REN Beredskap BEREDSKAP.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Demokratireformen i Den norske kirke - Hæ??. Demokratireformen Demokratireformen har som målsetting at flere av medlemmene engasjeres i kirken. Kirkens.
Advertisements

Mobile løsninger i EB Bent Gabrielsen 2. okt
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Strategisk plan for pasient- og pårørendeopplæring i Helse Nord
Læring på arbeidsplassen
Norske Landbrukstenester Landbruksvikarordninga Bakgrunn  Forskrift om tilskot til landbruksvikarverksemd  Fastsett 19. oktober.
De regionale helseforetakenes samarbeid om kvalitetsregistre Olav Røise Leder av Styringsgruppen for nasjonale kvalitetsregistre.
Innkjøpsseksjonen Innkjøpssystemet - historikk •Forprosjekt 1999 •Konkurranse 2000 •Pilotprosjekt •Implementering på alle skolene
Erfaringer med studiearbeid Nord Trøndelag Anne-Lise R. Arntsen april 2004.
Kommunestyre og Hovet utvalg
Eksamenskonferansen Steinkjer 24. september 2013
Velkommen til en presentasjon av Avvikssystemet Input Process
Dioleder-samlingen HS / Administrasjon - oppgaver, roller og arbeidsdeling.
Hva er Fretex ?.
Noen av sakene Norges Luftsportforbund jobber med Skolesjefsamling motorfly november 2011, Gardermoen John Eirik Laupsa.
Status til årsmøte 23. mai 2008 •Virksomheten •Møter •Økonomi •Prosjekter •Marked •Standardisering / Internasjonalt arbeid •Prioritert aktivitet i år.
BokSurf Admin. Åpne hyller nå!. 5. ALEPH Brukermøte Bibliotekenes hus Fredag 19. august 2005 David Massey, Bibliotekenes IT-senter AS.
1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.
Velkommen til EDB Lønn og Personal lansering
Styrevervregisteret FFF Bodø 26. mai 2010 Linda K. Storjord Formannskapssekretær.
Kort introduksjon til Ressurssystemet. Hensikten med systemet Ressurssystemet skal gjøre det mulig for Røde Kors å samle alle ressurser i ett felles system.
AVDELINGENES ÅRSMØTER I Temaer •Region Øst sin tiltaksplan for 2014 •Region Øst planlagte møter i 2014 •Årshjulet.
Forum for fagskolestatistikk Som kjent er det opprettet et eget forum for fagskolestatistikk.
Opplæringstilbud rettet mot pasienter og pårørende Nasjonal kursdatabase.
Mobimed 4.0 IKT Forum Bergen 13 mars 2013 Terje Pettersen
Fylkeskommunenes forvaltningsansvar
Hvordan ta i bruk Office 365
Praksiskonsulentordningen i Norge
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Kraftforsyningens Distriktssjef (KDS)
HTV konferanse Program: –Status samhandlingsreformen – sett fra KS’ perspektiv” v/Therese Sivertsen er rådgiver i KS Helsesatsing region vest.
Brukerforum Vigdis Heimly, SSP, strategi Av Vigdis Heimly.
SSP og EPJ Vigdis Heimly, EPJ-aktiviteter i SSP Vigdis Heimly.
Drift og vedlikehold - videre prosess Eirik Øvstedal 28. september 2010.
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, medisinsk.
ALEPH brukermøte 2007 Status fra ALEPH Plus Team.
Brukerforum 2012 Vigo Voksen Sola strand hotell Stavanger Brynjulf Bøen Daglig leder Vigo IKS.
Informasjon til fylkes- og lokallag
Ny IA-avtale ”Aktiviserings og nærværsreformen”
PETS Sola mars 2012 Tor Jan Reke
Leverandørnett Ormen Lange
TEKNISKE LØSNINGER I ROTARY
TransMed 7 Jannicke Knutsen & Johan Wikström.
Velkommen til foreldremøte. SAMU og valg  Samarbeidsutvalget oppgaver er å holde juleverksted, felles tur og blir forelagt dokumenter som årsplan og.
Myndiggjorte medarbeidere – mer aktiv omsorg
Nasjonalt register for medikamentell kreftbehandling (NRMB)
N O R P R O F F Quality Management SAMARBEIDSPARTNER FOR
Barne- og ungdomsarbeid NJFF Telemark Organiseres gjennom rekrutteringsutvalget –Pr.i dag 3 medlemmer med delte ansvarsområder (barn og ungdom, jenter)
PLANPROSESSER District Norden.
Ny organisasjonsperm. Organisasjonsperm 2014 Ikke store endringer fra det som ble lagt frem i Fornyes etter behov. Forventer en del endringer i.
Evaluering av ledelses- og styringsstrukturen ved Det matematisk- naturvitenskapelige fakultet Innledning – hvorfor og hvordan evaluere? av dekanus Hans.
GAUS Planleggingsgruppemøte Agnethe Sidselrud.
Barnehagekontoret Styrermøte 14.februar Barnehagekontoret Statens kompetansesatsing for barnehageansatte i 2013 Vennskap og deltakelse Omsette formålsparagrafen.
Samling for privatskolene 19. mai 2008 Bruk av elevdata (Vigo)
Historie 1982 Starter i kjelleren 1985 Sæbø Sykkelshop DBS Sykkelshop Sandnes/Racing Depot Hillevåg 1995 Ny butikk i Oslo, Storo
LOVENDRING 2016 Til votering under landsmøteforhandlingene i Stavanger 4. april.
2.6 FIKS Ansvarlig: Steve og Ingunn FIKS står for Fotballens Informasjon og Kommunikasjons System og eies av Norges Fotballforbund  For at våre klubber.
ETABLERING AV ET LOKALT FUB Østre Toten Kommune 1.
Dialogkonferanse Behovene
Brukeradministrasjon ved UiO
Oktober 2014 Hilde T Lauvset Rafaelsen
Høyenhall skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo
Leder Årsplan EIER AV MÅLET: Leder Musikkforeningen Suoni Leder:
Klubbsekretærens oppgaver
Klubbens bruk av Medlemsnett og Rotary Club Central (RCC)
Utskrift av presentasjonen:

REN Beredskap BEREDSKAP

Historikk eBeredskap Stiftelsesmøte 11.03.2004 52 selskaper ble medlemmer i løpet av første driftsår Etablert Styre Fire styremedlemmer NVE møterett i styre Innleid administrator det første året.

Historikk eBeredskap REN ble Driftspartner i 2005. Dette innebar: Være sekretær i styret Ansvar for registrering av nye medlemmer Ansvar for kundestøtte 2007: Oppgradert tabellsett og brukergrensesnitt 2009: Utskiftning av databaselag, felles pålogging 2011: Ferdig grovspesifikasjon for nytt system 2012: Signalisert ønske om sterkere rolle 2013: Årsmøtet i eBeredskap vedtar at foreningen nedlegges, og at all drift, videreutvikling, og midler overføres til REN

Ideer for videre drift Sterkere fokus på lokalt samarbeid Bedre løsning for lokale samarbeidsgrupper for å redigere eget innhold gjennom RENBeredskap websider Ferdig opplegg for lokale dokumenter og lokale ressurser Definere hvilke komponenttyper som skal inn i databasen. Hvilke er obligatorisk å registrere, og hvilke er frivillig Re-lansere en kartfunksjon. Illustrere/søke via kart Ferdige utskrifter for avtale om leie/kjøp av komponenter i en beredskapssituasjon

Ideer for videre drift Forenkling av datasett for komponenter Færre data Mulighet for bilde av komponent Mulighet for bilde av merkeskilt Bedre søkefunksjon bl.a. via trestruktur Utrede kobling mellom eksisterende lagersystemer og eBeredskap for lettere administrasjon av data

REN beredskapsråd Rådet består av 9 medlemmer hvorav fhv. styret i eBeredskap utgjør 4. Første møte 22. oktober Gjennomgang av mandat Brainstorming om videre arbeid Langtidsplan

Forpliktelser fra REN Avsette dedikerte personer til å arbeide med gode løsninger for eBeredskap. Ta ansvar for å utvikle en ny versjon av den nåværende beredskapsdatabasen, der registrerte data beholdes. REN vil bruke egne investringsmidler for å sette fart på arbeidet. Overførte midler fra eBeredskap øremerkes RENberedskap.

Videre arbeid Eget abonnement/produkt i REN Ny avtale til eksisterende medlemmer Status: 58 av 64 har tegnet ny avtale, jobber med resten. Få inn flere medlemmer i løpet av høsten/våren Viderefører priser i inneværende år Brukermøte/Idedugnad i forbindelse med driftsleders forum samling til høsten. Målsetting: Ny løsning for websider og lokalt samarbeid vinter 2013/14 Ny databaseløsning høsten 2014

Brukerundersøkelse 2012 Skille på komponent Mer info Mer informasjon om foreningen eBeredskap, formål og anvendelse 2 Tettere oppfølging fra eBeredskap 3 Hjelp til registrering 4 Lavere brukerterskel i database 5 Kurs/opplæring i bruk av database 6 Differensiere komponenter etter nettnivå, sentral-, regional- og distribusjonsnett 7 Tilrettelegge for registrering av eget/internt matriell - materiell som ikke skal gjøres tilgjengelig for andre selskap 8 Tettere kobling mellom intern beredskapsmateriell oversikt og eBeredskap database Mer info Skille på komponent Oppfølging Databasekobling Lukket del av database Registreringshjelp Kurs Lavere brukerterskel

Sjøkabelgruppen Årsmøte i slutten av mai avgjorde overføring av også dette arbeidet til REN. Oppretter REN sjøkabelgruppe Sjøkabelberedskap RENblad på sjøkabel Noen uavklarte punkter vedr. beredskapsavtale som Lyse administrerer i dag.

Sjøkabelgruppen Samarbeid om utarbeidelse av ‘RENblad for sjøkabel Forlegning Landtak Spesifikasjon / krav til sjøkabel Vedlikehold/tilstandskontroll Offentlig regelverk for sjøkabler Avtaler landtak – kryssing – nærføring

Sjøkabelgruppen Beredskap Veiledning for beredskapsforskrift rettet mot sjøkabel Stå for beredskapsavtaler (REN er i dag motpart) To rederier dykking og reparasjoner. Bedre støtte for samarbeidsforum via RENs portal Selvbetjening - redigering Dokumenter Lister over personell Lister over utstyr

Sjøkabelgruppen Beredskap Større hendelse/havari høsten 2013 viste at sjøkabelberedskapen må styrkes. Senario 1 Alle nettselskap med sjøkabel må ha reserver og skjøter. Det mest rasjonelle er at bransjen må bygge opp et beredskapslager for hele kabellengder og skjøter.

Nytte av en nasjonal database Hålogaland kraft var ikke medlem, men meldte seg inn i en fart da de fikk havari på en krafttransformator Fant raskt fram til en passende 132/22/11 transformator hos BKK Opprettet kontakt i midten av april Avtale om lån Torsdag 2. mai lastet på frakteskip.