FRISPARK Du, jeg, fysioterapien – og det bortenfor…

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Å kunne kommunisere om seksualitet
Advertisements

Hvordan få Diabetesforbundet frem i nye og gamle medier?
”Jakten på det gode liv går via selvfølelsen
SERIE: Bønn som forvandler Ikke tenk for smått om bønn. luk
Den vesle gutten og julenissetoget
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
I.
Materiellgrunnlaget for Miljøpartiet De Grønne
ALKOHOL|IDRETT.
Music: Nightengale Serenade
Fra ord til liv Mars 2011.
Dyrene og sex i tegneserie
Del 2: Personlig økonomi.
Ei dramatisering Mathias– fritt etter Johan Herman Wessel
Bra mat kurs Lillehammer Bra mat kurs Erfaringer fra Modum kommune.
Fra Ord til liv November 2009 “Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn for en rik å komme inn i Guds rike” (Mt 19,24).
Hvordan intervjue en forsker?
Media håndtering og kommunikasjon
12. Oppsummering.
Det hele mennesket griper gleden i bevegelsen
Markedsføring og pressearbeid
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
Alkohol | fotball.
MI – Motiverende intervju som hjelpemiddel ved livsstilsendring
Hva er aktivitet og deltakelse?
Om smidig brukerkommunikasjon Smidig 2011 Johannes Brodwall Steria Norway.
Re næringsforening og Re-Torvet 4.Februar 2014
LederAkademiet bygger fremtidens bedrift. Hvordan vil fremtidens bedrift se ut ? Er det noen signaler i horisonten ?
Del 2: Personlig økonomi.
Den store ID-quizen Hvem er du? - Ta testen nå!.
Små ord med stor betydning
University of Tromsø – Faculty of Medicine uit.no NAFKAM Når pasienten beveger seg ut i det alternative, hva da…? Vinjar Fønnebø Professor NAFKAM, Universitetet.
Posisjonering Kapittel 10.
Priviligerte mennesker, lever livet uten grenser, graver og pumper opp
Se Verden – Se Livet.
Hvordan skape et attraktivt produkt i Toppserien Visepresident Erik Loe SKF, 11. mars 2007.
Kurt Orre Rådmann Nøtterøy kommune
Informasjonsarbeid og kompetanseutvikling. Informasjonsarbeid og kompetanseheving Hvordan bygge opp kompetanse innad i egen organisasjon i kommunen? Aktivt.
Markedsføring og pressearbeid
Kapittel 5 oppgave b Sett inn riktig form av substantivene, med artikkel hvis nødvendig.
Pressekonferanse 6. mars 2009 Holdning til psykisk helsevern og tvangsbehandling Landsomfattende undersøkelse 5. – 16. februar 2009.

De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
HVORFOR er jeg Rotarianer ? Distriktssamling 20. mars 2010
Oppgave 44 Preposisjoner og uttrykk.
Vorspiel En vakker vårdag ringer rådmannen i Hamar til en av sine sjefer, og de begynner å diskutere status i kommunen…
Hva er det vi har behov for å få hjelp til av spesialisthelsetjenesten? Av Per Willy Ormestad, Sosionom m/spesialkompetanse i sosialt arbeid på rusfeltet.
Vår historie – og Guds I serien ”Smittende tro” Meland kyrkje 2011.
Presentasjon For Informasjonsforum Oslo kommune.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
100 lure ord å lære.
100 høyfrekvente ord Trykk F5 for å starte, deretter klikker du på ønsket hastighet 2 sekunder 1 sekund Blink Randi Orten og Thomas Melby, Stenbråten skole.
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
TANKENS MAKT DET UMULIGE - MULIG KFL/04
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
Innledning NJFF lang erfaring med utdanning av instruktører og kursledere Kursheftet utarbeidet for å gi deg informasjon og kunnskap om det å utøve veilederrollen.
Vedlegg 1 kompetanseveileder
Godt lokalvalg hva må til? -erfaringer
DITT LIV Skru opp volumet og klikk for å komme i gang.
Drop-In metoden i skolen
HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider.
Copyright © 2010 TotalConsult Diagnose: Omdømmeschizofreni. Finnes det kur?
Presseskrivet. presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging.
Arbeid i valgkomite og nominasjonskomite på fylkesplan i Sp
Finn puslespillbitene Å være kildekritisk til informasjon på nett.
Utarbeidet av Sissel Vestre
Hvorfor ha en plan? Virksomhetsplan = tydelighet og fokus Tydelighet
Ungdomspress I det siste har det vært mer og mer snakk om ungdomspress på både mediene og nyhetene.. Hva er egentlig ungdomspress og hva vil det si?
1 POSISJONERING Trond M. Backer Kommunikasjonssjef i Strømmestiftelsen
Kursdeltakerundersøkelsen Deltakernes opplevelse av oss
Utskrift av presentasjonen:

FRISPARK Du, jeg, fysioterapien – og det bortenfor…

Fysioterapi og media Media…? Hvorfor? Vi vil jo ikke!

Hvorfor? Hvorfor? Hvorfor? Til ettertanke: Å leve tett på media er å leve i glasshus… ”Media er bare interessert i det negative…” Vil medieoppmerksomhet føre oss til målet? Og hva er målet? Er vi en tjeneste uten noe viktig å si? Er vi i stand til å bruke media eller blir vi brukt av media?

Ja vel, vi velger å gå for markedsføring gjennom media… …men kan vi nok om håndtering av media? …kan vi nok om markedsføring? …har vi lov til å markedsføre oss? …og hva med fysioterapeutene – den grå massen som er der ute ett aller annet sted -”by law” - hva med våre holdninger?

Holdninger…?……….. Hva lærer vi i utdanningen om: Økonomi (Budsjetter og regnskap) Lederskap Organisasjonsstruktur Markedsføring Er vi enige i hva vi vil? Vet vi hva markedsføring egentlig handler om? Kreativitet og utvikling mangelvare? Er du villig til å gjøre noe?

OK, vi går for media allikevel! Noen markedsmessige utfordringer i henhold til oss selv: Loven om å være først! (JA – blink!) Loven om fokus! (Hmm…..) sykehus – institutt – kommune – bedrift

Vi har bestemt oss: MEDIA! Hva er den moderne markedsføringen opptatt av – hva er trenden?

HOLDNING!

Virkeligheten finnes ikke – den må skapes

Hvilken virkelighet vil vi skape? Hva kan vi enes om?

Kan vi uttrykke en klar filosofi? Er det mulig?

Olympiatoppen: ” Hvordan gjøre det til en fordel å være liten?”

Filosofi: Den norske modell for toppidrett. ”Det hele mennesket”

Den norske modell for toppidrett Utøveren i fokus: 3 kapasiteter! Intellektuell Fysisk k Sosial

Hvordan gripe fatt i det bortenfor…? Hvordan ser Fysioterapien ut i 2017? 2007 2017 X --------------------------------------- ?

Diabolos Splittelse

Gudommelig Enhet

”Undere kan skje når to mennesker forener sine krefter for å nå samme mål”! - fritt sitert fra ”Et kurs i mirakler”

Hvordan gå til verks? Vi har et potensiale!

Eks: Lage en verdipyramide For å bli tydelige på hvem vi er, hva vi vil, og hvorfor!

Verdipyramide Grunnfjellet

Verdipyramide Kjerneverdi Grunnfjellet

Verdipyramide Profil/ Personlighet Kjerneverdi Grunnfjellet

Verdipyramide Posisjon (BPS) Profil/ Personlighet Grunnfjellet Kjerneverdi Grunnfjellet

Verdipyramide Posisjon (BPS) Profil/ Personlighet Grunnfjellet Etterlatt inntrykk Posisjon (BPS) Profil/ Personlighet Kjerneverdi Grunnfjellet

Verdipyramide Posisjon (BPS) Profil/ Personlighet Grunnfjellet Stil og tone Etterlatt inntrykk Posisjon (BPS) Profil/ Personlighet Kjerneverdi Grunnfjellet

Et eksempel: Stil og Tone: Frisk og folkelig   Etterlatt inntrykk: Troverdig, nødvendig og aktuell BPS: Din informasjonskanal/ avis - Din Mulighet i lokalområdet Merkepersonlighet: Glede, glød og galskap Kjerneverdi: Nærhet Grunnfjell: Lokalt Bindeledd

Hvordan skape oppmerksomhet? Vær først!

Hvordan skape oppmerksomhet? Vær først! Vær nyskapende!

Verdens første jentestadion!

Hvordan skape oppmerksomhet? Vær først! Vær nyskapende! Ha en gjennomtenkt og tydelig idé!

Et verdibasert toppfotballprodukt Vi ønsker å skape: Et verdibasert toppfotballprodukt Et ”levende” livskraftsenter – for nærmiljø og omegn Kompetanse, utvikling, glede og utfoldelse for alle.

Hvordan skape oppmerksomhet? Vær først! Vær nyskapende! Ha en gjennomtenkt og tydelig idé! Sørg for å ha nye vinklinger! Da kommer journalisten/ brukerne til deg.

”Fikk ikke låne navnet av The Queen” BA, mars 2007.

Gjør organisasjonsutvikling til noe spennende!!