Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Blogg En blogg kan sammenlignes med en nettbasert dagbok. Her kan du publisere tekst, bilder, videoer. Leserne kan kommentere det du har skrevet i din.
Advertisements

Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Slik bruker du vår nettbutikk!
Visma Contracting/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
HVA ER ?.
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Hvordan lager du en konto (blir en Facebookbruker) ?
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
YouTube Amerikansk nettside Gratis Video og musikk
Internett for nybegynnere
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
Registrering 1.åpne din Galaxy. 2.trykk på Programmer som du finner oppe til høyre på skjermen. 3.trykk på ikonet Samsung App. 4.når du kommer inn på siden.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
BraWeb Bestilling.
Brukerveiledning for gruppeledere
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Visma Contracting/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Hvordan melde seg på skyteaktiviteter 1.For å kunne melde deg på skyteaktiviteter må du være godkjent av avdelingen som aktiv skytter. Før dette må du.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Brukermanual for NROFs lokalavdelinger©
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks:
Bruke Gmail 3a Gmail er et e-postprogram.
Brukerveiledning Basware
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Au2Pc med kortleser TPpay. Hurtigbruksanvisning.
Last ned apper fra Google Play (Android) Åpne Internett på din enhet og søk deg inn på siden trykk på Play, som du finner på menylinjen.
For å åpne Internett trykker du på i startskjermbildet. Når du klikker i adressefeltet, blir det en blå bakgrunn på den nettadressen som står der, og det.
KSYS-KURS MØTEPLASSEN 2013
Demo Transport Invoice Verification(TIV) TakeCargo v.3.5.
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Åpne prinsippskissen for å se sammenhengen i avviksbehandlingen. Som fellesbruker har du kun mulighet til å registrere (ikke behandle) avviksmeldinger.
Forsiden til som du møter førstwww.pssi.no.
Idrett valg av programfag til Vg3. • • Du får tilsendt brukernavn og passord på epost • Det er viktig at du forandrer passordet og at du husker hva du.
Skriv ett eller flere søkeord:
Musikk valg av programfag til Vg2. Du får tilsendt brukernavn og passord på epost Det er viktig at du forandrer passordet og at du husker hva du endret.
Musikk valg av programfag til Vg3. Du får tilsendt brukernavn og passord på epost Det er viktig at du forandrer passordet og at du husker hva du endret.
Opplæring: Digital Diktering
Bruk av iPad. Bruk av berøringsskjerm Det anbefales å bruke fingrene eller en digital penn, IKKE bruk skarpe gjenstander da det kan ødelegge skjermen.
Eksempelet forutsetter at pasient allerede er valgt.
Presentasjon av ROS PP Trykk pil for neste bilde.
1 Brukerveiledning for Klubben onlines medlemsarkiv – en enkel innføring.
Nytt kursadministrasjonsverktøy. Internettsidene for potensiell deltager.
Komme i gang med BIBSYS På bibliotekets hjemmeside bruker vi denne linken til BIBSYS.
Komme i gang med BIBSYS På bibliotekets hjemmeside bruker vi denne linken til BIBSYS.
Funksjoner og Innstillinger i
Når du er registrert som ny bruker, må passord alltid benyttes - så husk dette ! Første gangs innlogging.
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Hurtigreferanse for © 2013 Microsoft Corporation. Med enerett. Startskjermen i Lync Startskjermen i Lync inneholder fliser i huben til venstre, som du.
Harald Kaasa Hammer: Manual til redigering av nettstedet Først forklares hva de ulike elementene på nettsidene betyr. Så ser vi på mappene.
© 2012 Microsoft Corporation. Med enerett. Legge til en kontakt Din kontaktliste forenkler kommunikasjonen, og du ser tilstedeværelses- og kontaktinformasjon.
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Mobilnummer Bypass-code applikasjon Loggin for første gang
KUNST & HÅNDVERKSBLOGG
Otra Web-Shop - Quick Guide
Klubbjournalister Haslum IL, Håndball. Hva kan du gjøre? Artikkler Du kan lage og publisere artikler på de områder du har tilgang til. Artiklene vil komme.
Lions hjemmeside Slik legger du som hjemmeside- redaktør ut en enkel artikkel Medlemsregistret.
KlubbWeb admin Nyheter Informasjonskanal  Siste nytt fra laget  Viktig info ang. for eksempel endring i treningstider med mer.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Registrering av testresultater Trinnene i prosessen Logg deg inn på Admin-sidene Opprett en ny test Legg til testresultater Registrer.
Starte systemet Bruker får tilgang til innlogging i systemet ved å klikke på applikasjonens ikon under startmeny, eller ved å klikke på en applikasjon.
Otra Web-Shop - Quick Guide
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Enkel brukerveiledning
Brukermanual Min Idrett
Quiz gir deg fler kunder!
Utskrift av presentasjonen:

Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.

Innlogging Logg inn med brukernavn og passord. Legg merke til adressen som må være: bestilling.bybilen.no:2996 For testdatabasen: Test/testbruker

En vanlig bestilling Menyen ”Bestilling” inneholder de mest brukte funksjonene. Ved å velge ”bestilling” i denne menyen kommer vi inn på bestillingssiden for å bestille biler for deg selv eller brukere som ringer inn.

Bestillingssiden Her må vi alltid ha medlemsnummeret Når man trykker ”hente medlemsdata” kommer det mer informasjon om brukeren/kunden opp. Ved å trykke på ”oppdater” knappen nederst til høyre ser vi registrerte bestillinger i dette øyeblikket Ved å trykke ”vis medlemsdata” kommer vi inn på kundedata-siden vi skal se på senere Trykk på ”Logginn medlem” for å starte en bestilling/booking av bil.

Bestille bil Vi kommer inn på en side hvor man kan forandre på nåværende bestillinger til brukeren eller bestille ny bil ”Endre slutt” gjør at du kommer inn på en side for å for eksempel forlenge en bestilling brukeren allerede har ”Avslutte nå” er hvis for eksempel brukeren sier at han ikke trenger bilen lenger og vil avslutte bestillingen nå. På ”fremtidige bestillinger” kan vi gjøre akkurat det samme med bestillinger som er i fremtiden, dvs IKKE bestillingen som brukeren har akkurat nå når han kjører. Med andre ord, man kan forandre en bestilling en bruker har bestilt for i morgen. ”Ny bestilling” sender oss videre for bestilling av bil

Ny bestilling Denne siden gir oss mulighet å velge hvilken stasjon og bil brukeren ønsker. Et tips er å taste inn ønsket tidsperiode først (”fra” og ”til” nederst på siden) for så å se hvilke biler som er ledig i den perioden. Grønn linje betyr at bilen er ledig og kan bestilles Blå linje er en ANNEN person sin bestilling Rød linje viser at vi IKKE kan bestille bilen i valgt periode nettopp fordi en annen person har bestilt den langt over vår periode. Når vi har grønn linje, er det bare å trykke på ”bestill”. Men kunden har ikke bestilt bilen enda…vi må bekrefte den!

Bekrefte bestilling Bestillingen er ikke ferdig før vi bekrefter den. Det er samme hvilken av de tre ”bekreft” knappene vi bruker. Forskjellen er bare hva du ønsker å gjøre videre, bestille flere biler på denne brukeren, eller rett og slett gå ut av bestillingssiden. Vi får opp en veldig fin oversikt helt øverst over hva som er bestilt, når, hvor og for hvor lenge

Vis bestillinger En annen side som benyttes ofte er ”Vis bestillinger”. Dette er for å få en oversikt over alle bestillingene i en valgt periode. Tips: for å se alle bestillingene akkurat nå, trykk på begge ”nå”. Man kan legge inn brukernavn, bilnummer og/eller velge alle eller en organisasjon ”Delvis”-knappen vil få frem bestillinger som også har en start eller slutt før eller etter valgte periode, men som ”berører” valgte periode. Tar man den bort får man kun bestillinger som har start og slutt innenfor valgte periode

Kundedata For å se nærmere på detaljerte kundedata (eller registrere ny bruker), må vi velge for hvilken organisasjon det gjelder. I ”basisdata” benytter man ”Kundedata” for å komme inn på en detaljert oversikt over brukeren. Som nevnt tidligere er det DELER av denne siden man kommer til dersom man valgte ”vis kundedata” på innloggingssiden.

Kundedata del 2 Man må velge ”Kunde” helt øverst. Her kan man klikke på de forskjellige fanene for å se på informasjonen. På kommunikasjon kan man for eksempel forandre på tlf-nummeret til kunden dersom han har fått nytt. Husk å trykk ”Endre” nederst.

Kundedata del 3 Ikke så mye brukt, men her kan man søke på navn og få opp brukernummeret dersom brukeren ikke husker det. Helt nederst kan man forandre på innloggingsdata til valgte kunde, men det beste er å la den stå som den er.