Turleiaren Kva ligg i turleiarrolla? Kva kjenneteiknar ein turleiar? Kven er turleiaren? Kva vert forventa av turleiaren?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Systematisk HMS arbeid
Advertisements

Risiko Sannsynlighetsgradering:1 = Lite sannsynlig (kan inntreffe mindre enn én gang hvert 100. år) 2 = Mindre sannsynlig (kan inntreffe mellom én gang.
- Hovedrolle eller birolle
Kor tid kan søknaden registrerast?  Dersom du søkjer for våren 2013 så kan du søkje så snart det let seg gjere.  Du som skal søkje.
Beredskapsarbeidet i Drammen kommune
NYHETSBREV nr. 3 FRA HMS-AVDELINGEN-BEDRIFTSHELSETJENESTEN JULI 2011 Til våre kunder i private barnehager. Innhold: Hera-kurs Dialogmøter Nærværsarbeid.
HEILT EKTE. «Ung meistring i vill vestlandsnatur» - Espen Bruun- HEILT EKTE.
Emne C: Praktisk bruk av matematikk Klepp ungdomsskule.
Energi og krefter.
 Tilhører Norges speiderforbund  Sluttet til WAGGS og WOSOM NSF Gruppe Gruppeledelse Flokk Tropp Roverlag Gruppe Vestfold Krets.
Læringsmål Fortelje kva holdningar har å seie for bruk av tobakk og rusmiddel, og kjenne til sentrale lover som gjeld bruk av slike stoff Fortelje om kva.
Likeverd og likestilling. Kva meinar vi med likeverd? Alle er like verdifulle. Uavhengig av kjønn, rase, nasjonalitet, stilling eller status. -døme: svarte.
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga.
Hensikta med tilsynet er å bidra til å skape: - eit inkluderande arbeidsmiljø - eit miljø som er helsefremjande - forebygging i høve sjukefråvær og utstøting.
Tom Rune Kongelf Ny rammeplan for barnehagar kvar står vi? Styrarnettverket 4.november 2015.
Munnleg kommunikasjon 2. Tre appellformer Appellform – korleis du appellerer til mottakaren for å få fram bodskapen din og overtyde han. Greske omgrep.
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
OPPSUMMERINGSSAMLING ELEVVURDERING 28. april 2009 SKULEEIGARS TANKAR OM VEGEN VIDARE.
| Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde.
Et trygt og robust samfunn – der alle tar ansvar Utfordringer for brannvesenet i den samlede beredskap Avdelingsdirektør Finn Mørch Andersen DSB.
100 høgfrekvente ord nynorsk 2 sekunder1 sekundBlink Pål Monstad, Pedagogisk senter Haugesund oktober
Velkommen til Tu skule Foreldremøte tysdag 7.februar kl
Samfunnsfag, kap.2 Hugsar du?.
Elevenes skolemiljø.
Refleksjon over egen læring har stor effekt
Opplæringslova kapittel 9A
Fugleprosjekt Dei blå er veldig interessert i fuglar
Kompetansemål Energi – ting skjer
FERSKINGKURS.
Brukarundersøkjing Fokusområder:
Kompetansemål Energi – ting skjer
Hypotese og teori.
PALS.
Titteskap Korleis lagar vi det?.
Årdal Turlag 2016 Fellesmøte Sogn og Fjordan Turlag.
Vurdering for læring ”Eleven skal få råd og tilbakemeldingar som fortel korleis han/ho kan få auka lesefart og leseforståing” Mål for aksjonsperioden:
Bergen og Hordaland Turlag
Fellesmøte Sogn og Fjordane Turlag
Keipen Turlag - Bremanger kommune
Kap.5 Folketalet aukar i Europa
Kort om implementering
SLIK VERT DU FLINK TIL Å FRAMFØRE FOR ANDRE
Velkommen til foreldremøte
Livreddende førstehjelp
Mot Lærer forteller om Lars Monsen, om turer tvers over Canada o.l. Er dette modige handlinger? På hvilken måte? Kunne du tenke deg et slikt mot?
FORELDREMØTE 6. OG 7. TRINN 13. Mars 2018
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Lær å logge inn til offentlege tenester med BankID på mobil
En god skole for alle elever
Kjenneteikn på djupnelæring B – Samarbeid
23.mai 2018 KOMPETANSE FOR MANGFALD
Vel digital postkasse på Noreg.no
Bruker vi arbeidsmiljøloven aktivt i våre virksomheter
Mobbing – hva er vårt ansvar?
Lær å oppdatere kontaktinformasjonen din i kontaktregisteret
Arrangementer, risikovurdering
Læringsmiljø §9a: Handlingsplikt Bedre læringsmiljø
Tjødnalio skule Ved 6. og 7. trinn
SYRER og BASAR - frå mat til miljø.
Diskusjonsframlegg frå styret
Tittel Bakgrunn Målet med postern Bruk bilete Budskap i feit skrift
Sogn og Fjordane i ei brytningstid
Valnemnd Sogn og Fjordane Turlag
Inkludering og mangfald
Viltulykker - hva gjør vi?
Vi kartlegger først og fremst for å kunne legge fram data på utviklingssamtalene. Observasjon- og kartleggingsverktøy kan brukes til planlegging og tilrettelegging.
Gjer greie for nasjonalromantiske trekk
Sjølvbilete og sjølvtillit
Utskrift av presentasjonen:

Turleiaren Kva ligg i turleiarrolla? Kva kjenneteiknar ein turleiar? Kven er turleiaren? Kva vert forventa av turleiaren?

Kva for ein turleiar vil du vere? Vil du vere den som går fremst og syner veg? Den som går bakerst og motiverar gruppa sitt svakaste ledd? Den som ivrig fortel om kulturhistorien? Den som grip inn når nokon treng det? Eller vil du vere litt av alt? Dette syner at ein turleiar sine oppgåver og roller er mangfaldige og varierte.

Sikkerheit på tur Risikovurdering God planlegging Kva treng vi av sikkerheitsutstyr? Kven er med på turen? Kjennskap til turområdet

Hytter Det er turleiaren sitt ansvar å ta inn på hyttene. Ubetjente hytter Sjølvbetjente hytter Betjente hytter Informer om orden og ro

Forebygging av skader Ein bør unngå skader på tur. På lengre turar er det særdeles viktig å sjå turdeltakarane an, småting bør takast med ein gong.

Førstehjelp Kvart andre år skal turleiaren ha godkjent førstehjelpskurs. Viktig å vere godt forberedt når uhellet skjer. Ta leiinga. Skaff deg oversikt. Start livreddande førstehjelp. Ring 112 eller 113

Risikovurdering Kor farleg er det? Bevisstgjering Opplevd risikovsreell risiko -eg føler meg trygg-andre vert redde Kva gjere eg som turleiar ubevisst…. -sjekkar skredsøkar -ser etter vêrteikn Våkenheit til å anerkjenne risiko – må få med deg kva som skjer på tur.

Den mennesklege faktoren Kor farleg er noko? Må ha kompetanse til å gjere gode vurderingar. Kor stort er sannsynet for at ein kan ramle utfor Besseggen? Liten Kor stort er sannsynet for at du dør om du ramlar utfor Besseggen? Stor Det er som oftast berre den som går fremst som vurderar. Risiko kan gå to vegar; mot ulykke eller skade eller det kan gå bra.

Varslingsrutiner Er vi forberedt? Alle turleiarar bør lese gjennom beredskapsplanen til DNT eller sitt lokallag sin beredskapsplan. DNT er I ferd med å utarbeide ei hendig brosjyre i materiale som toler vatn. VIKTIG Vi som turleiarar skal varsle vår medlemsforreining – dei varslar DNT

Barnas Turlag Korleis er turleiarrolla i Barnas Turlag? Korleis handtere ungar som ikkje vert irettesatt av foreldre? Korleis differensiere turane? Turbo fjellrev er ei god merkevare, korleis utnytte det best muleg? Korleis motivere ungdommane over i Ung-gruppe?

T’en

Takk for meg!