Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Fra 0 til 100 Km/t på 2,4 sekunder

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Fra 0 til 100 Km/t på 2,4 sekunder"— Utskrift av presentasjonen:

1 Fra 0 til 100 Km/t på 2,4 sekunder
Bugatti Veyron Super Sport Fra 0 til 100 Km/t på 2,4 sekunder Fra 0 til 100 i Marketing Automation på 30 dager

2 4 3 2 1 Standardaktiviteter Markedsfokusert kundebilde
Kundefokusert forvandling og innovasjon 1 Hva og hvorfor Marketing Automation?

3 Hva er Marketing Automation (MA)?
Marketing Automation er en del av Customer Relationship Management (CRM) som fokuserer på å definere, planlegge, segmentere, eksekvere og spore markedsaktiviteter. Ved bruk av Marketing Automation utfører man oppgaver, som ofte har vært utført manuelt, mye mer effektivt og gjør innovasjon av prosesser mulig.

4 Marketing Automation Software BuyerView | 2014
Dagens kjøpere av Marketing Automation benytter følgende metoder for håndtering av markedsaktiviteter Marketing Automation Software BuyerView | 2014 Softwareadvice.com

5 Marketing Automation Software BuyerView | 2014
Kjøperenes hovedgrunner til å investere i Marketing Automation Marketing Automation Software BuyerView | 2014 Softwareadvice.com

6 2 1 Kundefokusert forvandling og innovasjon
Hva og hvorfor Marketing Automation?

7 KUNDEFOKUSERT FORVANDLING & INNOVASJON
Prosess for å drive kulturell- og eksekveringsorientert endring Understand our customer and empathize with their needs. Walk a mile in their shoes. The we need to educate our business about our customers and their needs and align the business to fulfilling those needs Once we’ve done that, we need to identify moments that matter in that customer’s journey, and design new experiences that we can deliver that meet that customer’s needs, and return value to the business. We call that the value equation. If we deliver compelling experiences to the customer, and they have their needs met, I should get my needs met as a business. But humans are very complex creatures. And because we are, we have to prototype and test new experiences because we want to make sure that they are actually relevant to the customer and they meet their needs. Then we can actually validate these new experiences and bring them to scale

8 BUY OWN The Customer Lifecycle PURCHASE RECOMMEND SELECT MAINTAIN
4 8 BUY OWN SELECT 3 MAINTAIN 7 Market & Sell Support & Serve 1 5 2 6 RESEARCH NEED RECEIVE USE

9 HOLDNINGER ADFERD FOLK TING FOLK TING ON STAGE EXPERIENCE BACK STAGE
Skal jeg kjøpe ny bil? Den ser for liten ut!? Den har noen viktige mangler Min komplette bil! Dyrt men kult! Mange andre biler her også Denne må føles! Jeg får godfølelsen Litt nå, resten senere HOLDNINGER KRISTIN ADFERD Se etter bil Bestille prøvekjøring Ankommer forhandler Gjennomgår bil Prøvekjører Gir tilbake-melding Konfigurerer tilvalg Bestiller Betaler depositum TING FOLK FOLK ON STAGE EXPERIENCE TING DOUG TING FOLK FOLK BACK STAGE SUPPORT TING

10 3 2 1 Markedsfokusert kundebilde
Kundefokusert forvandling og innovasjon 1 Hva og hvorfor Marketing Automation?

11 Analyse- og innsiktsunivers
Tilleggsmuligheter Leads og Prospektering Datavask og Ajourhold Markedsfokusert Kundebilde Markedsdatabase Datautveksling Eksisterende CRM Kildedata Masterdata

12 Dynamisk og personlig kommunikasjon
Analyse- og innsiktsunivers MarkedsfokuserMarketing Automation Leads og Prospektering Datavask og Ajourhold Utvalg Segmenteringsverktøy Analytiske modeller/scoring Kontakt og preferansestyring Markedsfokusert Kundebilde Respons Klikk, åpning Dynamisk og personlig kommunikasjon . Målgruppe Vent på respons Eksisterende CRM Kildedata Sporing av respons Spørreundersøkelser Personaliserte landingssider 3rd parts intragrasjon Repeter Respons Respons Salg

13 4 3 2 1 Standardaktiviteter Markedsfokusert kundebilde
Kundefokusert forvandling og innovasjon 1 Hva og hvorfor Marketing Automation?

14 INFORMASJON OG SERVICE
SPØRREUNDERSØKELSER ANTI-CHURN BOUNCEOPPFØLGING VELKOMST TILBAKEKOMST REKRUTTERING SAMTYKKEINNHENTING REAKTIVERING HENDELSESBASERT SESONGAKTIVITETER WIN BACK INFORMASJON OG SERVICE KRYSS & MERSALG

15 Oskar Sundgot Overå Product Manager Bring Dialog Norge AS Mobil: E-post:


Laste ned ppt "Fra 0 til 100 Km/t på 2,4 sekunder"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google