Geografiprosjekt Uke 10-12 Innlevering 20.mars kl.0900 1.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bokpresentasjon Stavanger
Advertisements

YouTube Amerikansk nettside Gratis Video og musikk
Brukerveiledning for gruppeledere
En innføring i spillet: Lag En Setning
ELEKTRONISKE KOMMUNIKASJONSSYSTEMER
Bokanmeldelser..
FOLKEHELSE OG YRKET MITT Bok: Om helse Kap: 2 side 48-71
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
(Konf+årstall)-QUIZ (dette er en mal som må tilpasses lokalt, la kreativiteten få fritt spillerom! Tilpass etter tema og opplevelser dere hadde i løpet.
Statistikk og sannsynlighetsregning
NESOs Formannskole klasse / 2014
CV Curriculum Vitae.
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Forbedringskunnskap kan læres gjennom personlig forbedringsarbeid
En gymtime skal bestå av tre deler: Oppvarming Hoveddel Avslutning
Pedagogikk 102 Våren 2008 Arbeidskrav og vurdering.
RLE uke 4 og 5 Livet og døden.
Hvordan gjøre en god eksamen?
Undervisningsopplegg Uke
Lesing av fagtekster Nordre Modum ungdomsskole
no/it/article ece. 1. år er det mest kritiske -? Flest slutter da Mange har problemer med overgangen fra vgs. til høyskole, trenger.
Om å skrive om litterære tekster
Seminar fagartikkel Pedagogikk uke 1 AU1.
Velkommen til klasse- foreldrene
Utbytte av læringsmål Innlegg på workshop med fagansvarlige basiskurs Handelshøyskolen BI Oslo ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet.
Bokpresentasjon Bergen
Bokpresentasjon Oslo.
I dag: Kort repetisjon om faget webprosjekt Om gruppearbeid
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
Hverdagen for Ruth og Sissel.
EiT-modul 15. november 2006 Bruk av mappeinnleveringer som underlag for prosessrapport Lene Rønningen og Hanne Charlotte Helgesen.
Foreldremøte 10. trinn 24. april 2013.
Les s Les ”Sametinget” I par velg 1 av temaene Oppsummere dette temaet og forklare hvorfor det er av betydelse (30 min) Klassen skal.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Språk og leseplan 6.trinn Innlandet skole
Språk og leseplan 7.trinn Innlandet skole
Språk og leseplan 5.trinn Innlandet skole
10/18/11 Skrive for nett Skriveuka 2011 Tengel Aas Sandtrø Pedagogisk utviklingssenter.
Du er en viktig del av ditt barns språkmiljø
Lyshovden Oppveksttun!
Øving 1 - Forretningsideen
UNIVERSET.
HELSEFREMMENDE GREÅKER. Hvorfor Ut på tur i timene? Mere overskudd – holder ut Bedre helse – hjerte, sirkulasjon, lungekapasitet reduserer belastningsskader,
Dokumentasjonsdag Torsdag 17.mars :00 – 15:00 Oppsummering fra gruppearbeid.
Språk og leseplan 4.trinn Innlandet skole
Oppstart av arbeidet med bacheloroppgave Dag Wiese Schartum.
Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009.
Drop-In metoden En metode for å veilede elever til en mer positiv elevrolle Fra bekymring til forandring gjennom samtale, veiledning og oppfølging Utviklet.
Lekseplan for 6.trinn uke januar TIMEPLAN: Økt / dag:MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag ABABABABAB 1.økt: Pals Norsk K & H Mus.Eng.Samfunnsfag.
FRM 2021 – våren 2007 Prosjektoppgaver i samfunnsfarmasi Veiledere: Helle Håkonsen Rolf Johansen.
Arbeiderpartiet.no HUSBESØK PÅ 1 – Valgkamp ansikt til ansikt.
VELKOMMEN TIL MADLAMARK SF
Vurdering for læring Camilla Wiig, uke 43 og
Vurdering for læring Camilla Wiig, uke 43 og
Eksamen og standpunktkarakterer på Ytre Arna skule
Plan for uke 25 og 26 – 2. kl. Konsentrasjon om tegning av hus.
Statistikk M4 Mandag 20. april 2009.
Velkommen til foreldremøte 1. rød. Informasjon om 2. klasse  Klassene fortsetter slik de er nå.  Jeg fortsetter som kontaktlærer.  Anbjørg fortsetter.
EKSAMENSINFORMASJON 2014 Skolens plikt å informere Elevens plikt å kjenne reglene 1.
Uke mars Verdiord: Lydighet Vi holder på å lære oss gitargrepet D i musikk. Da kan vi spille «Ro,ro, ro din båt og «Fader Jakob».
Ukeplan for 1. trinn Uke september – 02. oktober 2015.
| Å argumentere å skrive argumenterende tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saken. Se en film, let på Internett, les i aviser, fagbøker.
Studieteknikk Bison.
Velkommen til foreldremøte i 2d
1.mars 2018 Videregående skole.
Konsumenter og merkevarer
Eksamen og standpunktkarakterer på Ytre Arna skule
Lekseplan for 5.trinn uke 35 Mandag 24. august – fredag 28. august
6. November 2015 VURDERING FOR LÆRING. Høyskolen i Østfold.
Praktisk i 1.klasse
Utskrift av presentasjonen:

Geografiprosjekt Uke 10-12 Innlevering 20.mars kl.0900 1

Arbeidskrav Faktaark Utgangspunkt for prøve i uke 13 3 begrep 1 statistikk Være på 1 A4-side Overskrift En faktasetning fra hver underoverskrift (7-10 setninger). 2

Veggavis Trekker dere opp eller ned på prøven Skal ikke være avskrift fra faktaarket. men en fordypning i noe dere har skrevet om på faktaarket. Skal inneholde minst en illustrasjon eller et bilde og gruppens navn og logo. Vær kreativ! 3

Vurdering Det blir en prøve i uke 13. Den lages med utgangspunkt i faktaarkene dere lager. Alle skal kunne noe om alle temaene, men mest om sitt eget. Hvis dere ligger mellom to karakterer på prøven, vil veggavisen trekke dere opp eller ned. 4

Lekser Dere må regne med endel hjemmearbeid i denne perioden. Gruppene bestemmer selv hvem som skal gjøre hva, men har et felles ansvar for at produktene blir ferdige før prosjektets slutt. 5

Tilbakemelding og logg Hver fredag skal alle medlemmene på hver gruppe fylle ut et loggskjema. Disse skjemaene vil bli lest gjennom av faglærer, men er i hovedsak en del av et prosjekt som vi studentene har. Vær ærlig og gjør ditt beste for å fylle ut skjemaet. Loggskjemaet skal leses opp for de andre i gruppa, som en tilbakemelding. 6

.-.-.-.-. Tidsplan .-.-.-.-. Hold dere til den utdelte tidsplanen og stryk over etter hvert som dere blir ferdige. Uke 10: Oppstart, komme igang med arbeidet. Uke 11: Om kilder, bruke PC, skrive ut. Uke 12: Bli ferdig! Innlevering fredag. 7

Gruppearbeid, tilbakemeldinger og gruppeavtale 8

Ta frem skrivebok og… Individuelt: …skriv ned en god opplevelse du har hatt fra et gruppearbeid. Hva gjorde det til en god opplevelse? …skriv ned en dårlig opplevelse du har hatt fra et gruppearbeid? Hva gjorde det til en dårlig opplevelse? I gruppa (snakk sammen): Hva er et gruppearbeid, hvordan skal dere jobbe sammen som en gruppe? 9

Tilbakemeldinger i gruppene Individuelt (skriv ned): Hva er en god tilbakemelding? Gi et eksempel Hva er en dårlig tilbakemelding. Gi eksempel I gruppa: Hva er en tilbakemelding? Hvorfor gir vi tilbakemelding? I dette gruppearbeidet, hva ønsker dere å gi hverandre tilbakemelding på? 10

GRUPPEAVTALE: Dere skal nå jobbe med å utforme en gruppeavtale: Sett opp 3 krav til hvordan dere skal jobbe sammen i gruppa Sett opp 3 regler for hvordan dere skal gi tilbakemeldinger til hverandre i gruppa Lag et gruppemotto / gruppesang / gruppedans Presenteres for klassen til slutt  Levereres inn 11