bruke.
Læringsarena - kommunikasjon VRI og RFF. Tradisjonell forskningskommunikasjon.
Foreldrenes betydning for elevenes læring Thomas Nordahl
D2250 PETS 12. mars 2017 RRFC Ingrid Grandum Berget
Finn ut hvordan det er å spille i korps Prøv korps i 6 uker !
Estetiske virkemidler
Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst.
Inspirasjonsbasen – smarte grep
Utskrift av presentasjonen:

Korpset sett utenifra Hvordan tar vi oss ut, og hvordan ønsker vi å ta oss ut?

Hva er korpsprofil? Positive faktorer Negative faktorer Gruppediskusjon

Har innflytelse på: • Rekruttering • Publikumstilstrømning på konserter • Sponsorinntekter • Dugnadsvilje

Rekruttering Er korps kult? Trenger det å være det? Andre verdier å spille på?

Konsertene • Finne publikums behov • Overgå deres forventninger • For hvem lager vi konserten? • Hva slags konsert er det • Hva er den virkelige grunnen til at publikum gårpå konserten? • Rammene – lokalene, effekter

Musikalsk kvalitet • Hvorfor øve og bli bedre? –For egen del –For å lære deg å mestre en hobby –For å gjøre korpset bedre –For å gi publikum en bedre musikalsk opplevelse

PROFIL uniformer, logo, farger og ehhh sånt? • Korpsets verdisett • Korpskulturen • Sosial profil • Aktivitetsprofil • Musikalsk profil • Visuell profil

Sandviken (nokså)Ungdomskorps

Dragefjellets Musikkorps

EIKANGER-BJØRSVIK MUSIKKLAG

Profileringsprinsipp Vær tro mot korpsets unike profil og vær TYDELIG og KONSISTENT i hvordan det formidles!

Hvordan ”fange” pressen?

Hva kan pressen brukes til? • Markedsføring av konserter • Informasjon om hva korpset driver med – den gode hstorien • Avlive myter • Mobilisering

Hva leter journalistene etter? • Aktuelt • Vesentlig • Interesse • Sensasjon • Konflikt

Hva trengs? • Kunnskap – bli kjent med ditt eget korps • Bli kjent medmenneskene i/rundt korpset –Korpsets særpreg –Interessante personer –Spennende aktiviteter

Den gode historie • Tenk sesongsaker – ferie/fritid • Tenk nyheter • Trekk frem interessante personer –Ny dirigent, ildsjeler, styret • Presseansvarlig –kartlegg redaksjonene, lag kontaktliste, lag pressemappe, bruk lyd, bilde, powerpoint • Pressemeldinger • Medieplan

Hjemmesider på internett

Gruppeoppgave • Hvordan kan man benytte profilen til å bedre rekrutteringen til korpset?