EiT Landsby.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
PROBLEMBASERT LÆRING VED MEDISINSTUDIET I OSLO
Advertisements

Lederutvikling og skreddersøm
Vurdering for læring Tema: Nøkkelen til vurdering på Vg2 og Vg3 frisør
Muntlig vurdering Inger Langseth Program for Lærerutdanning, NTNU.
GROW modellen.
Seminar Kvalifikasjonsrammeverket Hva? Hvorfor? Hvordan?
Hensikt med rapporten Synliggjøre hvordan gruppeprosessen har innvirket på fremgangen og utviklingen av prosjektarbeidet. Synliggjøre hvordan samarbeidet.
Temadag Læring i prosjektpraksis Simulering som metode.
Eksperter i team Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid
Arenaer for utforskning 2009  Introduksjon og informasjon  basisgruppene etableres to og to diskuterer evt. overordnet tema velger representanter til.
FORMATIV VURDERING.
Prosjektarbeid Prosjektarbeid er et deltakerstyrt teamarbeid som skal gjennomføres innenfor en avgrenset tidsperiode - en pedagogisk arbeidsform hvor studenter.
Ra i første rekke ? læring med IKT Presentasjon ved Berit Bratholm , Høgskolen i Vestfold.
I dag: Kort repetisjon om faget webprosjekt Om gruppearbeid
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
ERFARINGER MUNTLIG TENTAMEN I MARS: ØVING. INSTRUKSJONER TIL ELEVENE: KLARE OG PRESISE (UNNGÅ TELEFONER). BARE PRESENTERE RELEVANT STOFF.
Eksperter i team våren 2009 Landsbynr. XY mia: matematikk innen anvendelser.
Førsteamanuensis Vidar Gynnild, NTNU
Hverdagen for Ruth og Sissel.
UTFORDRINGER I TVERRFAGLIGE ENDRINGSPROSESSER Dagny Stuedahl stipendiat InterMedia.
Sommerprosjektet 2003PBL-strengen Studieprogram for bygg- og miljøteknikk En helhet i helheten PBL-strengen Helhetlig vurdering av studentenes prestasjoner.
kunder i aktive prosjekt/forvaltning, 6 interne product owner proxys, to team og tre backlogger – kan det likevel ligne på Scrum? Kristin Wulff,
Gullfakslandsbyen2009.
EiT-modul 15. november 2006 Bruk av mappeinnleveringer som underlag for prosessrapport Lene Rønningen og Hanne Charlotte Helgesen.
Ny Nettspansk: ¿Me oyen? III ANPE-konferanse Tromsø.
Eksperter i team Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid
Lærerkonferansen 2014 og veien mot læringsutbytte for faglig ledelse.
Ny Lerkendal stadion – En moderne fotballarena Prosjektoppgave i SIF 8002 IT grunnkurs Høsten 2000.
ELEVVURDERING Skedsmo kommune Dag 1: Kursleder: Mona E. Flognfeldt, Høgskolen i Oslo.
Prosjekt - studenttett post av Kirsten Halse. Hensikten med presentasjonen... å informere om hvordan prosjektet er utviklet og spesielt å gi en forståelse.
Fra fremmedspråkdidaktikerne ved ILS, UiO 1ILS-UiO
Velkommen til FRM1110-Grunnleggende Farmasi
Hva er egentlig læringsutbytte og hvorfor er det viktig?
Småbarnspedagogikk Fordypningsenhet vår 2007 Pedagogisk arbeid med barn fra null til tre år.
Hva er “beste praksis” styrearbeid og hvordan komme dit? Styreakademiet.
Integrert profesjonell kompetanse. Våre kandidater skal lykkes faglig og profesjonelt Mål: Opplæring i profesjonell kompetanse skal integreres i de regulære.
HVORFOR? Hva sier Kunnskapsløftet? (mer)
Using the personalized system of instruction in an introductory programming course Hallgeir Nilsen Universitetet i Agder.
Using To Teach English?. Background The value of authentic communication Practice, 2013: – Exchange – Present themselves – Get information about.
Welcome. THE FACULTIES Faculty of Bioscience and Aquaculture Faculty of Professional Studies Faculty of Social Sciences Bodø Graduate School of Business.
1 Eksperter i team våren 2012 Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid Bjørn Sortland og Helle Rånes.
Kunnskap for en bedre verden Eksperter i team Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid Bjørn Sortland EiT-leder.
Markedsføring – nødvendig kompetanse for bibliotekarer? Forum for økonomibibliotekarer av Arve Pettersen.
1 Forberedelsene til Eksperter i team våren 2012 Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid Are Holen og Bjørn Sortland.
1 EiT 2006/2007 Eksperter i team Arbeid med loggskriving Utarbeidet for EiT av Professor Are Holen NTNU - Det medisinske fakultet Institutt for nevromedisin.
1 Eksperter i team våren 2012 Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid Bjørn Sortland.
MK VG2 Struktur: Stor grad av tverrfaglighet da vi jobber i prosjekter
Digital læring for publikum og bibliotekansatte
Digital bestillingsprosess for Armering, direkte fra modell
Relevant questions for the Reference Group
Dette er et eksempel på plassering av logoene.
Fagsamling Elektro Inger Forseth Thon Bodø
PhD kandidat og Post Doc i matematiske fag
EiT : Avløpsvann som ressurs
EiT Landsby nr. 31.
EiT Landsby nr. 39.
SPØRSMÅL GJENSTÅR: Question remains: G
NORGES TEKNISK NATURVITENSKAPELIGE UNIVERSITET
Weeks 3-6 STORYLINE Nursery Health Centre.
Fra idé til forskningsprosjekt Hilde Afdal & Odd Tore Kaufmann

Muligheter for tverrfaglig tilnærming i læreplanen
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Hva skal du gjøre? Du skal velge mellom 3 fordypninger i bachelorprogrammet Fordypningene er en del av bachelorprogrammet.
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Informasjon om fagvalg til Vg2
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Muntlig eksamen i fremmedspråk
Utskrift av presentasjonen:

EiT Landsby

For våren 2010 gjelder følgende læringsmål Ved slutten av EiT skal man ha lært: Om seg selv: hvordan yte bedre faglig og sosialt - som samarbeidspartner i produktive fellesskap – enten som leder, deltaker eller begge Middel: samarbeid, refleksjon og tilbakemelding Mål: økt evne til ansvar på individnivå Om grupper: forstå mer om gruppeprosess Middel: refleksjon over gruppedynamikk, dens forutsetninger, struktur og faser; ledelse, problemer og løsninger Mål: økt evne til faglig bidrag på individ- og gruppenivå

Faglig innhold: Studentene skal arbeide i tverrfaglige sammensatte grupper og gjennom dette både få trening i å anvende sitt eget fag og utvikle sin fagkompetanse Studentene skal utvikle sine evner i mellommenneskelig kommunikasjon og samhandling. Studentene skal arbeide med relevante problemstillinger fra arbeids- og samfunnsliv. Prosjektet skal ha et faglig nivå som i størst mulig grad svarer til den kompetanse studentene har i masterstudiet.

Resultat av samarbeidet – selve produktet Fagrapport Hva er egentlig Eksperter i Team? Definisjon på et team: A team is a group of people with complementary skills who are committed to a common purpose, performance goals and to which approach they are going to use. They hold themselves mutually accountable for the process and the product and because of that they hold the team goal more important than their own individual goal. Resultat av samarbeidet – selve produktet Fagrapport Evaluering og refleksjon om hvordan målet og sluttproduktet ble til. Prosessrapport

Ukentlige gruppemøter (onsdager) og selvstendig arbeid Undervisningsform: Ukentlige gruppemøter (onsdager) og selvstendig arbeid Ukentlige landsbymøter (obligatoriske) Føring av loggbok Prosessrapport Fagrapport og presentasjon En typisk landsbydag: Landsbydag Tema Ansvarlig 0815-1015 Gruppemøter Teamet 1015-1200 Landsbymøte Landsby 1230-1600 Gruppemøter (inkl. refleksjonsskriving – 30 min) Landsbymøtet er deltakernes ansvar!

Grunnlaget for karakter i emnet EiT skal være: Evaluering: Grunnlaget for karakter i emnet EiT skal være: Prosjektarbeid 50% + 50% Prosessarbeid Emnet avsluttes med en muntlig presentasjon som inngår i evalueringen. Karakteren settes på gruppen som helhet. Studentassistentene er ikke med på å sette karakter Informasjon om evaluering vil bli satt på It’s:learning

Det er satt av arealer som følger: “Arbeidsrom” Det er satt av arealer som følger: Rom VG21 (NB! står som rom 340 på tegningen under)settes av hver onsdag i tiden 1015 – 1200 for Landsbymøtet – bruk utenom avtales ”Vrimlearealer” – kan brukes om det er ledig/passer Kollokvierom 315 PC saler - må sjekkes om at de er ikke booket for undervisning PC rom