Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Using To Teach English?. Background The value of authentic communication Practice, 2013: – E-mail Exchange – Present themselves – Get information about.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Using To Teach English?. Background The value of authentic communication Practice, 2013: – E-mail Exchange – Present themselves – Get information about."— Utskrift av presentasjonen:

1 Using To Teach English?

2 Background The value of authentic communication Practice, 2013: – E-mail Exchange – Present themselves – Get information about the Canadian students – The students went to Facebook before they sent a single e-mail! – Did the project fail?

3 Can We Use Facebook to Teach? Authentic Meet the students where they feel at home Exploit and integrate the students’ knowledge

4 What About the Curriculum? vurdere og bruke ulike situasjoner, arbeidsmåter og læringsstrategier for å videreutvikle egne ferdigheter i engelsk vurdere ulike digitale ressurser og andre hjelpemidler kritisk og selvstendig, og bruke dem i egen språklæring produsere ulike typer tekster tilpasset digitale formkrav i forskjellige digitale medier

5 What About the Curriculum? forstå og bruke et bredt generelt ordforråd og et faglig ordforråd knyttet til eget utdanningsprogram uttrykke seg på en nyansert og presis måte med god flyt og sammenheng, tilpasset formål og situasjon innlede, holde i gang og avslutte samtaler og diskusjoner om allmenne emner og faglige emner knyttet til eget utdanningsprogram vurdere og bruke egnede lese- og skrivestrategier tilpasset formål og type tekst forstå og bruke et bredt generelt ordforråd og et faglig ordforråd knyttet til eget utdanningsprogram drøfte kultur og samfunnsforhold i flere engelskspråklige land presentere og diskutere aktuelle nyheter fra engelskspråklige kilder drøfte engelskspråklige filmer og andre kulturuttrykk fra forskjellige medier

6 What About the Curriculum? vurdere og bruke egnede lytte- og talestrategier tilpasset formål og situasjon forstå hovedinnhold og detaljer i ulike typer muntlige tekster om allmenne emner og faglige emner knyttet til eget utdanningsprogram lytte til og forstå sosiale og geografiske varianter av engelsk fra autentiske situasjoner

7 How Can it Be Done? Communicate with students abroad – Discuss a relevant topic (news, literature, social issues, film, music, etc.) – Share information: Daily life, home town, family, etc. Communicate with each other (in class) – Discuss a relevant topic (news, literature, social issues, film, music, etc.) – Share information

8 Sources LK06 (2013) Læreplan i engelsk vg1. Downloaded 04.23.15 from http://www.udir.no Otnes, H. (2009). Å være digital i alle fag, Universitetsforlaget Schwebs, T. & Otnes, H. (2006). Tekst.no: Strukturer og sjangrer i digitale medier, Cappelen akademisk forlag


Laste ned ppt "Using To Teach English?. Background The value of authentic communication Practice, 2013: – E-mail Exchange – Present themselves – Get information about."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google