Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Gruppemedlemmer Gruppa består av: Magnus Strand Nekstad – s156159
Advertisements

Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Men hva mener de som har klart det? Børge Haugset (NTNU&SINTEF)
Når ble pragmatisk slukt av Smidig ? Joachim Haagen Skeie, Smidig 2011.
Bruk av muntlig sensor i norsk høyere utdanning - High Stakes eller Low Stakes Prof. Stephen Dobson.
Skriverammer FORSLAG TIL SKRIVERAMME ENGLISH AS A WORLD LANGUAGE
Skogn Næringspark Olav Dehli. 2 Bakgrunn ▪ Retningslinjer fra Konsernsjef: ▪ Carry through the turnaround process and improve earnings throughout.
Forretningsmodell 9 deler som beskriver forretningsmodellen
Publisering i åpne kanaler Anne Storset Institutt for mattrygghet og Infeksjonsbiologi.
Planning and controlling a project Content: Results from Reflection for action The project settings and objectives Project Management Project Planning.
Online symbolske tjenester Pensum: Olsen, kap. 19 og 20 ”Case studier”
Building the One to One Enterprise - Personalizing products for developing customer communities’ Relationships between customer loyalty and interactive.
Modellering og diagrammer Jesper Tørresø DAB1 E september 2007.
Norsk mal: Startside Tips for engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk Eller velg DEPMAL– engelsk under ”oppsett”. A new National.
Gruppeøving 8.mars Agenda Presentasjon av hjemmeoppgaver Endelig gruppeinndeling Elevator pitch Neste hjemmeoppgave.
Trender og verden rundt oss - Tanker fra bla Educause 2014 Kristian Rikvold-Jess.
Norwegian Ministry of Labour and Social Affairs Engelsk mal: Startside Tips norsk mal Velg ASD mal NORSK under ”oppsett”. Social inclusion for people from.
The Thompson Schools Improvement Project Process Improvement Training Slides (Current State Slides Only) October 2009.
Integrasjoner og 360°.
Primary French Presentation 10 Colours L.I. C’est de quelle couleur?
Welcome. THE FACULTIES Faculty of Bioscience and Aquaculture Faculty of Professional Studies Faculty of Social Sciences Bodø Graduate School of Business.
# Mobilitet Morten Torp Avis Budget Group Norway Sales & Marketing Director Ruters strategi­dokument M2016 tar steget fra kollektiv­trafikkstrategi til.
Hvordan kan vi bidra internasjonalt? Skei, Bergen og Stavanger 5,6,7. januar, 2016 Svend Haakon Kristensen Head of Customer Operations/
Rikard Wærø Create Innovation Åpen Innovasjon. Agenda Beskrivelse Konsekvenser Tiltak.
Markedsføring – nødvendig kompetanse for bibliotekarer? Forum for økonomibibliotekarer av Arve Pettersen.
NUAS Programme for Leaders in Administration. Mål for møtet Avklare hva innholdet i presentasjonen skal være Se på sammenheng mellom de forskjellige bidrag,
Digital læring for publikum og bibliotekansatte
Find Fraud B4 it Finds You!
Kapittel 8: Merkeevalueringer
Digital bestillingsprosess for Armering, direkte fra modell
Title: «How to use different tools and/or machines in the workshop»
Frigjørende evangelium Rom 8 og Gal. 2 Lov eller evangelium Krav eller løfte Noe du skal oppfylle eller noe som er blitt oppfylt for deg Dåp Bekymringer.
RIF SEMINAR- WEB-BASERTE KVALITETSSYSTEMER
Viktoria Stensrud / Nasjonalparken Næringshage
Eksempel fra Nevrologisk avdeling
Hvem er partnerne våre? Hvilke leverandører har vi?
Hvilke kjerneaktiviteter må vi utføre for å oppfylle verdiløftet?
Information retrieval in medical and biological literature (SMED 8004)
CAKE Q1 Ledelsesansvar Ptil’s forventninger:
CAMPAIGNING From vision to action.
Klar melding! Klar til å skanne jobben
Norske kommuner trenger flere ansatte. AV1 robot Telia. Nytt samarbeid med Unge Funksjonshemmede skal gi familier muligheten til å søke om.
Program – Nye aktører og forretningsmodeller i petroleum og el
Hvordan skape tillit hos huseierne?
Welcome to an ALLIN (ALLEMED) workshop!
Design driven Innovation Programme (DIP)
Managing Money - presentation of the project and app
The Gains from International Trade
SRPP Guidance in Norway
Fra idé til forskningsprosjekt Hilde Afdal & Odd Tore Kaufmann
Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Fra 0 til 100 Km/t på 2,4 sekunder
Kick-off Good morning everybody. Nice to see so many well known faces on a big day like this. My name is Audun Pettersen and I`m Head of Tourism.
The future of Unik Property Management software
Information retrieval in medical and biological literature (SMED 8004)
Responsibility The purpose of the tutor reflections are to
Menneskelige mønstre og behovsdrevet innovasjon i finanssektoren
MEDLEMSKAP OG KLUBBUTVIKLING
Dynamisk DNS registrering for Windows 10
Strategisk markedsplanegging
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Lean design spill Support Erasmus+ Project LEAN
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
A review of exploration activity and results on the NCS
Vaccine Delivery in Developing Countries
Semester survey 2018 Mariana Hatzianastasiou, Amit Chitra Knutepunktet
Oslo Teknopol IKS Knut Halvorsen Manager
How to evaluate effects of inspections on the quality of care?
The courts February 2018 Court Administration.
Utskrift av presentasjonen:

Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk Slide 2: Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk. The Business Model Canvas explained in English and Norwegian. Slide 3: Forretningsmodellen med tabell for utfylling. The Business Model Canvas with table for completion. Slide 4: Forretningsmodellen med «post-it-lapper» for utfylling. The Business Model Canvas with «sticky notes» for completion.

Who are our Key Partners? Who are our Key Suppliers? Hvem er partnerne våre? Hvilke leverandører har vi? What key activities do we have to do to deliver the Value Propositions? Hvilke kjerneaktiviteter må vi selv utføre for å levere verdiløftet? What value do we deliver to the customer? Which one of our customer’s problems are we helping to solve? Which customer needs are we satisfying? Hva slags verdi gir vi kundesegmentene våre? Hvilket problem løser vi for kundene? Hvilke kundebehov tilfredsstiller vi? How do we maintain the relationship with our customer segments over time? (i.e. Personal assistance, Self-service, Automated services) Hvilken type relasjon har vi til våre kundesegment? For whom are we creating value? Who are our most important customers? Hvem skaper vi verdi for? Hvem er våre viktigste kunder? What Key Resources do our Value Propositions require? (Physical, Intellectual, Human, Financial) Hvilke ressurser trenge vi for å oppfylle verdiløftet? Through which channels do we reach our customers? (Channel phases: Awareness, Evaluation, Purchase, Delivery, After sales) Gjennom hvilke kanaler når vi våre kunder? What are the most important costs in our business model? Hva er de viktigste kostnadene i forretningsmodellen? For what are the customers currently paying? How are they currently paying? Hva tar vi oss betalt for i dag? Hvordan tar vi oss betalt?

Company Name: Navn på bedrift: Date: Dato:

Klikk på post-it-lappen og skriv i vei … Company Name: Navn på bedrift: Date: Dato: Klikk på en post-it-lapp og trykk Ctrl-C og Ctrl+V for å lage en kopi av lappen. Klikk på post-it-lappen og skriv i vei … Alle lappene kan flyttes rundt etter forgodtbefinnende …