Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Rutiner for bruk av URKUND ved UiO

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Rutiner for bruk av URKUND ved UiO"— Utskrift av presentasjonen:

1 Rutiner for bruk av URKUND ved UiO
Møte i administrativt studieledernettverk

2 Kort om URKUND ved UiO I produksjon 1. juli 2017
Integrasjon med Inspera 120 administrative brukerkontoer

3 Rutiner for bruk av URKUND ved UiO
URKUND skal kun brukes til å sjekke innleveringer Eksamensinnleveringer bør prioriteres Særlig viktig å sjekke masteroppgaver og ph.d.-avhandlinger Alle enheter ved UiO skal bruke URKUND. Hvilke innleveringer som blir kontrollert, og hvem som kontrollerer (administrasjon eller sensor), er opp til enhetene

4 Brukere og roller Sluttbrukere Enhetsbruker
Administrasjon: Egen brukerkonto Sensor: Tilgang via Inspera Enhetsbruker Fakultetskoordinator: Egen brukerkonto, superbruker, melder saker til systemeier SSD: Adminverktøy, kontakt med URKUND, ansvar for integrasjoner og valg av funksjonalitet

5 Høring Rutinene ble på sendt på høring til fakultetskoordinatorene 13. okt. SV, HF, JUS, OD, ISS, UV: Ok. MN, TF: Ikke svart. MF: «Vi synes dog det er problematisk at sensor kan se %-uttelling fra URKUND når de sensurerer i Inspera, da dette kan ubevisst påvirke deres bedømming av studentinnleveringer» Forum for forskerutdanning: Ønsker ikke URKUND-brukere for stipendiater

6 Canvas Kan integreres med URKUND
Bruken av Canvas må avklares før vi kommer med forslag til rutiner for bruk av URKUND i Canvas Mulig å gi alle faglærere tilgang til URKUND gjennom Canvas, på samme måte som sensorer har gjennom Inspera


Laste ned ppt "Rutiner for bruk av URKUND ved UiO"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google