Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertMagnhild Sivertsen Endret for 7 år siden
2
VISIT Stiftelse NAMDA LEN Reiselivsprosjektet visit namdalen Styringsgruppemøte #8 – 18.3.13 Namsos
3
1. Hva har vi gjort 2. Beslutte 3. Hva nå? Reiselivsprosjektet visit namdalen
4
1. Namdalsfilm Reiselivsprosjektet visit namdalen Namdalen: http://www.youtube.com/watch?v=k70EhotI-lkhttp://www.youtube.com/watch?v=k70EhotI-lk
5
Prosjektmål 1. Forankring/involvering 2. Identitet/posisjon – hva skal Namdalen være for hvem 3. Organisering – formalisert samarbeid som skal eksitere på permanent basis 4. Felles nettportal
6
forankring Innovasjon Norge NTFK Kontaktforum for reiselivet i Trøndelag Grong Fritid og prosjekt felles nettportal for Namdalen Miljø og Landbruk – fokus på lokal mat og reiseliv Fosnes Kommune Reiselivsaktører i Namsos Ytre Namdal Regionråd/Kystgruppen Nærøy kommunstyre Vikna kommunestyre (står for tur) Overhalla kommunestyre (står for tur) Namsos Rotary Namdalseid kommune Status gjennomførte «innsalgsmøter»: Innovasjon Norge Overhalla Reiselivlag Kommunestyre i Overhalla Spydspiss Namsen Alle ordførere i region Namdalen NYN Aktørene i Ytre Namdalen (Vega) Indre Namdal Regionråd KIIN Midtre Namdal Namdalshagen Namsos Næringsforening Trøndelag Reiseliv Trøndelag Reiseliv markedsråd
7
14 kommuner Kommunens reiselivsstrategi blir videreført av VN – dett er Namdalens fellessatsning! Hvilke rolle har kommunen?
8
Kommunenes roller: Produkteier: offentlige rom, strender, parker etc. Rammesetter: påtalemyndighet, åpningstider, skjenkebevillninger, løyver, areal etc. Utviklingspartner: regionalt fond, næringsplaner, medinvestor, stimulere engasjement i destinasjonsselskap Vertsskapsfunksjon: turistkontor, info, skilting, toalett, fellesgode problematikk som brosjyrer, nettsteder etc.
9
Rolledeling nasjonalt, regionalt, destinasjon og lokalt Reiselivsprosjektet visit namdalen
10
Hva er gjort Nedsatt arbeidsgruppe Trygve Ebbing Skjalg Åkerøy Dag Roar Opdal Bente Snildal Med Bestilling 1.Forslag til organisasjonsform 2.Forankring 3.Vedtekter 4.Serviceavtaler 5.Oppstarts- og driftsbudsjett 6.Hvem 7.Finansieringsplan 8.Regnskap Visit Namdalen 9.Tanker om veien videre
11
organisasjonsfor m Hvorfor SA? Enkelt å administrere Stiftes av minst 2 personer Ingen krav til minstekapital ved stiftelse Lett og melde seg ut og inn – gunstig i en oppstartsfase Søkeberettiget til Innovasjon Norge
12
vedtekter
13
serviceavtale
14
økonomi Regnskap Oppstart- og driftssbudsjett finansieringsplan
15
Status nettportal Strukturutvalg for nasjonal endring i antall destinasjoner og organsisering Namdalsrepresentant – Turid Bredesen Trøndelag Reiseliv - info
16
Identitet/posisjon Er nå ferdig
17
Samarbeid For at kundene skal få det de ønsker, må de enkelte produktene settes sammen til en helhetlig opplevelse.
18
Samarbeid! = effektivt Helhetlige produkter Verdifulle opplevelser Samlende Tydelighet Tyngde
19
Hva nå Nedsette styre Finansiering må på plass Stiftelsesmøte Etablering, mobilisering En styringsgruppe som har evnet å ta valg og beslutninger underveis.
20
eventuelt Reiselivsprosjektet visit namdalen Evaluering trøndelagsbrosjyre
21
Viktigste oppgaver 1.Mobilisering og etablering 2.Avtalesignering 3.nettportal 4.Markedsføring/merkevarebygging 5.produktutvikling Visit Namdalen som stedsidentitet og alliansemerke.
22
takk for oppmerksomh eten Reiselivsprosjektet visit namdalen
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.