KM 2012
Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen `000
Daglig oppslutning i målgruppen P20-50 år P3 er nå større en Radio Norge Kilde: PPM undersøkelsen P uke 1-10
3 mill. personer lytter til kommersiell radio hver uke P4+ alene genererer lyttere i snitt hver uke Kilde: TNS Gallup PPM sept % av alle mellom år lytter til kommersiell radio hver uke
Det kommersielle markedet 2012 Kilde: TNS Gallup PPM uke Sum markedsandeler: P4+: 67,5% Radio Norge+: 32,5%
Daglig dekning i målgrupper 2012 Grafen viser hvor mange % innenfor hver målgruppe som lytter daglig % Kilde: TNS Gallup PPM uke
Lytting ute/hjemme P4+ Basert på rating| år| Hverdager jan-feb 2012
Folk flest er lei av reklame Kilde: Sifo %
60 GRP til KM-kundene! Hva vil det si? 2,5 millioner eksponeringer (bruttodekning), men noen vil høre spottene flere ganger. Tilsvarer ca. 35 spotter på P4 pluss ca. 55 spotter på P5+ (forutsatt spotlengde på sek.) Spottene har en verdi på kr ,- brutto.
Disse kanalene er med i P4+ produktet P4 hele landet P5 Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim NRJ Oslo/Akershus, Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand og Tromsø Klem FM Oslo/Akershus (Nesodden)