Kommunikasjon og rekruttering

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Dine Penger på Facebook Nå: følgere: Dobling på under ett år – slik gjorde vi det!
Advertisements

Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Den digitale hverdag Diskusjonsspørsmål
Tips til profilbilder Bruk et unikt bilde til å representere bedriften. Eksperimenter med forskjellige bilder for å se på responsen Endre toppbildet/bannerbildet.
Sosiale nettverk Hvilke kjennetegn har de?
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
- Fast tilbud om brukertester som støtte til smidig – prosessen!
Hva er verdien av å ha biblioteksressurser representert i sosiale nettverk som f.eks Facebook?
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
? Hva er.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Foredrag Rudshøgda 19. september 2009
Oversikt søkertall Studentrekruttering til UiO Arbeidsgruppe med STA, SV, HF, UV, OD våren 2011 Kilder: Samordna opptak, NIFUSTEP, Søkerundersøkelsen,
 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Undersøkelsen 2009 Kommunikasjon. Innledning Kvantitativ undersøkelse av kommunikasjon Hensikt: ikke nødvendigvis å finne noe nytt, men å danne et bilde.
Får jeg jobb da? Karrieresenteret. 2 MÅL: styrke deg i overgangen fra studier til jobb.
Kulturturisten Derfor er Bergen strategisk riktig
Klikk for å redigere undertittelstil i malen OM – AV – FOR MANGFOLDIGE MUSUMSBRUKERE ved professor Anne-Britt Gran Oppdragsgivere: Kulturhistorisk Museum,
Mobilapper. Nett bank apper Reise og navigasjon.
Nullalternativet Hva skjer om vi fortsetter som egen kommune ? Noen betraktninger fra rådmannen.
Høgskolen i Buskerud og Vestfold Studentundersøkelse 1.årsstudenter 2012 Høgskolen i Buskerud.
Brukbarhetstesting og feltstudier INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon 7 november 2010.
LINK MOBILITY LINK Mobility er den største tilbyderen av verdiøkende mobile tjenester i det nordiske markedet. LINK Mobility leverer komplette løsninger.
Kap. 58 – Collecting Data How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen,
Markedsføring og video Sosiale medier og bruken av disse er viktige – i noen tilfeller alene men også i kombinasjon med tradisjonell markedsføring.
Tittel på foredraget Navn på foredragsholder. Heading Tekst og innhold skal stå her –Første underpunkt –Andre underpunkt Med mulighet for enda et underpunkt.
Søkertall til UiO 2016 Kilde: Samordna opptak (SODA)
Her kan du skrive enhet/tilhørighet. Sett blank hvis dette ikke er aktuelt. Innhold i dette feltet styres her: Meny -> Sett inn (Mac=Vis) -> Topptekst.
100 høgfrekvente ord nynorsk 2 sekunder1 sekundBlink Pål Monstad, Pedagogisk senter Haugesund oktober
Markedsføring.
Barn og ungdomsundersøkelsen 2016 Norsk Friluft
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Forskerutdanning og gjennomføringstid ved MN-fakultetet
Velg digital postkasse på Norge.no
En undersøkelse blant søkere til Universitetet i Oslo 2015
Budsjettrapport OF.
Dette er forsiden som kommer frem når dere har logget dere på
Brukbarhetstesting og feltstudier
Hvilke plattformer bruker dere?
Kunnskap rett fra kilden
Rekrutteringskampanjen 2015
Forstå bruk og datainnsamling
1. Byuniversitet På Universitetet i Bergen er det for tiden 14 500 studenter. Det er et mellomstort universitet i europeisk forstand og er inndelt i 6.
INF1500 Introduksjon til design, bruk, interaksjon
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Digitalisering og digital kompetanse
Tips for bruk av sosiale medier
Kap. 58 – Collecting Data How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
Gode venner som hjelper andre
Min Tid Tekn/adm ansatte
Min Tid Tekn/adm ansatte
Min Tid Tekn/adm ansatte
Kommunikasjon Gode samtaler. Kommunikasjon Gode samtaler.
2-årig masterprogram Energi
Hva kan vi forvente av en ny Regjering
Bluegarden Tid og Prosjekt ved UiB
En undersøkelse blant norske studenter Juni 2018
Transmisjonsnett i Tyskland
Bluegarden Tid Tekn/adm ansatte
Flerkulturelt barnevern
Det samfunnsvitenskapelige fakultet
Brukerundersøkelse, vår 2017
Opplæring av studentambassadørar i v. 40
Min Tid Tekn/adm ansatte
Midtveisevaluering Malin Littauer Yndesdal, SKS/AF/LOS
Agnes Giertsen, Helsesøster/ høgskolelektor &
Nett og kommunikasjon Flere studenter på utveksling
Å bruke e-læringskurs i kvardagen
Digital skrivestøtte - et samarbeidsprosjekt
Utskrift av presentasjonen:

Kommunikasjon og rekruttering Her kan du skrive enhet/tilhørighet. Sett blank hvis dette ikke er aktuelt. Innhold i dette feltet styres her: Meny -> Vis -> Topptekst og bunntekst Universitetet i Bergen Kommunikasjon og rekruttering Jens Helleland Ådnanes Asbjørn Leirvåg

Hva vet vi om studentene våre? Jens H. Ådnanes

Universitetet i Bergen SA si undersøkjing Nordiske (87%). Kjem frå akademiske heimar. 56% vil ta mastergrad. Dette er på grunnstudiene 2017. Nye studentar. Ikkje tatt med årets undesøkjing frå fakultetet, sidan mange nok veit kva som står der.

Korleis finn dei info om oss? Universitetet i Bergen Korleis finn dei info om oss?

Universitetet i Bergen Ikkje (berre) på utdanningsmesser. 63 prosent var ikkje på messe før dei søkte. 50 prosent seier messa ikkje var viktig for valet. 6 prosent seier det var viktig.

Universitetet i Bergen Annonser og reklame

Universitetet i Bergen 50 prosent av MatNat-studentane seier dei IKKJE har sett reklame for studier ved UiB. 38 prosent har sett, 12 prosent veit ikkje. 59 prosent har lagt merke til annonseinnhald på Facebook.

Slik finn dei info om UiB Universitetet i Bergen Slik finn dei info om UiB 9 av 10 finn info på nett. 2 av 8 gjennom dialog med tilsette 2 av 8 gjennom dialog med tidlegare studentar I følgje studentane er det lett å finne infoen dei treng på uib.no. Men ”Noen lenker var gamle og noe var ikke aktive i det hele tatt.”

Universitetet i Bergen Kvifor UiB?

Dei tre viktigaste grunnane Universitetet i Bergen Dei tre viktigaste grunnane Fagtilbudet (86 prosent) Nærhet til hjemsted (43 prosent) Bra studentmiljø (43 prosent) Studentane har skrive dei tre viktigaste grunnane.

Universitetet i Bergen Dei som IKKJE søkte UiB? Vil kanskje gi oss den infoen vi treng for å nå dei neste gong.

Hvordan når vi potensielle studenter? Asbjørn Leirvåg

Bondestudenten Daniel Braut 1883 Universitetet i Bergen Bondestudenten Daniel Braut 1883 «Rome var lugnt og koselig; og den stengde utsyni gjorde at han kjende seg so trygg og godt gøymd.» Arne Garborg: «Bondestudentar»

Universitetet i Bergen Valgfriheten er total

Men hva? Store ting i bevegelse Massemediene Reklametretthet Å nå “de unge” Noe vokser, noe forsvinner Men hva?

MatNat vs

Universitetet i Bergen Slik møter de oss i 2017 ..utføre fysiske berekningar ved bruk av den kunnskapen studenten har tileigna seg innan klassisk mekanikk og relativitetsteori, elektromagnetisme, kvantemekanikk, statistisk fysikk, termodynamikk og kjerne- og partikkelfysikk.

Får jeg jobb? Er jeg flink nok? Universitetet i Bergen Får jeg jobb? Er jeg flink nok?

Universitetet i Bergen Noen trenger deg Lenke til video : https://vimeo.com/206563589

Hvor finner vi studentene? Universitetet i Bergen Hvor finner vi studentene?

Universitetet i Bergen Stasi ser deg DDR 1989 16 mill innbyggere 1% jobbet for Stasi 111 hyllekilometer 1,4 mill fotografier 34.000 film/lydopptak Oversikt?

Universitetet i Bergen 25. oktober 2007

Universitetet i Bergen 3,4 millioner nordmenn over 18 år har profil 300 000 mellom 13 – 18 år 80 prosent daglig innom Minst en time daglig bruk Synker blant unge, vokser blant eldre

Universitetet i Bergen 50 prosent av Norge er her Klar kvinneovervekt – 60/40 Tydelig ungdomsprofil Mest tullebilder og situasjoner Historie-funksjonen testes ut av virksomheter

Universitetet i Bergen 3,7 millioner brukere i Norge 50% av unge daglig innom Livsløp: Små barns første medievane Stabil bruk – «alt» ligger der

Universitetet i Bergen Suckerberg ser deg Big data + algoritmer DU = små biter over tid. Hvem følger du, hva liker du? Når og hvor er du? Mønstre? Livsstil? Vennekrets? Jobb? Familie? Facebook verdt 2850 milliarder SKREDDERSØM TIL SPARKJØP-PRIS

Universitetet i Bergen Ekstremt målrettet Hva folk deler på tidslinjen sin Appene de bruker Annonser de klikker på Sider de engasjerer seg med Aktiviteter folk deltar i på og utenfor Facebook Demografi: Alder, kjønn, sted

Universitetet i Bergen Facebook Øker trafikken til våre sider Video gir flere delinger enn tekst og bilde Betalt video forsterker effekten Men: Kun 2 av 10 ser Facebook-video ferdig. 9 av 10 brukere ser uten lyd

Skaff oss en siv.ing.student, Face! Universitetet i Bergen Skaff oss en siv.ing.student, Face! 17-22 år Bor i Akershus, Hordaland, Oslo, Rogaland, Sogn og Fjordane Maks rekkevidde: 240 000 personer Mål: Havne i feeden – trykk på lenken

50 000 kr 970 000 ganger havnet UiB-programmene i feeden til målgruppen 300 000 personer så minst en gang at vi har siv.ing-programmer 5000 personer til våre sider og Samordna opptak

Universitetet i Bergen

Søkere til siv.ing-programmene Søkere pr. plass Energi 66 4,40 Havteknologi 35 2,33 Medisinsk teknologi 84 5,60

Men det beste er… Redaksjonell omtale Foreldre