Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Velkommen til foreldremøte i 2C
2
Timeplanen
3
Lærere og pedagogiske medarbeidere i klassen
Lovise Dirdal Mariann Sleen Sissel Nord-Nilsen Ingrid Helen Olaussen Iselin Tveterås
4
Hjemmesiden http://www.minskole.no/jaatten
Abonnerer du?? Ukeplanen Timeplanen Skoleruten Elevpermisjon Nyheter
5
Rutiner Stå i rekken ute, klar for time. Hilse i døren Stå ved pulten
Postpermen Dag og dato, været og dagsplan Rydde pulten og sette inn stolen Orden i garderoben Håndvask før spising Overgang skole SFO
7
Læringsmiljø Ordensregler Klasseregler Trygghet
8
Sosial kompetanse… en forutsetning for sosial mestring, for å bli sosialt akseptert og for å etablere vennskap.
9
Sosial kompetanse Empati: Samarbeid: Selvkontroll: Å vise ansvar:
kunne se ting fra andres synsvinkel. sette seg inn i hvordan andre har det Samarbeid: følge regler og beskjeder, hjelpe- og dele med andre Selvkontroll: kontroll på egne følelser knyttet til konfliktsituasjoner Å vise ansvar: vise respekt for andre, ta ansvar for seg selv Selvhevdelse: å ta kontakt med andre, gi utrykk for egne meninger, tilegne seg informasjon...
10
Orienteringer Fotografering uke 38 Blime – dansen 22. september
Utviklingssamtaler i oktober Biblioteksbesøk 14.november Sykt barn – send mail Underskrift på lekser Garderoben Postperm Pennal – med spisset blyant og visk Åpen linje
11
Lærebøker og nettsteder
Multi: Quest: Salto: Salaby:
12
Lesing Mål for opplæringen er at eleven skal kunne :
vise forståelse for sammenhengen mellom språklyd og bokstav og mellom talespråk og skriftspråk trekke bokstavlyder sammen til ord lese store og små trykte bokstaver lese enkle tekster med sammenheng og forståelse på papir og skjerm bruke egne kunnskaper og erfaringer for å forstå og kommentere innholdet i leste tekster finne skjønnlitteratur og faktabøker på biblioteket til egen lesing
13
Hva gjør vi på skolen? Leser mye!
Skjønnlitterære tekster og fagtekster Tett oppfølging Tilpasser elevens utvikling Jobber med ord og begrepsforståelse Trener på å hente ut informasjon Går på biblioteket
14
Hva kan du gjøre? Les 15 minutter sammen barnet hver dag
Hva er intensjonen med lesingen? Hvem velger bok? La barnet følge med fingeren og les litt hver Studer bildene, snakk om innholdet Ta deg god tid til å svare på spørsmål STOPP - med vanskelige ord Unngå sammenligning Det viktigste: skap leselyst! Hjelp barnet ditt med å ha god orden på lesemappen
15
Skriving Mål for opplæringen er at eleven skal kunne:
bruke bokstaver og eksperimentere med ord, i egen håndskrift og på tastatur skrive setninger med små og store bokstaver og punktum skrive enkle beskrivende og fortellende tekster bruke datamaskinen til tekstskaping
16
Hva gjør vi på skolen? Bokstaver, ord og setninger
Enkle rettskrivingsregler Diktat Finskrift
17
Hva kan dere gjøre? Still krav til at skriveleksen skal være ordentlig
Følg opp rettskrivingsregler vi har vært gjennom Barnet bør lese gjennom det de har skrevet Gi mye ros!
18
Regning Mål for opplæringa er at eleven skal kunne:
telje til 100, dele opp og byggje mengder opp til 10, setje saman og dele opp tiargrupper bruke tallinja til berekningar og til å vise talstorleikar gjere overslag over mengder, telje opp, samanlikne tal og uttrykkje talstorleikar på varierte måtar utvikle og bruke varierte reknestrategiar for addisjon og subtraksjon av tosifra tal doble og halvere samle, sortere, notere og illustrere enkle data med teljestrekar, tabellar og søylediagram nemne dagar, månader og enkle klokkeslett kjenne att dei norske myntane og bruke dei i kjøp og sal
19
Hva gjør vi på skolen? Dag, dato, måned, årstid, klokkeslett
Fokus: Titallsystemet,plassverdisystemet Differensierte oppgaver Åpne oppgaver Bruk av konkreter Variasjon i metoder
20
Hva kan dere gjøre? Ha kalender og klokke godt synlig
Øv på å telle til hundre. Øv på å telle med to, fem og ti om gangen Øv på tiervenner, tvillingtall, en mer og en mindre La barnet bli kjent med myntene Bruk data som hjelpemiddel Veiled i bruk av strategier
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.