Regning
Tall Mengde ( IIIII ) Symbolet (5) Identifikasjon (Buss nr. 5) Telleremsen (1 2 3 4 5 ) Ordenstall (3. oktober) Mengde ( IIIII )
Kjenne igjen tallet og kunne skrive det 1 + 7 = 8 2 + 6 = 8 3 + 5 = 8 4 + 4 = 8 5 + 3 = 8 6 + 2 = 8 7 + 1 = 8 Kunne telleremsen til 8. 8 Er det dobbelte av 4. IIII IIII 7 8 9
Telling kunne telle til 100 kunne telle med 5 og 10 , til hundre telle forover/bakover fra 1-20 kunne telle videre fra et gitt tall, 16-17-18 kunne telle bakover fra et gitt tall, 9-8-7 finne tallet rett etter/ rett foran et gitt tall obs på tieroverganger
Penger Regne med penger: 1 kroninger, 5 kroninger, 10 kroninger, Veksle penger Handle i butikken
Automatisering 10er venner Lille pluss Doblinger 4+4, 5+5, 6+6.
3 + 5 = 8 Gode strategier Hvordan finne svaret? Telle alle Telle videre Telle videre fra det største tallet Automatisert
Spill , apper, data: Terningspill Yatzy Kort Ringspill Dart Multi Salaby Multi Smart Øving
Kartleggingsprøver Gjennomføres i april/mai Telling, tallrekker, nabotall Addisjon og subtraksjon med tallene 0-20. Gir beskjed dersom noen ligger under kritisk grense