Agenda Velkommen Litt om prosjekt Arrangementsturisme

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Attraktive lokalsamfunn, samspill og inspirasjon til innsats framover. Robuste og attraktive lokalsamfunn, 1 av 6 hovedområder i Fylkesplan for Troms Fylkeskommune,
Advertisements

hva betyr universell utforming i utvikling av gode lokalsamfunn?
Deltasenteret  Statens kompetansesenter for deltakelse og tilgjengelighet.
Inge Andersen Idrettens organisering og viktigste oppgaver.
Strategi for Kom vekst AS og Kom vekst
Intro til INTRO Andreas Wefring Charlotte Engelmark
Samarbeid med Fishspot. En temasatsning i to prosjekter. 1.Fishspot Forprosjekt- ”Helhetlig og langsiktig plan for fisketurisme i Hedmark”.
Gjenbruk av offentlig informasjon 16 januar 2009 Vindern, Oslo Michael Borge Daglig leder tellUs.
Snowball Rjukan 26. oktober 2010 Ove Gjesdal og Stein B Olsen.
Destinasjon Norge Regjeringens reiselivsstrategi.
Lofoten, medlemsmøte John-Steve Linløkken Markedsstrategisk Leder 11. Oktober 2012.
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Hva betyr Festspillene for Harstad?
Større idrettsarrangement til Nord-Norge
Hvordan stimulere og fasilitere næringer med utviklingspotensial?
Møte Villa Gerda
FLERBRUKSHALL PÅ RØSTAD TRØNDERHALLEN
Kompetanse og rekruttering. Likeverdig og høy kvalitet i alle barnehager Stortingsmelding om barnehagen i fremtiden, legges frem vår Gi tydelig.
Velkommen! The Rotary Foundation – TRF Vestnes, 14. september 2013 Rudshøgda, 21. september 2013.
Strategi og handlingsplan
Idrettsarrangement som næringsutvikling
Stedsutvikling - nasjonal satsing og regional utfordring Grete Sildnes Regional utviklingsavdeling Nord-Trøndelag fylkeskommune Gardermoen
Foto: Jo Michael Nasjonalt program for leverandørutvikling Leverandørutvikling – regional satsing i Sogn og Fjordane.
Fiskeriministeren Fiskeriministeren ønsker
Prosjekt FUNNKe Nord-Troms Regionråd 10 januar 2011 Gunn-Hilde Rotvold, Prosjektleder, NST Gerd Ersdal, Medisinsk rådgiver, NST.
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Hilde Gaard, prosjektleder, Harstad.
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, medisinsk rådgiver,
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, medisinsk rådgiver,
Plan for kompetanse og identitet
Prosjekt FUNNKe Bodø kommune 25. januar 2011 Gerd Ersdal, Medisinsk rådgiver, NST Lars Andreas Wikbo, HN-IKT.
Erfaringer fra evaluering av omstillingsprogrammer Presentasjon på Omstillingskonferansen Oslo 22. oktober 2014 André Flatnes Senioranalytiker, Oxford.
Velkommen! Omstillingskonferansen 2014 Scandic Helsfyr, Oslo 22. og 23. oktober.
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, medisinsk rådgiver,
Vekstkraft i Lenvik Møte med grendeutvalg Irene Lange Nordahl, næringssjef.
Tre satsningsområder – Næringslivets potensiale Bygge og selge flere hytter Å få hyttefolket til å bruke hyttene sine mer –
Næringsklynge innen opplevelsesnæringene på Sørlandet Kirsti Mathiesen Hjemdahl, prosjektleder.
VELKOMMEN TIL UTPRØVING!. Mediefag Historie Rettslære Næringslivs økonomi Reiseliv og språk Kommunikasjon Og kultur Tysk Et hav av muligheter Samfunnsfag.
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, medisinsk rådgiver,
Fra Olavsled og Olavsfestdager til OL - fylkeskommunens kultursatsinger Sentrale elementer i arbeidet med å gjøre Trøndelag til Europas mest kreative region:
Opp og fram Musikk og videoproduksjon - Fra idé til suksess.
Verdivurdering av Sjakk OL i Tromsø. Innhold: Forutsetninger og avgrensninger for kalkulatoren Sjakk OL, regional verdiskaping pr år:
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Hilde Gaard, prosjektleder, Indre.
FAU møte kl. 18:00 Årskalender Skolefester 2015 Sykkeldag for 4. klasse KFU Eventuelt Informasjon fra rektor.
Internasjnal profilering av Oslo som reiselivsdestinasjon Bente Bratland Holm, VisitOSLO.
Verktøykassa For å få til tidlig intervensjon i praksis: Diskusjon på arbeidsplassen Bli bevisst på egen kunnskap om å se tegn og handle i forhold til.
ByR har fått et tydelig mandat med klare ambisjoner fra 7 kommunestyrer + fylkesrådet.
Kulturens rolle i utvikling av attraktive samfunn frå eit næringsperspektiv. Ola M. Løkholm, direktør i Harstad Kulturhus as.
Et forskningsbasert samarbeid mellom akademia, næringsliv og forvaltning Etikk og samfunnsansvar Invitasjon til forskningssamarbeid.
Strategisk næringsplan for Rana Kommune SATSNINGSOMRÅDE MARKEDSFØRING OG OMDØMME PROSESSEN OG FREMDRIFTEN.
Stjørdal Næringsforum Finansiering av næringsforeninger Dina Elverum Aune.
Fra stupetårn til innlandshovedstad Bjørn Gudbjørgsrud, rådmann.
HVORDAN TA VARE PÅ KUNDENE VRI bedriftsprosjekt Simenstad Gård.
«Hvordan vil kommunen bidra til en helhetlig og samordnet arealforvaltning og samfunnsutvikling i egen region ?
Fylkesplan for Nordland Geir Davidsen Dato Foto: Bjørn Erik Olsen.
s. 1 Konsekvensutredning og naturmangfoldloven rådgiver Geir Davidsen
Strategisk Næringsplan Knutepunkt Sørlandet 1. Bakgrunn Målet er å utvikle kommunene og sikre innbyggerne i regionen et så godt og effektivt tjenestetilbud.
Spørreundersøkelse om Haugesund Lufthavn, Karmøy blant næringslivet i Haugesundregionen August 2015.
« Små scener « Presentasjon biblioteksjefmøte Stjørdal
ønsker Idrettslagene i Nye Asker velkommen til allmøte
Framtid - Samspill - Skaperglede
”Idrettsbyen Harstad”
Samarbeid som løfter alle
Mulighetenes Oppland i en grønn framtid:
Arrangementsturisme Idrett & Kultur
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
STRATEGISK NÆRINGSPLAN FOR TROMSØ-REGIONEN - forprosjekt
Rogfast-Hordfast: Hva mener bedriftene?
Møte med Styringsgruppen. Sortland kommune
Motor for vekst og opplevelser i Hamarregionen
Utskrift av presentasjonen:

Agenda Velkommen Litt om prosjekt Arrangementsturisme Hva betyr Festspillene for Harstad? Hva betyr arrangement for bunnlinja Suksess på 5 år – erfaringer fra samarbeid med Næringslivet Hva med de som skaffer gjesten – holder det med bare hyggelige ord? Diskusjon i plenum: Hvor viktige er kultur- og idrettsarrangement for byen? Hvilke effekter ser vi?

Arrangementsturisme Idrett & Kultur Bakgården Festspillene 2013 Workshop Harstadregionens Næringsforening, 1. oktober 2013 Hvordan skape folkefest sammen?

Bakgrunn Nasjonal satsning idretts- og kulturarrangement Oppstart i Troms 1/9-12, 3 årig Finansiering totalt 3,6 mill PL: Agnete Ryeng Festspillene/Roger Hennum

Overordnede mål «Øke regionens motivasjon og muligheter for å påta seg vertskapsrollen for kultur og idrettsarrangementer» «Styrke Troms som en attraktiv destinasjon for idretts- og kulturarrangementer» LØNNSOMHET

Satsningsområder 2013/14 Dybdeintervjuer med arrangører => Skape møteplasser Kompetanseheving Markedsføring / Økt synlighet Økt markedsinnsikt Verktøykasse Samdrift

Prosjektet kan bidra i ytterste sirkel Nettverk Kompetanseheving Nye arrangement/ Søkeprosess Gjennomføring Teknisk arrangement Verdiberegning Folkefest Nettverk: Skape møteplasser / dele erfaringer / tipse om noen en bør snakke med. Hjelpe med kontaktinfo, eks Arctic Survival Race. Overnattingssteder, offentlige instanser, destinasjonsselskaper, næringsliv, media etc. Kompetanse basert på definerte behov: lønnsomhet, sponsing, arrangørkompetanse Verdi beregnes gjennom Arrangementskalkulator (utviklet av PWC, eies av NCB) – eks. MSM 8.4 mill -> nyttig ift det offentlige og sponsorer/samarbeidspartnere Markedsføring / PR: bruk av ulike kanaler, selge inn arrangement til journalister. Tekst, bilder Økt profesjonalisering: være samtalepartner og et nav, hjelpe med kontakter, bidra til økt kompetanse Salg / pakketering: booking online. Påmelding, billettsalg og salg av tilleggsaktiviteter mulig Folkefest: tett samarbeid med næringsforeninger, samtalepartner, bringe aktører sammen som kan bidra Søkeprosess: mulig søknad VM i randonné. Ønsker å få flere bedriftsarrangement til regionen. Selge inn regionen – USPer, tekst og bilder, informasjon vedr. overnattingskapasitet, transport, mulige tilleggsaktiviteter, severdigheter etc. Salg / pakketering Markedsføring / PR Økt profesjonalisering

Effekter for regionen Arrangørkompetanse Samarbeid & nettverk - kultur, idrett, næringsliv og reiseliv Tilreisende Verdiskaping Bolyst Arbeidsplasser Image og renommé Attraktivt hele året

http://www.visittromso.no/ Bransje/arrangementsturisme/ www.facebook.com/ Arrangementsturisme