Kvalitet og benchmarking i attføringssektoren Indikator+

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fremtiden begynner hos BackerSkeie
Advertisements

Ekstern kvalifisering Tromsø Kari Kindervåg.
Elisabeth Erlandsen Seniorrådgiver Attføringsbedriftene i NHO
Om attføringsbedriftenes fremtidsmuligheter etter NAV reformen og AVI meldingen ………… men også litt om organisasjonen, politikk mm Årskonferansen 2007,
GREP (Kompetanseutvikling Grenland AS)
Norservice as - motiverte folk skaper mest Attføringsbedriften Service- og produksjonsbedriften.
ASVL Fagkonferanse Hotell Bristol Oslo 20. – 21. oktober 2010 Læringsrommet – individuell kompetanseutvikling gjennom nettstudier og støtte i lokal attføringsbedrift.
Velkommen til Innherred Produkter AS Attføringsbedrift i vekst og omstilling Innherred samkommunes besøk 26. oktober 2006.
Kvalitetssystemet ISO 9001:2000
Trinn 7 Lage en skriveplan for skolen - Hva velger vi?
Dagens situasjon – v/Lise Oppegaard og Paal Haavorsen
Kvalitetssikringssystemet EQUASS - et nødvendig onde - eller en nødvendighet i det framtidige attføringsmarkedet? v/ Andreas Tømmerbakke, prosjektleder.
VEIEN TIL FAG- OG SVENNEBREV
Attføringsbedriften ”ny horisont – nye muligheter” 1.mars
FORHÅNDSSTEMMING Hvor og når og hvordan ?. HVOR? Hvordan vurdere hva som er ”egnet lokale” iht valgloven § 8-3 (1)?
Jobbsøkerprosess Del 1 – Forberedelse og strategiplan, 6. oktober
VEIEN TIL FAG- OG SVENNEBREV Yrkesorientering for ungdomsskolen
Strategi for kvalitetsutvikling i Helse Midt-Norge*
Hvorfor arbeide med kontinuerlig kvalitetsforbedring i sykepleietjenesten? Hei –Temaet i denne presentasjonen handler om hvorfor det er viktig å prioritere.
Arbeidsmarkedsbedriftene – veien videre
Kvalitetssystem ved Høgskolen i Molde
REKRUTTERING TIL BILBRANSJEN
Strategisk ledelse, STR 9634
Indikatorprosjektet Benchmarking og benchlearning i attføringssektoren
VTA-seminaret i Trondheim mai 2008
Slik gjør vi det i Grenland
P E R S O N A L U T V I K L I N G.
Arbeid med bistand Rapportering.
Gode historier til media - tilretteleggernes rolle AB-konferanse Drammen 2007 Informasjonssjef Per Christian Langset.
1 European Quality Assuranse for Social Services. EQUASS – en nødvendighet for AB i det fremtidige arbeidsmarkedet? AB-konferansen 8.okt v/ Andreas.
EQUASS som kulturbygger
Indikatorprosjektet Måling og forbedring i attføringssektoren Karl-Wiggo Jensen Prosjektleder.
V/ Trine Arnesen. Kort historikk Industrieventyr avsluttet juni 2000 Klare strategier og målsettinger –Konsentrerer seg om arb/kompetanse –Få folk i arbeid.
Paradokser og utfordringer: Svakere brukergrupper og krav om raskere løp til en jobb – er det mulig?
Integrerende metode i nær- ingslivet versus opprusting i en attføringsbedrift Paal Haavorsen og Rune Kvarme Bransjeforeningen Attføringsbedriftene
Hva innebærer det å være lærebedrift? Være godkjent av fylkeskommunen Kunne gi opplæring slik den er fastsatt i læreplanen for faget Ha en kvalifisert.
Redskap på veien eller mål på kvalitet? - Et studentperspektiv på karakterer i høyere utdanning Av Susanne Skjørberg, fag- og forskningspolitisk ansvarlig.
Et arbeidsliv for alle! Jon Valestrand - tillitsvalgt for Fellesforbundet ved Åstvedt AS.
INKLUDERENDE ARBEIDSLIV
Informasjonsarbeid og kompetanseutvikling. Informasjonsarbeid og kompetanseheving Hvordan bygge opp kompetanse innad i egen organisasjon i kommunen? Aktivt.
Samhandling med andre organisasjoner Dag Sandvik Lederne 11. november 2010.
Nye veier til arbeid – skreddersøm og brukermedvirkning Terje Olsen og Hege Gjertsen, Nordlandsforskning ASVLs fagkonferanse Gardermoen, 10. februar 2012.
JobbIntros strategi i forhold til NAV ASVLs landsmøte i Tromsø 2009.
Arbeid til alle krever økt innsats … Anne-Lise Bakken nestleder i ASVL Fagkonferansen 10.februar 2012.
Helt – ikke stykkevis og delt
1 EQUASS Assurance - Status i Norge. Sertifiseringer Nopro A/S Teli A/S Mølla Kompetanse 3 til har bestilt sertifisering.
Den vanskelige samtalen Rusforum i Nord-Østerdal
Mal – ambisjoner.
Sosialt entreprenørskap: Hvordan tilrettelegge for mennesker som faller utenfor vanlig arbeidsliv? Bluegardendagene 24. oktober 2012 Daglig leder Christian.
God kommunikasjon – vær trygg
Om du ønsker, kan du sette inn navn, tittel på foredraget, o.l. her. Erfaringer med SAP Seminar Åse Berg Studie- og forskningsseksjonen SVT-fakultetet.
Velkommen til VTA- seminaret 2007, hotell Atlantic i Sandefjord.
Samarbeide for å overleve? Mulighetene er der…og MÅ tas 5 September 2014 Grafisk bransjeforenings landsmøte 2014.
1 VEIEN TIL IA-SUKSESS. IA-prisen 2013 Unner ingen å få prisen Fraværet har gått opp siden Sovepute? 2.
Attføringsbransjen i Vestfold er i endring
Roller og synsvinkler Bente Erlien
N O R P R O F F Quality Management SAMARBEIDSPARTNER FOR
For virksomheter som vil: -Dele -Lære -Forbedre 1 Indikatorprosjektet Indikatorene og eQuass.
Konkurranse BRANSJEPERSPEKTIVET Trygve G. Blix - 07 Moss AS.
Hvordan høyne vår kompetanse innen yrkesrettet attføring? Studium i yrkesrettet attføring APS – konferansen 11.April 2005 Aage Støren Tøssebro.
Tromsprodukt Formidlingsresultater og strategier.
Bjørn Olve Møkkelgård Kristian Elverum
BIBLIOTEKSTRATEGI FOR BUSKERUD BLI KJENT MED FYLKESBIBLIOTEKET, 15. JANUAR 2015.
Miljøfyrtårn i Troms fylkeskommune Kjetil Kleveland, 30.oktober 2014.
Trinn 7 Lage en skriveplan for skolen - Hva velger vi?
Årets norske Leanvirksomhet Lean Forum Norge ønsker å kåre Årets norske Leanvirksomhet. Målet er å sette et fokus på virksomheter som kan være forbilder.
Åsmund Nyhus Daglig leder
Implementering av kompetanseplaner/strategier
KS FoU - Vedlikeholdsetterslep for kommunale veger, oppdatering av rapport for ASSS v/Bendik Drevvatne, Oslo kommune ASSS – Samferdsel
Utskrift av presentasjonen:

Kvalitet og benchmarking i attføringssektoren Indikator+

-Landsdekkende -Bransjeforeningen Attføringsbedriftene, ASVL, direktoratet og Nav -Benchmarkingssystem for alle som jobber med attføring -Forsøk i Oslo snart ferdig

Dette sliter bransjen med •Vi må dokumentere av vi presterer •Det er for lite kjent hvem vi er og hva vi gjør •Anbudstankegang der bedriftene og Nav ikke er partnere

Attføring mer enn arbeidsformidling •Hvordan få frem at en attføringsbedrift er mer enn et jobbformidlingsbyrå? •Hvordan få frem at attføringsbedriftene leverer et kvalitetsprodukt •Hvordan kunne markedsføre andre resultater enn bare formidling til arbeid?

Indikator+ •Benchmarkingssystem der alle også Nav deltar

NAV-tilfredshet

Hurra for NY VON! Egentilfredshet

Brukertilfredshet

Kompetanseutvikling

Hospiteringspartnere

Hospiteringsdeltakere

Helse

Formidling til arbeid

Formidling til aktive tiltak

Oppholdstid

Formell kvalifisering (bare KIA)

Kontakt med tilrettelegger (bare AB)

Tid før utplassering (bare AB)

Hvorfor Indikator+? •Redskap for kvalitetssikring og kontinuerlig kvalitetsforbedring •Nav og de rundt oss får bedre kjennskap til hvem vi er og hva vi gjør •Nav som leverandørutvikler heller en Nav som bestiller

Vanskelig å måle •Vanskelig å måle god attføring •Men bedre å forsøke enn å la være •Vi fanger opp noen dimensjoner

Fordelene Indikator+ vil: •Gi oss et bedre samarbeid med Nav •Vise de rundt oss at attføring er mer enn bare jobbformidling •Etablere intern konkurranse og kontinuerlig trykk på forbedring