Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett http://backlinkdreammachine.com/60s-fashion-and-hairstyles-1509/60s-fashion-hairstyles-7/

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
BILDE SOM TEKST Nytt undervisningsprogram på Rogaland Kunstmuseum.
Advertisements

Komponer! Bilde som inspirasjon.
Et pilotprosjekt med digital kunstformidling i den videregående skole
Fremmedspråk for fremtiden Dagsseminar for rådgivere Fremmedspråksenteret, Denne presentasjonen er eit utdrag frå.
Anders Isnes Nasjonalt senter for naturfag i opplæringen
Prosessarbeid med collage, tekstur og formlikhet
Vurdering for læring Tema: Nøkkelen til vurdering på Vg2 og Vg3 frisør
Studie forberedende formgivingsfag
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Layout - utforming - design i
Nordby skole NASJONALE PRØVER Informasjon til SU og FAU
Ola Grøvdal 2010 Media 1 & Tema 2. Målgruppe 3. Valg av medium 4. Innhold 5. Utforming 6. Distribusjon Ola Grøvdal 2010.
GAMMEL OG NY Sofaen er årets modell. Stolen, Oxchair,
Prosjektoppgave Grafikk og Digitale foto
Arbeidskrav 3 selvvalgt tema - arkitektur. Oppstart i arbeid med ideer Første ideer – plakat til den norske opera, hvordan Få barna inn i operaen kampanje.
Første rapport: Den rapporten jeg har valg ut her er helt usymetrisk, men innenfor en ramme slik at den kan gjentas til et flatemønster. Her har jeg også.
Prosjektoppgave Grafikk og digital foto.
H. Aschehoug & Co. På eksamensdagen H. Aschehoug & Co.
Programfag til valg Meløy kommune.
Eksamensoppgave i Design og innovasjon
Eksamensoppgave i Design og innovasjon
Konsept: Pierre Robert ØKO
Dokumentasjon av en prosess
\\55. • Nytt fag i grunnskolen: UTDANNINGSVALG \\55 Formål: • Skape helhet og sammenheng i grunnopplæringen • Bidra til at flere foretar kunnskapsbaserte.
DAK Design og innovasjon
Arbeidskrav 3 Del 2 Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk. Jobb med ett av de to temaene dine. Arbeidet skal hovedsakelig foregå.
Arbeidskrav 5. A.C. Fuglesang
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
Vurderingskriterier og oppgaver
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
CIP - karriereveiledningsmodell
LÆREPLANEN Mediefag videregående skole
Presentasjon av prosessarbeid med LYSBROSJER Laget av Ellen Bay
KUNNSKAPSLØFTET Ny skolereform i 2006.
Studiespesialisering med formgivingsfag
Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO.
Valgfag på Kastellet skole
Studiespesialisering med formgivingsfag
Grafisk Design Visuell kommunikasjon Intorduksjonsbilde.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Oppgaven: Lage 3D modell av temasted.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Reklameanalyse av Baneservice
Sammensatte tekster PPU
Ny barnehage – ny førskolelærerrolle?
Sammensatte tekster ALU
Reklameanalyse av Baneservice
SAMMENSATTE TEKSTER Læreplanen sier at eleven skal kunne
Om et øyeblikk kommer du inn i en magisk verden...
REKLAME. Sammensatt tekst - reklame Fra læreplanen: Fra læreplanen: mestre ulike muntlige roller i gruppesamtaler, foredrag, dramatiseringer, presentasjoner.
Kapittel 8: Profilering Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
BLOOMS Bygdøy 24.sept-08. Begreper i vurdering 1.Kompetanse det man gjør og får til i møte med utfordringer 2. Kompetansemål angir hva elevene skal kunne.
Sammensatte tekster LUT LK 06 - Sammensatte tekster Hovedområdet sammensatte tekster viser til et utvidet tekstbegrep der tekst kan være satt.
All informasjon om profilen er samlet i en Profilmanual på nett. UiBs visuelle profil er enkel, anvendelig og fleksibel! En visuell profil får kun effekt.
Kunst og håndverk 10. trinn
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
GET PAID TO THINK UP STUFF LIKE THIS Reklamekampanje for ArtCenter College of Design, Pasadena (Canada) VISUELL KOMMUNIKASJON.
Kunst og Håndverk Gautesete Skole Skoleåret Trinn.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret Oppgaven: Lage et Graffiti arbeid (en piece) Lag et Graffiti (A3) arbeid (piece) av et motiv i tekstform.
1 EiT 2006/2007 Halvdagsseminar VISUELL KOMMUNIKASJON ditt landsbytema på webben.
05. INNVENDIG PROFILERING
MK VG2 Struktur: Stor grad av tverrfaglighet da vi jobber i prosjekter
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
Nye Medier og kommunikasjon, hva er erfaringene?
Enkel innføring i reklame
Estetiske virkemidler
Sammensatte tekster Panorama Vg1 Del 4: Reklame Kapittel 6 Læreplanmål
Utskrift av presentasjonen:

Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett http://backlinkdreammachine.com/60s-fashion-and-hairstyles-1509/60s-fashion-hairstyles-7/

logo

mønster

emballasje

emballasje

produkt

inspirasjon

fontprøver

skisser

skisser

skisser

skisser

skisser

skisser

skisser

skisser

skisser

skisser

skisser

skisser

skisser

skisser

skisser

Foto av ferdig produkt

fagdidaktisk del Programområde for mediedesign - Læreplan i felles programfag Vg3 Kompetansemål - design

Formål Lav måloppnåelse Middels måloppnåelse Høy måloppnåelse Læreplanmål VG3 Mediedesign Medier og kommunikasjon Formål Lav måloppnåelse Middels måloppnåelse Høy måloppnåelse utvikle og drøfte visuell identitet med logo, vignetter og grafiske virkemidler, som et ledd i en merkevarebyggingsprosess Eleven skal i denne oppgaven jobbe med logo og profilering. Eleven skal designe en logo som skal brukes i profilering av valgt produkt gjennom design av emballasje Eleven har produsert en enkel logo. Eleven har designet en logo som passer til valgt produkt og tydelig gjenspeiler produktets egenskaper. Eleven har designet en estetisk og svært godt fungerende logo for sitt valgte produkt som tydelig gjenspeiler produkttests egenskaper. utvikle, drøfte og produsere reklame på grunnlag av trender og forbrukeratferd Eleven skal gjøre seg kjent med dagens trender innen emballasjedesign og to-dimensjonale reklameprodukter gjennom for eksempel Pinterest. Eleven skal produsere emballasje for valgt produkt som tydelig skal gjenspeile produkt og valgt målgruppe . Eleven har produsert en enkel emballasje der logo er med i designet. Eleven har jobbet med en emballasje som gjenspeiler produktet. Eleven har jobbet med målgruppe og designet et produkt som gjenspeiler dagens trender. Eleven har produsert en tidsriktig godt utviklet emballasje der emballasjens innhold tydelig kommer frem. Emballasjen er rettet mot valgt målgruppe og eleven har vist god refleksjon med tanke på estetiske valg og miljøhensyn ved frakt. bruke og drøfte typografi som virkemiddel og selvstendig komposisjonsform Eleven skal bruke og drøfte typografi i sin designprosess gjennom skisser og ulike utprøvinger av komposisjon og uttrykk. Eleven har jobbet noe med typografi og utprøving i sin designprosess. Eleven viser til utprøving i forhold til valgt font og utforming av typografi i sin designprosess. Eleven viser til flere utprøvinger og refleksjon i forhold til valgt font og utforming av typografi i sin designprosess. produsere tekst og tall som grafiske framstillinger og drøfte valg av løsninger Eleven skal jobbe med helheten tekst/tall og illustrasjon til et ordbilde/logo og til emballasjedesign. Eleven har jobbet med en enkel illustrasjon og lagt tekst til. Eleven har jobbet med både tekst/tall og illustrasjon og jobbet med komposisjons av elementer for en helhetlig logo. Eleven har med høy grad av selvstendighet jobbet seg frem til et fullstendig produkt. Designprosessen er fyldig og fin og viser til god utprøving i forkant av ferdige løsning. gjøre rede for og anvende ulike illustrasjonsteknikker ut fra bruksområde og medieproduktenes uttrykk Eleven skal produsere en illustrasjon som beskriver emballasjens innhold. Illustrasjonen kan være en del av logoen og/eller brukes til design av emballasje. Eleven har produsert en enkel illustrasjon som forteller noe om emballasjens innhold og tatt den i bruk via logo og/eller emballasje. Eleven har produsert en illustrasjon som beskriver emballasjens innhold og tatt den i bruk på en god måte til logo og/eller emballasje. Eleven har produsert en god estetisk illustrasjon til en grafisk fremstilling ,som både harmonerer til stil og beskriver produkt i arbeidet med logo/emballasje.