Digital eksamen - relevante tilbud

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Termer på Terminus Terminologi i det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket UHR og NPHs konferanse om kvalifikasjonsrammeverket Bergen 25. – 26. januar 2010.
Advertisements

H. Aschehoug & Co. På eksamensdagen H. Aschehoug & Co.
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
Erfaringer med bestått/ikke bestått •Eksempel 1 –Individuell oppgave tidlig i studiet •Eksempel 2 –Gruppeoppgave sent i studiet.
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
Fagskolen Rogaland: offentlig, med 3 avdelinger
Skolebesøk februar 2008 Forskrift Retningslinjer for lokalt gitt eksamen i Oppland fylkeskommune Hjelpemidler ved lokalt gitt og sentralt gitt eksamen.
Vurdering. Nemd Vurdering Det eleven skal lære, fastsettes som mål for kompetanse. Det er kompetansemålene som skal prøves til eksamen. Kompetanse er.
Mental Helse 20. September 2014 Lisa Haug Hvordan arrangere kurs ?
Digital Eksamen Integrasjoner Snorre Løvås, Seniorrådgiver, UNINETT Trondheim,
Grunnleggende pedagogikk,
Eksamensordninger Ordinær eksamen Ny eksamen. Ordinær eksamen 1.Vurdering underveis i studiet. Hele, eller en vesentlig del av, prøvingen skjer underveis.
Ingeborg Amundrud og Åshild Vassend Holm
MENA1000 Deleksamen 2012 Endelig statistikk. Deleksamen-resultatet i prosent av oppnåelig (x-aksen er ikke kandidatnummer, bare et løpenummer)
skriftlig eksamen i norsk
Steinar Hafto Myre 23. januar 2007 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN I PRAKSIS En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009.
Masterskolen 2012 : Introduksjon Opplegget for Masterskolen –Opplegget, timeplan med mer Elementene i en masteroppgave –Teori, metode og empiri (data)
Digital eksamen på UiA Status.
Eksamen med begrenset Internett-tilgang Råd og tips til sentralgitt eksamen våren 2015.
Vurdering av pedagogisk programvare i matematikk
Innspill til Monica i forkant av direktørseminar 5-6. mai IHR-studier.
Udir Lokalt gitt muntlig eksamen Sist endret: Endret 20. mars 2014 Vi har presisert en formulering to steder i rundskrivet. Tidligere sto det at.
Examen philosophicum. Ordning -Organisert under IFIKK (Institutt for filosofi, idé- og kunsthistorie og klassiske fag), -Rektor som formelt bestemmer.
-Ein tydeleg medspelar Vurdering Samling for fagnettverksleiara 28. april 2016.
Foreldremøte 2. trinn 14. September Presentasjon av lærere på 2. trinn:
Erfaringer fra koding i teknologi i praksis. Bakgrunn Kjører koding i 50 % av valgfaget Teknologi i praksis Passer ganske greit inn i læreplanen Varierende.
Informasjonsmøte for bachelor i portugisisk. Å studere ved UiO Ansvar Still forberedt, jobb jevnt Heltid = 37,5 timer.
Seminarundervisning STV2250 – Internasjonal miljø - og ressurspolitikk.
MK VG2 Struktur: Stor grad av tverrfaglighet da vi jobber i prosjekter
Velkommen til foreldremøte
Elevrådet presenterer spørsmål om læring
Erfaringer som Skyggesensur ved ISP
Foreldremøte 10. trinn Kannik skole!
Emneevaluering Høsten 2010.
Eksamen 10. trinn Tastaveden skole!
Velkommen til Foreldremøte 7. trinn
En smak av Digital vurdering på 15 minutter
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
Digital eksamen for sikrere, bedre og mer effektiv sensur
Bruk av nettsidene i undervisningen: timeplan, ressurser m.m.
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Spørsmål om læring i klasse på […] skole
Fagsamling Elektro Inger Forseth Thon Bodø
Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet
Sett inn video fra Vimeo:
Tor Egil Førland, leder for Nasjonalt fagråd i historie
20. september 2016 Utdanningskomiteen.
Den vanskelige samtalen
Eksamen 10. trinn Tastaveden skole!
EKSAMENSINFORMASJON VÅR 2018.
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Panorama Vg3 Kapittel 9 Før eksamen © James Oliver/Getty Images.
Emilios jobb som assistent
Rutiner for bruk av URKUND ved UiO
Som ble fylt med programmering
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Krav om sensorveiledninger – bakgrunn og intern oppfølging
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Canvas-prosjekter 2017/2018 Det nedsettes en prosjektgruppe + en referansegruppe som skal legge til rette for administrativ og pedagogisk support og opplæring.
EpN – pilot på MN Marte Øvstetun Seksjon for digitale tjenester
Time- og eksamensplanlegging
Morten H. Abrahamsen BI Stavanger,
Sensorveiledninger – anbefalinger og eksempler
Hva er saken? Vi ser for ofte at legeattester leveres de siste dagene før innlevering av masteroppgave og ber om forlenget frist med uker eller måneder.
Læringsmål og rubrikker i Canvas
Eksamen Sluttvurdering- regelverk Skolebasert kompetanseutvikling
Inkluderende bruk av digitale hjelpemidler.
Utskrift av presentasjonen:

Digital eksamen - relevante tilbud Læringsdag for administrativt ansatte – MN januar 2019 «UiB bruker Inspera Assessment for den digitale vurderingsprosessen knyttet til eksamen. Studieadministrasjonen er godt kjent med programmet gjennom kurs, brukerveiledninger og praktisk bruk, men har gitt innspill til tema som kan løfte oss enda videre. Innspillene er overbrakt kursholder, men spill gjerne inn flere tema i skjemaker»

Innspill i forkant Tema/ kurs: hvordan er de forskjellige vurderingsmulighetene i Inspera? (hører ofte sensorene klage at det er alt for vanskelig å bruke Inspera til å rette eksamensbesvarelsene) Ulike muligheter ved sensurering og hvordan disse kan og bør brukes «Vi ønsker å vite litt om hvordan karakterene blir regnet ut, ut i fra poengsummene. Har erfaring fra enkelte emneansvarlige som mener karakteren som regnes ut blir lavere enn det poengsummene sier.» Jeg ønsker meg en oversikt over rammene for eksamensoppgavene i Inspera. Hvilke innstillinger jeg setter bestemmer det faglærere og sensorer ser, men det er vanskelig å få god oversikt over hva som er «produktet» de ulike innstillingene. I bruksanvisningen er det ikke alltid lett å se hva en bør velge i ulike sammenhenger.» Lage eksamensoppgaver: gjennomgang av forskjellig type spørsmål. Tips og triks. Inspera – emner med mye matte og programmering (Hvordan og når vil Inspera blir forberedt slik at emner ved MatNat kan bruke det? Hvordan kan vi motivere de vitenskapelige å bruke Inspera?)

Timeplan: Vurdering – arbeidsflyt og funksjonalitet i sensurarbeid Innstillinger i prøven Brukeropplevelse for student Brukeropplevelse/funksjonalitet for sensor Typer oppgaver (hvis tid) Kort om matte/programmering (hvis tid) Innspill? 45 min 15 min 10 min 5 min