Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

VISIT Stiftelse NAMDA LEN Reiselivsprosjektet visit namdalen Styringsgruppemøte #8 – 18.3.13 Namsos.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "VISIT Stiftelse NAMDA LEN Reiselivsprosjektet visit namdalen Styringsgruppemøte #8 – 18.3.13 Namsos."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 VISIT Stiftelse NAMDA LEN Reiselivsprosjektet visit namdalen Styringsgruppemøte #8 – 18.3.13 Namsos

3 1. Hva har vi gjort 2. Beslutte 3. Hva nå? Reiselivsprosjektet visit namdalen

4 1. Namdalsfilm Reiselivsprosjektet visit namdalen Namdalen: http://www.youtube.com/watch?v=k70EhotI-lkhttp://www.youtube.com/watch?v=k70EhotI-lk

5 Prosjektmål 1. Forankring/involvering 2. Identitet/posisjon – hva skal Namdalen være for hvem 3. Organisering – formalisert samarbeid som skal eksitere på permanent basis 4. Felles nettportal

6 forankring Innovasjon Norge NTFK Kontaktforum for reiselivet i Trøndelag Grong Fritid og prosjekt felles nettportal for Namdalen Miljø og Landbruk – fokus på lokal mat og reiseliv Fosnes Kommune Reiselivsaktører i Namsos Ytre Namdal Regionråd/Kystgruppen Nærøy kommunstyre Vikna kommunestyre (står for tur) Overhalla kommunestyre (står for tur) Namsos Rotary Namdalseid kommune Status gjennomførte «innsalgsmøter»: Innovasjon Norge Overhalla Reiselivlag Kommunestyre i Overhalla Spydspiss Namsen Alle ordførere i region Namdalen NYN Aktørene i Ytre Namdalen (Vega) Indre Namdal Regionråd KIIN Midtre Namdal Namdalshagen Namsos Næringsforening Trøndelag Reiseliv Trøndelag Reiseliv markedsråd

7 14 kommuner Kommunens reiselivsstrategi blir videreført av VN – dett er Namdalens fellessatsning! Hvilke rolle har kommunen?

8 Kommunenes roller: Produkteier: offentlige rom, strender, parker etc. Rammesetter: påtalemyndighet, åpningstider, skjenkebevillninger, løyver, areal etc. Utviklingspartner: regionalt fond, næringsplaner, medinvestor, stimulere engasjement i destinasjonsselskap Vertsskapsfunksjon: turistkontor, info, skilting, toalett, fellesgode problematikk som brosjyrer, nettsteder etc.

9 Rolledeling nasjonalt, regionalt, destinasjon og lokalt Reiselivsprosjektet visit namdalen

10 Hva er gjort Nedsatt arbeidsgruppe Trygve Ebbing Skjalg Åkerøy Dag Roar Opdal Bente Snildal Med Bestilling 1.Forslag til organisasjonsform 2.Forankring 3.Vedtekter 4.Serviceavtaler 5.Oppstarts- og driftsbudsjett 6.Hvem 7.Finansieringsplan 8.Regnskap Visit Namdalen 9.Tanker om veien videre

11 organisasjonsfor m Hvorfor SA? Enkelt å administrere Stiftes av minst 2 personer Ingen krav til minstekapital ved stiftelse Lett og melde seg ut og inn – gunstig i en oppstartsfase Søkeberettiget til Innovasjon Norge

12 vedtekter

13 serviceavtale

14 økonomi Regnskap Oppstart- og driftssbudsjett finansieringsplan

15 Status nettportal Strukturutvalg for nasjonal endring i antall destinasjoner og organsisering Namdalsrepresentant – Turid Bredesen Trøndelag Reiseliv - info

16 Identitet/posisjon Er nå ferdig

17 Samarbeid For at kundene skal få det de ønsker, må de enkelte produktene settes sammen til en helhetlig opplevelse.

18 Samarbeid! = effektivt Helhetlige produkter Verdifulle opplevelser Samlende Tydelighet Tyngde

19 Hva nå Nedsette styre Finansiering må på plass Stiftelsesmøte Etablering, mobilisering En styringsgruppe som har evnet å ta valg og beslutninger underveis.

20 eventuelt Reiselivsprosjektet visit namdalen Evaluering trøndelagsbrosjyre

21 Viktigste oppgaver 1.Mobilisering og etablering 2.Avtalesignering 3.nettportal 4.Markedsføring/merkevarebygging 5.produktutvikling Visit Namdalen som stedsidentitet og alliansemerke.

22 takk for oppmerksomh eten Reiselivsprosjektet visit namdalen


Laste ned ppt "VISIT Stiftelse NAMDA LEN Reiselivsprosjektet visit namdalen Styringsgruppemøte #8 – 18.3.13 Namsos."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google