FRISPARK Du, jeg, fysioterapien – og det bortenfor…
Fysioterapi og media Media…? Hvorfor? Vi vil jo ikke!
Hvorfor? Hvorfor? Hvorfor? Til ettertanke: Å leve tett på media er å leve i glasshus… ”Media er bare interessert i det negative…” Vil medieoppmerksomhet føre oss til målet? Og hva er målet? Er vi en tjeneste uten noe viktig å si? Er vi i stand til å bruke media eller blir vi brukt av media?
Ja vel, vi velger å gå for markedsføring gjennom media… …men kan vi nok om håndtering av media? …kan vi nok om markedsføring? …har vi lov til å markedsføre oss? …og hva med fysioterapeutene – den grå massen som er der ute ett aller annet sted -”by law” - hva med våre holdninger?
Holdninger…?……….. Hva lærer vi i utdanningen om: Økonomi (Budsjetter og regnskap) Lederskap Organisasjonsstruktur Markedsføring Er vi enige i hva vi vil? Vet vi hva markedsføring egentlig handler om? Kreativitet og utvikling mangelvare? Er du villig til å gjøre noe?
OK, vi går for media allikevel! Noen markedsmessige utfordringer i henhold til oss selv: Loven om å være først! (JA – blink!) Loven om fokus! (Hmm…..) sykehus – institutt – kommune – bedrift
Vi har bestemt oss: MEDIA! Hva er den moderne markedsføringen opptatt av – hva er trenden?
HOLDNING!
Virkeligheten finnes ikke – den må skapes
Hvilken virkelighet vil vi skape? Hva kan vi enes om?
Kan vi uttrykke en klar filosofi? Er det mulig?
Olympiatoppen: ” Hvordan gjøre det til en fordel å være liten?”
Filosofi: Den norske modell for toppidrett. ”Det hele mennesket”
Den norske modell for toppidrett Utøveren i fokus: 3 kapasiteter! Intellektuell Fysisk k Sosial
Hvordan gripe fatt i det bortenfor…? Hvordan ser Fysioterapien ut i 2017? 2007 2017 X --------------------------------------- ?
Diabolos Splittelse
Gudommelig Enhet
”Undere kan skje når to mennesker forener sine krefter for å nå samme mål”! - fritt sitert fra ”Et kurs i mirakler”
Hvordan gå til verks? Vi har et potensiale!
Eks: Lage en verdipyramide For å bli tydelige på hvem vi er, hva vi vil, og hvorfor!
Verdipyramide Grunnfjellet
Verdipyramide Kjerneverdi Grunnfjellet
Verdipyramide Profil/ Personlighet Kjerneverdi Grunnfjellet
Verdipyramide Posisjon (BPS) Profil/ Personlighet Grunnfjellet Kjerneverdi Grunnfjellet
Verdipyramide Posisjon (BPS) Profil/ Personlighet Grunnfjellet Etterlatt inntrykk Posisjon (BPS) Profil/ Personlighet Kjerneverdi Grunnfjellet
Verdipyramide Posisjon (BPS) Profil/ Personlighet Grunnfjellet Stil og tone Etterlatt inntrykk Posisjon (BPS) Profil/ Personlighet Kjerneverdi Grunnfjellet
Et eksempel: Stil og Tone: Frisk og folkelig Etterlatt inntrykk: Troverdig, nødvendig og aktuell BPS: Din informasjonskanal/ avis - Din Mulighet i lokalområdet Merkepersonlighet: Glede, glød og galskap Kjerneverdi: Nærhet Grunnfjell: Lokalt Bindeledd
Hvordan skape oppmerksomhet? Vær først!
Hvordan skape oppmerksomhet? Vær først! Vær nyskapende!
Verdens første jentestadion!
Hvordan skape oppmerksomhet? Vær først! Vær nyskapende! Ha en gjennomtenkt og tydelig idé!
Et verdibasert toppfotballprodukt Vi ønsker å skape: Et verdibasert toppfotballprodukt Et ”levende” livskraftsenter – for nærmiljø og omegn Kompetanse, utvikling, glede og utfoldelse for alle.
Hvordan skape oppmerksomhet? Vær først! Vær nyskapende! Ha en gjennomtenkt og tydelig idé! Sørg for å ha nye vinklinger! Da kommer journalisten/ brukerne til deg.
”Fikk ikke låne navnet av The Queen” BA, mars 2007.
Gjør organisasjonsutvikling til noe spennende!!