Program for administrativ forbedring og digitalisering

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bilde inn Intern markedsføring. Hva er intern markedsføring? ”En kontinuerlig prosess som skjer innad i organisasjonen, og som går ut på å motivere og.
Advertisements

Bilag 5 Strategier for HELFO mot HELFO har vært gjennom en spennende reise fra etablering av Trygdeetatens oppgjørsorganisasjon i 2004 og fram til.
Presentasjon – Econa Riksrevisjonens stilling i statsapparatet Riksrevisjonen er direkte knyttet til Stortinget og er uavhengig av forvaltningen.
Tilbyderkonferanse Anskaffelse – Rammeavtale bedriftshelsejeneste.
Akershus fylkeskommune 2010 Internasjonal strategi Østfold fylkeskommune Kjersti Helene Garberg 21. april 2010.
KOMMUNAL PLANSTRATEGI – ERFARINGER. Pbl § 10 – 1 « […] Planstrategien bør omfatte en drøfting av kommunens strategiske valg knyttet til samfunnsutvikling,
Universell utforming Asker kommunes arbeid med universell utforming i kommunikasjon med innbyggerne.
Forstå og identifisere mulighetene i digital transformasjon
Presentasjon av organiseringsprosjektet
Kompetansenettverk innen velferdsteknologi i Telemark
Årets norske Leanvirksomhet
«Oppvekst og kunnskap» Que vadis?
Vurdering av modenhet i salgsstyrken
ROS-analyse.
Et prosjekt finansiert av KS for Bergen bystyre
Lønnspolitisk drøftingsmøte HTA. Kap. 4.1, 5.1 og 3.4.2
Digital strategi for «Virksomhetens navn»
Hvordan sikrer kommunen langsiktig økonomisk styring?
Gjennomgang og rapportering
Delevaluering av prosjektet Haugalandsløftet
Kartverkets geodatasky
Virksomheten din skal effektivisere
Frokostmøte 5. mai 2017 Lansering Frilux.
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Samarbeid og medbestemmelse
Samarbeidsgruppemøte 5.november 2015 SAK: 5 Status veikartarbeidet
Samarbeidsgruppemøte 21.januar 2016 Rolf Olai Jacobsen
Moderniseringsprogram i SSB
Samarbeidsgruppemøte 5. november 2015
Porteføljestyring – hva er det?
Implementering og arbeidsprosesser
Prosjekt digitalt læringsmiljø
Tema 8 Strategier for hvordan kommunene bør gå fram når plan- og byggesaksprosessen skal digitaliseres (sjekkliste på noe av det som må vurderes nærmere.
USITs Målbilde og prioriteringer
Presentasjon for virksomhetens ledelse
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
NRK Norges viktigste kilde
Årets norske Leanvirksomhet
Felles prosjekt for alle velferdstjenestene
Egenkontroll og tilsyn Lillehammer
Inspirasjon og ledelse
Møte med seksjonssjefene 10. januar 2017
Årets norske Leanvirksomhet
Strategibegrepet Strategi som plan: Et forsøk på å vise tiltak og delmål på vei mot overordnede og mer langsiktige mål. Strategi som mønster: Det mønsteret.
03 Introduksjon til ROS-analyse 08 PowerPoint-mal for ROS-analyse
Årets norske Leanvirksomhet
Årets norske Leanvirksomhet
Studieledernettverket 15. februar 2019
Digitaliseringsarbeidet i Lillehammer-regionen
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
Strategisk kompetanseledelse 2019 Programstyremøte 1 feb 2019
Gevinstrealiseringsstrategi
Årets norske Leanvirksomhet
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Gevinstrealiseringsstrategi
Digitaliseringsprogram for administrative tjenester
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Modenhetsvurderinger som grunnlag for kontinuerlig forbedring
Programkontoret.
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Utskrift av presentasjonen:

Program for administrativ forbedring og digitalisering Digital modenhet – hva og hvordan

Bakgrunn Følge opp «Kompetansebehov i tiden framover» fra møte i programstyret 22. juni 2018 Programmets mål. 14.11.2019

Programmet har følgende overordnede strategiske mål: Videreutvikle en kultur for kontinuerlig forbedring Legge til rette for økt digital modenhet og bidra til at organisasjonens medarbeidere blir i stand til å ta i bruk de nye løsningene Bidra til god forankring og forståelse blant de ansatte for de endringene som skal gjennomføres, inkludert: Skape nødvendig trygghet og aksept for omstillingene, slik at disse blir effektive Sikre at de ansatte er delaktige og opplever en størst mulig forutsigbarhet til prosessenes innhold, årsak og retning 14.11.2019

Overordnede gevinstområder Effektivisere, standardisere, forenkle og digitalisere prosesser knyttet til økonomi og lønn og saksbehandling/arkiv gjennom implementering av nye systemer, arbeidsprosesser og rutiner Videreutvikle en kultur for kontinuerlig forbedring Legge til rette for økt digital modenhet og bidra til at organisasjonens medarbeidere blir i stand til å ta i bruk de nye løsningene UiO får utviklet sin digitale modenhet Organisasjonen og medarbeiderne ved UiO vil være bedre i stand til å gjennomføre ytterligere digitaliseringsinitiativer Bidra til god forankring og forståelse blant de ansatte for de endringene som skal gjennomføres 14.11.2019

Digital modenhet – hva betyr det? Ingen entydig definisjon – men digitalt modne organisasjonen oppfyller kriterier innen: Organisasjon Teknologi Strategi Brukerdialog/kundedialog/ innbyggerdialog Difis modenhetsvurdering har følgende fem tema Styring og ledelse Mennesker og kultur Kapasitet og evner Innovasjon Teknologi Tradisjon Transisjon Transformasjon Kjersti Solem, Sopra Steria Digital modenhet er en del av den digitale transformasjonen 14.11.2019

Digital transformasjon omfatter: Kilde: DIFI 14.11.2019

14.11.2019

Hvordan måles digital modenhet? Digital modenhet angis ofte som forskjellige nivåer i en modenhetstrapp – kan angis for virksomheten og for individer 14.11.2019

Forskjellige modenhetstrapper 14.11.2019

14.11.2019

14.11.2019

Hvordan analyserer digital modenhet? Flere analysverktøy på markedet Difi – laget i kontekst av digitalt førstevalg Sopra Steria – rammerverk med 150 enkeltparameter Alle store konsulentselskaper har egne rammeverk 14.11.2019

DIFI sin Verktøyene basert Sør-Australske regjeringsorganisasjonen (South Australian Government) rammeverk 14.11.2019

Hvorfor kartlegge digital modenhet? Forstå nå-situasjonen Utgangspunkt for målbilder og handlingsplaner Sammenlikne seg med andre virksomheter Gode verktøy for diskusjoner i ledergrupper Kan benyttes på flere nivåer i en virksomhet 14.11.2019

14.11.2019

14.11.2019

DIFI Ferdig malverk, som kan tilpasses Tilpasset offentlig Gratis Ikke målingen i selv som er viktig, men refleksjonsprosessen. «Alle skal med», men hvordan? 14.11.2019

Diskusjon 14.11.2019