Brukermedvirkning i norske kommuner hovedfunn

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Brukermedvirkning satt i system
Advertisements

Strategi og behov for nettstedet bibin.no - bibliotekene i Østfold Høsten 2011.
Nye internettsider for Høgskolen i Østfold Resultat fra brukerundersøkelse.
Er du fornøyd med smaken på drikkevannet? •GVD har samme gjennomsnitt som resten av landet, de aller fleste brukerne er meget fornøyde med smaken.
Naturfag Nasjonal digital læringsarena, Naturfag
Om barn og unges mulighet for medvirkning
Oppsummering (I) •Det er vekst og framtidstro – optimisme! •HUMØRET ER GODT •Vi har en profesjonell og engasjert organisasjon – kreativitet. Folk tar tak.
Serviceerklæringer i Oslo kommune
Kontostreng og annet artig…
RETTIGHETER OG PLIKTER - ansettelsesforhold i Bærum kommune
Fyrverkeri- spørreundersøkelse Gjennomført av Norstat i perioden 1-7 august 2006 på vegne av Norsk pyroteknisk bransjeråd.
Prosedyre for IPLOS- registrering Hjemmetjenesten, Øra distrikt
«Ferdig rehabilitert, men ikke ferdig»
Samhandlingsavtalene status og fremtid •Kvalitet i helsetjenestene •Det handler om kvalitet-medvirkning og prioritering •Brukermedvirkning i samhandlingsavtalene.
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
Prosjektskisse Status så langt…. November 2011
Hvem er vi? Hva skal Bydel Grünerløkka være?
Etiske regler for ansatte i Oslo kommune
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
ICF som modell i praktisk arbeid
Service kan ikke vedtas
Questback 2012 Questbacken er basert på svar fra de som har vært til veiledning ved Karrieresenteret i Nord- Trøndelag. Det var ca. 325 som svarte i 2012,
Hvordan skolene møter prosjektet: Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk…. En spørreundersøkelse til skoleledere i Oslo høsten 2005.
Sammenlikning av resultater på tvers av tjenester (utvalgte skalaspørsmål) Innbyggerundersøkelsen 2013 Prosjektnummer TNS /
7 Hovedfunn - Meningskategorier. 1. Lite samsvar i beskrivelse av positive sider ved den behandling som tilbys.
Trondheim 23.august 2007 Å kunne velge å bo hjemme lengst mulig – en sentral verdi for de fleste.
Fritt Brukervalg Torsdag 31. mai 2007
Brukermedvirkning i boligsosialt arbeid
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
TEKO - bransjen IT som strategisk virkemiddel
BAKGRUNN På oppdrag for Boligbrygg Oslo KF har Synovate MMI gjennomført en kundeundersøkelse for å kartlegge holdningene til Boligbyggs omdømme og servicekvalitet.
Evaluering av brukervalg i Oslo kommune September Evaluering av prøveprosjekt med brukervalgsmodellen i hjemmehjelpstjenester i Oslo kommune I.Status.
BMS; We did it vår vei!! For hva koster det a’? v / Tore M. Andresen Ass. rådmann/kommunalsjef i Hole (siviløkonom)
Til Læringsmiljøutvalget Rapportering fra Si fra-systemet klager og varsler på læringsmiljøet.
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Å lede i det skapende spenningsfeltet - KS’ policy for god ledelse
Lunner 2004 Møte i Fellestjenesten 19. november 2003.
Oppfølging i bolig- nye grep i bydel Stovner
Effektiviseringsnettverk Fra sammenligning til handling
Brukertilfredshet og KOSTRA
Politikk og samfunn © TNS Januar 2015 Statpeds brukerundersøkelse 2014 Statpeds brukerundersøkelse 2014 Blant brukere og samarbeidspartnere.
Brukermedvirkning i norske kommuner hovedfunn
Virtuell avdeling et nødvendig bindeledd i oppfølging av den utskrevne multisyke eldre pasienten?
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
Hvordan kan stat og kommune være brobyggere mellom offentlig sektor og innbyggerne? Kommunal- og regionalminister Erna Solberg Servicekonferansen 2003.
Guri Kaurstad, Kari Bachmann, helge Bremnes, Gøril groven
Erfaringer fra Stange kommune StART: Stange Ambulerende Rehabiliteringsteam.
© Bergen kommune Hva er god eldreomsorg? Bjørn-Frode Schjelderup Fraksjonsleder helse og sosialkomiteen (H) Bergen kommune 15. Mai 2007/Radison SAS Royal.
Teknologi for et bedre samfunn Bygg uten tradisjonell oppvarming 1 Sluttseminar ForKlima 11. november 2015 Kari Thunshelle, SINTEF Byggforsk Tør vi ventilere.
Fritt brukervalg av praktisk bistand i Bergen Tilbyderkonferanse
Kommentar til KPMG-presentasjon «Logistikkprosjektet» Komite for helse og sosial NFU Bergen lokallag v/Kari Elster Moen.
Skranker i arbeidslivet
Guri Kaurstad, Kari Bachmann, helge Bremnes, Gøril groven
Brukere med psykiske lidelser som kommunalt ansatte opplever særlig ressurskrevende - samhandling og organisering En spørreskjemaundersøkelse i 67 kommuner.
Brukerrådet Akuttpsykiatrisk seksjon – Oslo Universitetssykehus
Offer Amesto Solutions Kundefokus 1.
Lokal brukerundersøkelse for NAV-kontorene i Hordaland
Brukermedvirkning i helseforskning
Kvalitetsarbeid i Haldens kommunale barnehager betyr ALLE MED!
Brukermedvirkning i praksis – bruk av FIT
Brukere med psykiske lidelser som kommunalt ansatte opplever særlig ressurskrevende - samhandling og organisering En spørreskjemaundersøkelse i 67 kommuner.
1 Kommunikasjon.
Faglig arena Arkivverket
«Et NAV med muligheter»
Bruker- og pårørendeundersøkelsen 2018
Ronny René Nielsen Mona Knudsen
Rus og ROP BrukerPlan Kartlegging 2018 Fet kommune Rapport - brukere med rusproblem BrukerPlan.
Kunnskap når du trenger det!
Utskrift av presentasjonen:

Brukermedvirkning i norske kommuner 2002-2007 - hovedfunn Oppsummering fra Synovate MMI v/Simen Rud 22. august 2007

Hovedfunn om brukermedvirkning i norske kommuner Brukere av kommunale tjenester er alt i alt godt eller meget godt fornøyd med tjenestene de mottar Resultatene viser ingen sammenheng mellom brukernes fornøydhet med en tjeneste og kommunens ressursbruk på området Kvalitetsdimensjonen Resultat for brukeren er blant dimensjonene som oppnår laveste skårer Norske kommuner vektlegger brukernes tilbakemeldinger i ganske stor (60 %) eller meget stor grad (23 %)

Hovedfunn om brukermedvirkning i norske kommuner Tjenestesteder som leverer kommunale tjenester er holdningsmessig meget positive til brukerundermedvirkning Tjenestestedene arbeider i liten grad aktivt og bevisst med brukermedvirkning Tjenestestedene har liten kunnskap om hva andre kommuner gjør for å oppnå brukermedvirkning og etterlyser mer informasjon og klarere retningslinjer