Tverrfaglige og yrkesrettede oppgaver Vanskelige situasjoner

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
UNGDOM OG PSYKISK HELSE
Advertisements

Demens - Test.
Skjønnlitterær fortelling
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Vann på avveier – en bransjeutfordring
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
De dårige følelsene. Veiene ut..
Pasientflyt og Tamiflulogistikk under en pandemi Øistein Løvoll Avdeling for infeksjonsovervåking Divisjon for smittevern Smitteverndagene 2006,
Reaksjonen ved små kutt KvinnerMenn Slutt. ...tenker: „Auuuu“... Kvinner...
Interne forsinkelser ved legekontoret - årsaker og løsninger
Bokanmeldelser..
Veiledning av elever / lærlinger
Ei dramatisering Maren & Agnete – fritt etter Johan Herman Wessel.
ASVL Fagkonferanse Hotell Bristol Oslo 20. – 21. oktober 2010 Læringsrommet – individuell kompetanseutvikling gjennom nettstudier og støtte i lokal attføringsbedrift.
Hverdagsrehabilitering
Rehabilitering innen psykisk helsevern Midt-Norge Brukerkonferansen november 2013 Laila H. Langerud.
Oppstartsmøte e-resept 2013
Innmelding i Euromut I denne briefen er det beskrevet hvordan du skal fylle ut din innmelding i Euromut. Følg kommentarene i blått. Når du melder deg og.
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Prosedyre for å utarbeide oppfølgingsplan (innen 3 uker) på nav.no
LÆR DEM Å LEDE. LÆR DEM Å LEDE MARIA Det kan virke som om Maria er en rolig innadvendt person. Hun er stille. Hun liker å lytte til Jesus. Hun.
Potpourri.
Kapittel 5 Vokabular Petters bror kommer ut av skapet …
Gjør om fra direkte til indirekte tale. Han sier … 
Kapittel 3 oppgave h Sett inn riktig stedsadverb
O PPGAVE 19 Side 139. O PPGAVE 19 NYTTE ( M ) – NYTTE ( V ) – BENYTTE SEG AV – NYTTIG – NYTE ( V ) – GJØRE NYTTE AV – UTNYTTE ( V ) 1. Han liker å nyte.
NÅ SKAL VI LÆRE OM LIKNINGER.
Bedre med en dårlig fungerende farmasøyt enn ingen farmasøyt?
Å kjøre bil og å stå i bilkø
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
Dokumentasjonsdag Torsdag 17.mars :00 – 15:00 Oppsummering fra gruppearbeid.
Kapittel 15 På litteraturgruppe
S TILLER TØFFERE KRAV TIL SKOLEELEVENE Side
Kapittel 20 Å reise kollektivt Kjører du kollektivt?
Felles tema i mars: Selvkontroll
Brukerundersøkelse i barnehage Rælingen kommune Februar-mars 2016 Overordnet rapport for Petrine barnehage.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Tiden som gikk: I april har vi vært mye ute og kjent på været. Vi har hatt dager hvor vårsolen har varmet godt, men også dager hvor vi har hatt typisk.
Forebyggende arbeid En community-psykologisk studie av endringer etter forebyggende intervensjon Camilla Blestad og Tuva Engen.
Observasjonstema: Glede av hverandre. Denne gangen har vi valgt å lage en power point presentasjon, vi håper dette gir dere enda bedre mulighet til å se.
Sluttvurdering av student i apotek Tips til utfylling av vurderings-skjema Camilla Foss, ansvarlig for apotek-praksis ved Høgskolen i Oslo og Akershus.
Følelser Følelsene er en sterk drivkraft i oss og styrer mange av handlingene våre Eksempler på følelser: Glede Sinne Frykt Tilfredshet Skyld Skam Lykke.
Tiden som gikk: I april har vi vært mye ute og kjent på været. Vi har hatt dager hvor vårsolen har varmet godt, men også dager hvor vi har hatt typisk.
Ble startet etter en inspirasjonsreise til Uganda i 2007 IRC i 104 C, Ole Romslo Traasdahl så hvilket enormt behov det var for rent drikkevann, og dro.
Kapittel 35 Hans forteller om jobben som sosionom Hans ønsker å hjelpe andre mennesker.
Tverrfaglige og yrkesrettede oppgaver – etisk dilemma
Tverrfaglige og yrkesrettede oppgaver
3 STRESSMESTRINGSTIPS FOR LEDERE
Tverrfaglege og yrkesretta oppgåver – etisk dilemma
Tverrfaglege og yrkesretta oppgåver Vanskelege situasjonar
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
Tverrfaglege og yrkesretta oppgåver
Mulig.
Utkast til produksjonsplan/releaseplan
Velg selv er en film  med tilhørende  samtaleopplegg for tweens, aldersgruppen 9-13 år. Vi ønsker at samtaleopplegget skal skape refleksjon rundt rus-
Å leve med assistanse Denne bolken holdes av noen som selv lever med assistent i parforholdet. Ca 1time brukes på dette. Veldig fint med dialog mellom.
Vår tids paradoks Klikk for neste side .
Dagfinn Bergsager Universitetet i Oslo SMIDIG 2016
LANDSKONFERANSE APRIL 2018
FORBEREDELSE: Behandlingsteamet må snakke sammen:
Mobbing og psykisk helse (Ungdomstrinnet)
Kapittel 9 Å spise sunt og riktig.
Handle klær og skiutstyr– å like / ikke like
Oppgave 6 g Sett inn preposisjoner eller adverb som passer
NSF-FSR lederseminar
Sinne Film:
SJENANSE HOS BARN Namkang Jacobsen 05/10/18.
Enkel brukerveiledning
Խելացի ժամանց Կառուցողական խաղեր Ուղեղի ունակությունների բացահայտում Զարգացում.
Vi beklager, men opptaket mangler for første del av talen
Utskrift av presentasjonen:

Tverrfaglige og yrkesrettede oppgaver Vanskelige situasjoner

Oppgave 1 Du jobber på et travelt apotek i utkanten av Oslo. Apoteket har leveranser til flere sykehjem og opplever mange telefoner fra kunder daglig vedrørende e- resepter. Denne dagen mottar du en telefon fra en av apotekets faste kunder. Hun lurer på hva hun har igjen av reseptene sine, ettersom hun skal til legen i dag. Hvordan håndterer du denne situasjonen?

Oppgave 2 Du er på jobb og står i direktereseptur på apoteket. Du trykker frem neste kunde og merker at denne kunden er veldig stresset. Han forteller at han har det travelt fordi kona er operert og venter på ham hjemme. Legen skulle ha sendt en e-resept til kona, og denne må han nå få hentet. Han har ikke med seg fullmakt. Hvordan håndterer og løser du denne situasjonen?

Oppgave 3 Du jobber på et vaktapotek. På denne kveldsvakten er det veldig mange kunder innom, og du legger merke til en kunde som gjemmer seg litt bort. Du er helt sikker på at du ser denne kunden putte en nesespray i lomma. Hvordan håndterer du denne sitasjonen?

Oppgave 4 Du er på slutten av arbeidsdagen, og en kunde kommer løpende inn i apoteket. Det er lang kø i selvvalget, og denne kunden uttrykker stor misnøye med dette. Han begynner å oppføre seg ufint og kommer med kommentarer til de andre kundene. Han virker ruset og roper at han må få kjøpe en kanyle. Hvordan håndterer du dette?

Oppgave 5 Denne arbeidsdagen på apoteket er det stor pågang i resepturen. Du legger merke til spesielt én kunde som virker veldig dårlig. Plutselig faller vedkommende om på gulvet. Hva gjør du?