1 Stort elæringsprosjekt ved AITeL SELP. 2 SELP = 5 delprosjekt  Erfaringsbasert e-læring  Læring på arbeidsplassen  Lærestoff  Kvalitetsreformen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Teknologi i klasserommet
Advertisements

Fremtidens studenter og deres forventninger til IKT-støtte i utdanningen Gløshaugen
Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
Pedagogiske krumspring med flervalgstester (multiple choice) NVU 2006 Svend Andreas Horgen Høgskolelektor Avdeling for Informatikk og e-Læring (AITeL)
Oppfølging og vurdering som grunnlag for læring
Rapport Nr Ann Margareth Aasen og Kristin Søby ”Vi ser at det funker” En kvalitativ og kvantitativ evaluering av arbeidet med LP-modellen
Flervalgsoppgaver – bedre kvalitet og mer effektiv undervisning?
Grete Haaland Sund HiAk,
Hva er evaluering? Systematisk innhenting av data, for å si noe noe hvor vi er eller hvor vi vil, eller begge deler N.B. Vi vurderer og evaluerer kontinuerlig,
Bruk av automatiserte tester på en kreativ måte i læringsprosessen
Det digitale læringsmiljø – for alle?
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
NVU – aktører De som presenteres her er: •HiA •HiB •HiNT •HiST •UiS.
Jan Helge Luth Praktisk bruk av IKT i undervisningen
Kunnskapsløftet og sammensatte tekster
Prosjekt: Presentasjon Av Elin Blikra
”Kvalitetsreformen” Eksamen •Eksamen er i stor grad styrende for studenters studieatferd. sluttevaluering •Den tradisjonelle prøveformen i mange.
TELEMEDISIN I REHABILITERING Bodil Helene Bach Rådgiver e-helse og telemedisin, NST Fra prosjekt til tjeneste……?
Testverktøy for å forbedre kvaliteten på flervalgstester Svend Andreas Horgen Høgskolelektor Avdeling for Informatikk og e-Læring (AITeL) Høgskolen i Sør-Trøndelag.
Thomas Johan Eggum & Sindre Williksen
Kreativ bruk av testverktøy
Nyttige triks og erfaringer med Svend Andreas Horgen Høgskolelektor Avdeling for Informatikk og e-Læring (AITeL) Høgskolen i Sør-Trøndelag (HiST)
AITeL Bruk av e-læring i undervisningssituasjonen for å øke læringseffekten Svend Andreas Horgen Høgskolelektor Avdeling for Informatikk og e-Læring (AITeL)
Den digitale skole av Anna, Solveig, Hege, Carina og Regine fra Olsvikåsen vgs.
Kunnskapsløftet - forskningen Organisering: prosjekter og programstyre Resultater: det store bildet Veien videre: er økt variasjon et problem?
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov 2008 (Klikk for å komme til neste side)
Redskap på veien eller mål på kvalitet? - Et studentperspektiv på karakterer i høyere utdanning Av Susanne Skjørberg, fag- og forskningspolitisk ansvarlig.
Effect of computerised evidence based guidelines.
AITeL Bruk av e-læring i undervisningssituasjonen for å øke læringseffekten Svend Andreas Horgen Høgskolelektor Avdeling for Informatikk og e-Læring (AITeL)
Relasjonskompetanse -elev og lærer i samspill
Tine Widerøe Rektor NKF Oslo
Veien videre Tredelt: Oppfølgingsmøtet med analyse av skolens ståsted
-c Britt Unni Wilhelmsen DET NYTTER Å FOREBYGGE Dr.philos Britt Unni Wilhelmsen Høgskolen i Bergen Kompetansesenteret ved Nordlandsklinikken.
Det digitale løftet i Rogaland fylkeskommune v/Torill E
UB som pedagogisk metode -ideèr og planer. Ideèr og planer ”Se mulighetene og gjør noe med dem”
Fleksibel læring for straffedømte IKT som verktøy, læringsmiljø og sosialiseringsfaktor i utdanning av straffedømte Foreløpig evaluering Leikny Øgrim Høgskolen.
Dynamiske honeypotter. Definisjon av honeypot En ressurs som har sin verdi i å bli angrepet og kompromittert. Den er forventet å bli testet, angrepet.
Satsingen Vurdering for læring - hvordan kan UH bidra? Kvalitetssikringsnettverk etterutdanning UH Gardermoen 3. juni 2010 Hedda B. Huse, Anne Husby, Ida.
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
En introduksjon. Et program for barn og unge for læring av sosial og emosjonell kompetanse. Forebygging av problematferd i barnehage og skole. Skaper.
CAKE session no. 10 Stille avvik og veien videre i CAKE.
Lærerkonferansen 2014 og veien mot læringsutbytte for faglig ledelse.
Velkommen til Ski videregående skole. Program Generell orientering om skolen Presentasjon av rådgivere Fagvalg Vurdering Møte med kontaktlærerne.
Fagsamling Prosjekt barn og unge i Hedmark
Nettbaserte multimediepresentasjoner Må en til Hollywood for å lage pedagogiske multimediabaserte presentasjoner? Arne B. Mikalsen 9. juni 2006
Hva er gevinsten av dette?
Prosjekt 52E Installasjon, konfigurasjon og bruk av System Management Server 2003.
Høgskolen i Oslo Videre om Oslomodellen Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk IKT-utvalget ved LUI Vibeke.
HOVEDPROSJEKT 2002 JAVA-basert utvikling av IP-telefonfunksjoner.
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Bakgrunn RISKBA prosjektet i Bydel Ullern
Avdeling for informatikk og e-læring Prosjektgruppe 19c 1 Oppsett, drift og distribusjon av Vista Prosjektgruppe 19c.
KUNNSKAPSLØFTET Rakel.K.Rohde Næss. Tradisjonelt syn på læring og undervisning Pensumstyrt Lærerstyrt undervisning fra kateteret Memorere,rette svar Læreren.
Vurdering av og for læring Ida Large Regional konferanse Tønsberg
XP som læringsmetode Hvorfor Hva er gjort? Verktøyene Resultater Diskusjon og utdyping Akerjord, Samuelsen, Tolsby; Stenseth Prosjektet er støtte av Norgesuniversitetet.
Om å undervise, tilrettelegge veilede, kartlegge, teste, prøve og vurdere elever i en læringsaktivitet Berit Bratholm:
TERMIN: 2011-HØST ORD EMNEKODE: UG1PEL15110 KANDIDAT NR DATO: 13/12-11 PEDAGOGIKK OG ELEVKUNNSKAP EKSAMEN.
USEtool – Trinn 4 – Workshop – støtteverktøy 4aSINTEF / NTNU Workshop - Hva fant vi? - Hvordan skal vi forstå funnene? - Hva betyr dette i forhold til.
Studenters forventninger til IT og E-læring Rica Hell
CoP (Sett inn navn på fagnettverket)
Nytt Intranett Trøndelag Fylkeskommune
Av: Marius, Einar, Anna, Elias og Emeli
Enkle løsninger for utelivsbransjen
INF1500: introduksjon til design, bruk, interaksjon
DIGITALE MÅLEVERKTØY I BYGGE OG ANLEGGS BRANSJEN
Av Armin Soltani, Daniel Ignacio og Vinh Lap Nguyen

Pedagogisk tiltaksplan Sandgotna skole
Pedagogisk tiltaksplan Sandgotna skole
Utskrift av presentasjonen:

1 Stort elæringsprosjekt ved AITeL SELP

2 SELP = 5 delprosjekt  Erfaringsbasert e-læring  Læring på arbeidsplassen  Lærestoff  Kvalitetsreformen – Utvikling av metoder og verktøy som støtter læring  Test og evaluering av sanntids konferanseløsninger basert på IP-telefoni

3 Automatiske tester  Brukt som  Selvtest  Øving  Underveisvurdering  Sluttvurdering  Effekter?  Motiverende  Ressursbesparende  Selvstudium blir mer attraktivt  Endring av lærerens arbeidsoppgaver

4 Testverktøy  Testverktøyet i it’s learning er for dårlig  Valget mellom å finne et annet testverktøy eller lage et selv  Hovedprosjekt  Utviklet et eget testverktøy  Resultat Evatesting  Utvikling av eget verktøy ga oss  God innsikt i problematikken omkring automatiske tester  Så nye muligheter og behov  Kunnskap om hva som skal kreves av et testverktøy

5 Veien videre  Testverktøyet:  Videreutvikling  Lage et nytt basert på Evatesting som prototyp  Vurdere et testverktøy på det åpne markedet  Egen drift og vedlikehold?  Videre litteraturstudie om pedagogisk bruk av automatiske tester  Poenggiving  Gode spørsmål  Tidslengde  Kvalitetssikring

6 Workshop  Vil det være nyttig å arrangere en workshop om automatisk tester?  Hvilke tema skal en slik workshop ha fokus mot?  Når skal en workshop eventuelt arrangeres?