Innherred Reiseliv Visjon og mål:

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Barnas Stasjon – et nettverkstiltak
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
SAVNER du en AVIS som når LOKALT NÆRINGSLIV DIREKTE? Hva med en egen næringslivsavis på rosa papir - med lokalt næringsliv i fokus - med lokalt næringsliv.
Sponsordugnad Sandar IL – mars Våre utfordringer •Vanskelige økonomiske situasjon •Dugnadsbasert klubb fra 2009 •Cupene krever mye ressurser •Forventer.
1964 Magasinet Nyhetsbrev Web 2000 Mobil MBO Hjemmet Mortensen selger til de ansatte Nettbrett 2010 Web-TV 2011 Byråguide 2013 Event 2012 KAMPANJE.
Nytt fra IF Innhold • Justeringer på • Messer • Aftenposten-bilag • Studentum • Studiestart • Folkehøgskolekatalogen.
Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.
Gjenbruk av offentlig informasjon 16 januar 2009 Vindern, Oslo Michael Borge Daglig leder tellUs.
NORGES TURISTBAROMETER Sommersesongen 2014 Prognose for utenlandsk ferie- og fritidstrafikk til Norge.
Agenda Velkommen Litt om prosjekt Arrangementsturisme
Digital markedsføring
Aktiv I Oslo.no Nettstedet for folk i Oslo og Akershus.
Kommunekampen -Et trimtilbud med moderne vri. For folk i form til O-VM
Fotballen.eu Her følger en detaljert oversikt over muligheter for annonsering på fotballen.eu Du får også oversikt over statistikk samt historikk.
Trysil Erfaringen og utfordringer som Syklist velkommen Destinasjon.
Destinasjon Norge Regjeringens reiselivsstrategi.
Lofoten, medlemsmøte John-Steve Linløkken Markedsstrategisk Leder 11. Oktober 2012.
Go`Supervisor 2010.
Bed & Breakfast Prosjekt
CarWEB Pluss  forhandleren i fokus!  markedets beste løsning for adminsitrasjon av markedsaktiviteter  alltid i forkant av markedet  valgfrihet gjennom.
Noen av sakene Norges Luftsportforbund jobber med Skolesjefsamling motorfly november 2011, Gardermoen John Eirik Laupsa.
Dyreparken på 300 sekunder.
Reiseliv – Først mot fremtiden Fjellturismekonferansen 2012 BENTE BJERKNES.
FJELLREGIONEN SOM REISELIVSARENA
Stor – Frostating 6. Juni 2003 Frostatings rolle i regionalutviklingen – ”Frostating – et samarbeid uten mål”?
29.aug.2011 Klyva. Fra gutterom… TIL GRÜNDERDRØM! • Gjennombruddet: ”Rørlegger Bergen” • MaxResultat.no i des • Skreddersydde nettløsninger og strategier.
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
VELKOMMEN TIL WEBINAR Visma Bizweb DATO:
Historien om Lebara • Etablert 2001 • Ledende på mobilsamtaler til utlandet, selger mobiltelefoni og telekort • Sterk vekst – betydelig kundebase • Bred.
Moskus Safari Dovrefjell ”Naturbasert turisme” av Arne Granlund
Valdres Destinasjon AS
Copyright Nord Europas største møteplass for innkjøpere og leverandører ! Oslo,17. desember 2007 Side 1.
Sluttrapportens vedlegg VI Sykkelbyen Levanger Prosjektgruppen i Levanger 2020.
Innherred Vekst AS v/Randi Mona Utkast til Partnerskapsavtale for byutvikling i Levanger sentrum Levanger Gjennomføring.
Hovedprosjekt Sjusjøen «Destinasjon Sjusjøen – ski, sykkel og sti»
Frostating på Frosta juni Reisemål med Olavsarven som plattform - Fylkesråd Susanne Bratli Frostating på Frosta juni 2008 Reisemål.
Presentasjon til Norges Fotballforbund Ordfører Robert Svarva.
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
Velkommen til Aktivitetsskolen Rosenholm 2013
Innherred Vekst AS v/Randi Mona Søknad Partnerskapsavtale for byutvikling i Levanger sentrum Levanger Gjennomføring.
Rådgiversamling Levanger Torsdag 29. november. Kort repetisjon - Bakgrunn, mål og tiltak Bakgrunnen er et alt for stort frafall i vgo. Målet er å øke.
- på lag med deg for din helse R e h a b i l i t e r i n g s k l i n i k k e n - på lag med deg for din helse R e h a b i l i t e r i n g s k l i n i k.
Agenda Velkommen til nye medlemmer!
Webredaksjonsmøte 17. juni Velkommen. Agenda 1. Velkommen 2. Imagemap 3. ECSS- status 4. Bruk av multimedia på nih.no 5. Søkeoptimalisering – sjekkliste.
ALEPH brukermøte 2007 Status fra ALEPH Plus Team.
Noen nye tall om søkemotorer 2008/2009 Kilde: iProspect,
Skolebesøk Presentasjon for HFs studieråd 31. mars 2011.
RM – Online Thon Hotels Director of Revenue Management - Jorunn Svidal
Svein Erik Setermo. Trender i reiselivet Vinter opplever økende etterspørsel –Ekte vinter –Samiske opplevelser –Nordlys –Vinteraktiviteter Muligheter.
Copyright Mercell AS 1 Oslo,30. August 2006 Bergen,31. August 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Bergen, 27. Juni 2006 Oslo, 28. Juni 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere.
Innherred En vekstkraftig evig grønn ungdom
Tre satsningsområder – Næringslivets potensiale Bygge og selge flere hytter Å få hyttefolket til å bruke hyttene sine mer –
Kultur og natrubasert turisme ”Reisemål med Olavsarven som plattform”
Startet 1 mai 2008 Norge i et nøtteskall rundtur med valgfrie aktiviteter Kjøper aktiviteter hos lokale leverandører.
Grenland Arena, 26. februar 2015 Virkemidler for satsing i helsesektoren.
Revenue Management – Implementering av innovasjoner. Arena Usus Vinterkonferanse 26. januar 2015 Stine Rye Bårdsen Universitetslektor og koordinator for.
PETS – Oppdal april 2010 HOVEDMENY  Hjem  Opplæring  Mål  Mål og status  Websider 2280  Smart på web  Tips  Sosial medier  Demo webwiz.
Gruppeundervisning /
Konferanse Tromsø mai 2010 Kai Brynjar Hagen 1 Kompetanseutvikling som samarbeidstiltak mellom Nordlandssykehuset og kommunene Kai Brynjar Hagen.
Visit Trondheim (Trondheim Aktivum) Tilreisende –Turister –Forretningsreisende –Weekend-shoppere Idrettsklubber CITY CARD.
Kulturturisten Derfor er Bergen strategisk riktig
Stjørdal Næringsforum Finansiering av næringsforeninger Dina Elverum Aune.
VISIT Stiftelse NAMDA LEN Reiselivsprosjektet visit namdalen Styringsgruppemøte #8 – Namsos.
Markedsføring.
Nord Troms – et bærekraftig reisemål
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Motor for vekst og opplevelser i Hamarregionen
Hovedside Om fotballen.eu Statistikk for siden annonsetyper/størrelser
Utskrift av presentasjonen:

Innherred Reiseliv Visjon og mål: Innherred Reiseliv skal være en samlende aktør for små og store reiselivsaktører på Innherred. Det skal jobbes målrettet mot å gå bort fra den tradisjonelle oppfatningen av å være kun en gjennomfartsregion til å bli et konkret reisemål. Visjon og mål: Vi skal fremstå som Trøndelags beste og tydeligste destinasjon. Vi skal bli gode på å selge hverandres produkter og arrangementer.

Medlemmer i markedsrådet Organisering Markeds-og vertskapsavtaler med Verdal, Levanger, Inderøy og Steinkjer 3 årige service – og markedsavtaler med reiselivsbedriftene Markedsrådet – oppnevnt av Destinasjonsprosjektet ”Reisemål Innherred”. Medlemmer i markedsrådet Ingegerd Eggen Sellegg – Stiklestad Nasjonale Kultursenter Stig Yngve Larsen – Quality Hotel Grand, Steinkjer Svein Skrataas – Brandheia Villmark & Velvære / Norges Midtpunkt Frode Sakshaug – Øyna Parken / Den Gyldne Omvei Klaas Jan Jonkmann – Skarnsundet Fjordsenter / Den Gyldne Omvei Sigmund Laugsand – Levanger / Ytterøy

Innherred – mer av Trøndelag Felles markedsråd for Innherred Felles markedsplan for Innherred Felles helårsåpent turistkontor med utvidede åpningstider på sommeren. Innherred Reiseliv – ansvar for gjennomføring / koordinering av bestemte markedsføringstiltak. Vertskap – skape møteplasser – bygge nettverk

Finansiering Bidraget fra kommunene finansierer vertskap på turistkontoret og redaksjonell tekst på Internett og i brosjyren. Reiselivsbedriftene bidrar med annonser i brosjyren og gjennom service- og markedsavtalen. Dette er med å finansiere de tiltakene som er med i markedsplanen.

Markedsplanen 2010 Prioriterte markeder Norge Regionalt Norge Nasjonalt Sverige Tyskland Nederland Målgrupper Ferie / fritid rundreise turister i bil. Distribusjon 1 dagsreises avstand (Østersund, Molde, Helgeland, Dovre). Ferie / fritid rundreise turister i bil som f.eks kjører Kystriksveien. De er oftest par over 40 år som ønsker å oppleve stedet natur og kultur. Tar gjerne en avstikker fra E6 til opplevelsene bare de gis konkret informasjon. Gjennom pakkeprosjektet vil vi jobbe med segmentering i sterkere grad og teste ulike markeder som familier, damer på tur, ulike turoperatører, kurs- og konferansesegmentet. Hike and bike prosjektet retter fokus på sykkel og vandring segmentet.

Markedsaktiviteter i 2010 Januar Februar Mars April Mai Juni 14.-17. Rieseliv2010 Innherred Guide Husstandsdis- tribusjon 1.-5. ½ side DM –Norgeskampanjen (utgitt før påske) 1 side i bilagsavisa Adressa/Øster- sundsposten Nasjonale Vandre- Katalogen Distribusjon helårsåpne Turistkontor Distribusjon (oppfylling) Distribusjon Vakantiebeurs 12.-17. - Utrecht (Kystriksveien-samarbeidet) Distribusjon Visma 25.-28. (Kystriksveien-samarbeidet) Kampanje Google K2messe i Tønsberg 30.-31. (Kystriksveien- samarbeidet) Trøndelags- brosjyren Befaring turistkontor Åsen Oppstart turistkontor Åsen

Markedsaktiviteter i 2010 Møter Januar Februar Mars April Mai Juni Oppdatere www.hikebike.no (nytt utv. prosjekt under utarb.) Web – vasking Oppdatering Red. / Arr Sosiale medier vedlikehold www.trondelag.com Søkemotor- optemalisering optemali- sering Rekruttering av bedrifter til pakkeprosjektet ½ side DM –Norgeskampanjen NTW -26.-29 Molde pakkeprosjekt Workshop – London Møter Medio Styringsgruppe: Pakkeprosjekt Vårmøte Forberedelse: Service-kontorene Opplæring: Steinkjer, Inderøy, Åsen Ultimo - markedsråd Ultimo Markedsråd

Statistikk Web Kort oppsummering statistikk En økning på 52% i juni/juli sammenlignet med i fjor (46% på årsbasis) I juni/juli hadde vi 170 besøkende pr dag i snitt (819 sidevisninger pr dag) Vi har levert 7986 klikk til bedriftenes hjemmesider i perioden ! (Det er dette vi måler oss selv på !) Overnatting er desidert mest søkt, men severdigheter / aktiviteter / servering har økt mest. Fordi: Jobbing med egne temasider fungerer (f.eks kunst/gallerier) for å løfte fram aktiviteter/severdigheter (økt treff på grupper av bedrifter som heves fram) Oppsummering google kampanje 2009 Mars – juni Formål 1: Øke treff inn til visitinnherred.com – pay per click. Ga oss 1587 nye besøkende til kr 5 per besøk. Formål 2: Markedsinformasjon – vi får testet ut hvilke ord det søkes mest etter på i google, - gir oss tips om hvilke temaer vi bør konsentrere oss om, og hvordan tekstene bør legges opp. Vil dele denne informasjonen via intranettet i januar.

Service og markedsavtale Oppføring med bedriftsnavn og kontaktinfo samt link på www.visitinnherred.com Oppføring med bedriftsnavn og kontaktinfo samt link på www.trondelag.com Brosjyreplass på Innherred Turistkontor Publisere aktuelle saker om din bedrift på www.visitinnherred.com Rabatt på annonsering i Innherred brosjyren Vil kunne brukes under visningsturer for presse, turoperatører samt interne visningsturer (blikjent-turer) Bedriften innrømmer 10 % booking provisjon (overnatting) til Innherred Reiseliv Avtalen gjelder fra 1.1.2010 – 31.12.2012 Årlige satser: 15 450 eks mva (SNK, kjøpesenter, hoteller med over 20 rom) 5 650 eks mva (Campingbedrifter med mer enn 10 utleieenheter, opplevelsesbedrifter med mer enn 2,5 årsverk) 2 850 eks mva (øvrige bedrifter) Inntekter fra service og markedsavtalen samt salget av annonser i brosjyren går til tiltakene i den årlige markedsplanen.