UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon TILBYDERKONFERANSE FSP FLO-IKT/2009/028 Støtte.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tilbyder konferanse Utvidelse av kjøleanlegg
Advertisements

Innkjøp ved Universitetet i Agder
Advokat Nina Ramstad Aatlo, KS Advokatene
Visma KGV (Konkurranse Gjennomføring Verktøy)
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Offentlige anskaffelser 5 Gjennomføring av konkurranser
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Minikonkurranse AV-samling 10. november 2009 Hege Vanebo
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr
Tilbyderkonferanse EØS Web-basert brukerundersøkelse.
IT-utstyr 2015 Tilbudskonferanse Agenda for møte Presentasjon av prosjektgruppa Kort gjennomgang av de mest relevante punkter i konkurransegrunnlag.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rådgivertjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse 24. september 2015, kl
19.november 2015 Velkommen til tilbuds- konferanse rammeavtale håndverkstjenester.
Tilbudskonferanse Helsetekstiler Radisson Blu Airport Hotell, Gardermoen, 12. juni 2014.
Tilbyderkonferanse fredag 8. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer produksjonskjøkken.
Åpen anbudskonkurranse EØS Vinterdriftstjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse kl
ForfatterProsjektittel FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Økt operativ evne.
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Konsulenttjenester - IKT kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg.
Agenda Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Litt om fokusering rundt: Litt om fokusering rundt:
Konsulent for utvikling av kriteriesett med veiledning for miljøtilpassede innkjøp til bygg og anlegg Tilbudskonferanse 12. oktober Viel Sørensen, Seniorrådgiver.
Offentlige anskaffelser 4 Leverandørkrav, dokumentasjon og utvelgelseskriterier (av leverandør) Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning.
Tilbyderkonferanse tirsdag14. april kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer.
Tilbudskonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av ventilasjons- og komfortkjølanlegg
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Rengjøringsmidler kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Kleberstein 5 etg.
Åpen anbudskonkurranse NOR Rammeavtale for kjøp av Taktekker- og blikkenslagerarbeider Tilbudskonferanse 6. april 2016, kl
ForfatterProsjektittel FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Økt operativ evne.
ANSKAFFELSE AV ENTREPRENØR FOR UTBYGGING AV HOLMENKOLLEN TILBUDSKONFERANSE OG -BEFARING ​ 130-BYM-2013.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr NB! Tilbyderkonferansen ble ikke avholdt, da ingen potensielle.
Innkjøp fra A til Å Hva gjør vi fra vi lager et konkurransegrunnlag til vi evaluerer og avslutter en anskaffelsesprosess? Ser spesielt på forbedringspunkter.
© Bergen kommune Tilbudskonferanse Mellomlederutdanning Program: Seniorrådgiver Ole Vorland : BHI – kompetansestrategi Rådgiver Harald Pedersen:
– 1.2 TILBUDSKONFERANSE PØS kl
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse IKT-utstyr EØS Rammeavtale (
Orientering konkurranse Fisk og fiskemat 2 årig rammeavtale +1+1 års opsjon.
Side 1Tilbyderkonferanse / Anskaffelse - Rammeavtale om kjøp av plasser i godkjente private og kommunale omsorgssentre for enslige mindreårige.
Departementenes servicesenter Norsk mal: Startside Tilbyderkonferanse ”Kjøp av lisenser og tjenester knyttet til fagområdet lisenser” for DSS og Departementene.
Tilbyder konferanse Rehabilitering Stord sjukehus – trinn 1 – nye tekniske anlegg og infrastruktur §
Tilbyder konferanse Konvertering til vannbåren varme M-blokk Haugesund sjukehus §
Tilbyderkonferanse EØS Mobile C-buer til Bergen kommune.
Anskaffelse av konsulenttjenester Merkantilt ansvarlige Trine Reitehaug Malene Haugen.
Tilbyderkonferanse mandag 4. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer.
Rammeavtale for kjøp av planleggings- og prosjekteringstjenester i Oslo og Akershus Tilbudskonferanse
Anskaffelsespakke 9531 Pasientløftere Tilbudskonferanse.
Tilbyderkonferanse EØS KONTORREKVISITA MM.
Anskaffelse av prosjektoppfølgingssystem Tilbudskonferanse
Departementenes servicesenter Norsk mal: Startside Tilbyderkonferanse ”Nettverksutstyr og tilhørende tjenester” for DSS og Departementene Seniorrådgiver.
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for vaktmestertjenester Møterom Deichmann.
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for kjøp av post- og kopitjenester kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Skifer, 5. etg.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – 4x4 Pickup patruljebil, varebil og personbil DL nr:
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – produksjon og levering av blanketter Ref
Fritt brukervalg av praktisk bistand i Bergen Tilbyderkonferanse
Departementenes servicesenter Norsk mal: Startside Tilbyderkonferanse ”Rammeavtaler teknisk rådgivningstjenester” for DSS og Departementene Seniorrådgiver.
EØS Inkontinensprodukter Innkjøpsseksjonen Tilbyderkonferanse.
Tilbyder konferanse/ befaring Rehabilitering av 3. etg ved Stord sjukehus §
Tilbudskonferanse for kjøp av avlastningstjenester Konkurransegrunnlaget - Prosedyre for gjennomføring av anskaffelsen Byrådsavdeling for helse.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Kjøkkeninnredning til Bergen kommune Tilbudskonferanse 13. mai 2015, kl
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse EØS Rammeavtale for kjøp av renholdsprodukter og leie av doseringsutstyr Innkjøpsseksjonen Onsdag 23. oktober.
UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Tilbyderkonferanse Ny utviklingsavtale for.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rørinspeksjon Tilbudskonferanse 5. april 2016, kl
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Sprinkleranlegg Tilbyderkonferanse 22. januar 2015, kl
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale blomster(2) Tilbyderkonferanse torsdag 15.januar kl
Anskaffelse av uniformsprodukter
Tilbudskonferanse 7. april 2016, kl
Tilbyderkonferanse 15. januar 2015, kl
Offentlige anskaffelser
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av heiser
Tilbudskonferanse Anbud 2014/1030 Diatermiapparater
Samling Fokus – Kurs Trine Reitehaug FLO Forsyning DAA 1.
Utskrift av presentasjonen:

UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon TILBYDERKONFERANSE FSP FLO-IKT/2009/028 Støtte til sikkerhetsprosesser innen etablering og forvaltning av Forsvarets IKT-løsninger Kolsås, 15. desember 2009

UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Hvem er vi FLO IKT – Olav Bråthen – teknisk – Bjørn Kringstad - teknisk – Hilde Brottveit – merkantil – Ingvild Huse - merkantil

UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Agenda 1.Introduksjon 2.Presentasjon av konkurransegrunnlag a)Teknisk gjennomgang - Krav til leveransen - Forventninger til leverandørens besvarelse - Svar på innkommet spørsmål b)Merkantilt gjennomgang 3.Pause – innlevering av evt nye spørsmål 4.Gjennomgang nye spørsmål

UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Bakgrunn - Formål Forsvaret ønsker å etablere parallelle rammeavtaler om støttetjenester innenfor IKT-sikkerhet med 3-5 leverandører. Formålet med anskaffelsen er å dekke Forsvarets behov for støtte til gjennomføring av sikkerhetsprosesser knyttet til etablering og forvaltning av Forsvarets IKT-løsninger på tvers av sikkerhetsgraderingsnivå.

UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Ledelse og Styring

UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Gjennomgang av konkurransegrunnlag 1)Krav til leveransen FSP FLO IKT DEL 2 SSA RAMMEAVTALE.doc FSP FLO IKT DEL 2 SSA RAMMEAVTALE.doc 2)Gjennomgang av hvordan man fyller ut besvarelsen FSP FLO IKT DEL 3 VEDLEGG A.doc FSP FLO IKT DEL 3 VEDLEGG B.doc FSP FLO IKT DEL 3 VEDLEGG C.doc FSP FLO IKT DEL 3 VEDLEGG D.doc FSP FLO IKT DEL 3 VEDLEGG A.doc FSP FLO IKT DEL 3 VEDLEGG B.doc FSP FLO IKT DEL 3 VEDLEGG C.doc FSP FLO IKT DEL 3 VEDLEGG D.doc 3)Evt spørsmål til gjennomgangen

UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Innkommet spørsmål 1)Problematisering av hvorvidt dette er en leveranse som hører hjemme over eller under streken Svar: Iht MUF: At Forsvaret velger å kontrahere ut sine medvirkningforpliktelser, så lenge de altså ikke er i ”Ledelses og Styringsdimensjonen” er uproblematisk og vil ikke komme i konflikt med denne modellen. Iht habilitet: Avslutningsvis skal det også sies at en av grunnene til dette skillet er å sikre at ikke noen leverandører til Forsvaret havner i en habilitetskonflikt ift evnt andre leveranser de måtte ha. Dette er en helt normal habilitetsvurdering som for så vidt er gyldig uavhengig av valgt forvaltningsmodell. Dersom en leverandør, uavhengig av forvaltningsmodell, kommer i en situasjon hvor man kan påvirke omfang, krav, godkjenning og lignende til egne leveranser, vil man være i en habilitetskonflikt. Dette må underlegges en konkret vurdering i hvert enkelt tilfelle.

UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon 2. Merkantil gjennomgang

UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Tentativ fremdriftsplan 5. januar 2010 kl Siste frist for spørsmål 15. januar 2010 kl Tilbudsfrist 29. januar Varsel om kontraktstildeling 10. februar Kontraktsinngåelse Vedståelselsfrist: Står feil dato i konkurransegrunnlaget: 15.mars 2010 Riktig dato er 3 måneder etter tilbudsfrist: 15. april 2010 Oppdatering er lagt ut på Doffin Romjula: E-post Ingvild Huse:

UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Forespørselens struktur Del 1 Regler for anskaffelsen – Regler og frister Del 2 Utkast til kontrakt inkl. tekniske krav – Regulerer forpliktelser og betingelser Del 3 Dokument for kvalifisering og evaluering – Gir detaljer rundt kvalifikasjonskrav og tildelingskriterier – Angir hvilke dokumenter som skal fylles ut og vedlegges tilbudet Følg anvisningene i Del 1 og Del 3 nøye.

UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Åpen anbudskonkurranse i henhold til Lov om offentlige anskaffelser av 16. juli 1999 nr. 69 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser av 7. april 2006 nr. 402 (FOA). Viktig: Forhandlingsforbud

UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Reservasjoner, forbehold og avvik Dersom dere har reservasjoner, forbehold eller avvik til konkurransegrunnlaget, er det viktig at dere fyller ut dette i tilbudets Vedlegg D og kun der. FSP FLO IKT DEL 3 VEDLEGG D.doc Vesentlige avvik => avvisning jf FOA Ikke vesentlig avvik => må være presise entydige kunne prissettes uten kontakt med tilbyder Dersom dette ikke er oppfylt, vil tilbudet bli avvist.

UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Tilbud på deler av omfang Enten på hele omfanget inkludert å gjennomføre sikkerhetsevaluering som krever SERTIT godkjenning Eller på kun den delen av omfanget som ikke krever SERTIT godkjenning. Vi gir et pluss i evalueringen for å levere på hele omfanget, men det er ikke et krav for å få rammeavtale.

UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Del 2 Utkast til kontrakt SSA Generell rammeavtale om IKT – varer og tjenester – FLO/IKT har spesifisert denne avtalens spesifikke krav i Bilagene Tildelingskontrakter for de enkelte avrop: – SSA Bistandsavtalen m/Bilag – SSA Oppdragsavtalen m/Bilag

UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Del 2 Utkast til kontrakt Bilag 4 Gjenåpning av konkurransen (minikonkurranse/avrop). Forespørsel sendes alle leverandørene med rammeavtale Spesielle forhold: Krav om SERTIT godkjenning Habilitetskonflikt – For det enkelte avrop har en leverandør en rolle som kommer i konflikt med tjenesteleverandørrolle

UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Del 3 Dokument for kvalifisering og evaluering Vedlegg A Kvalifikasjonskrav Vedlegg B Kvalitet Vedlegg C Pris Vedlegg D Reservasjoner, forbehold og avvik Disse vedleggene blir også tilbudets Vedlegg A-D Statsborgerskap må fremkomme i vedlagte CVer

UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Del 1 Krav til tilbudet og struktur Signert svarbrev Vedlegg A – Kvalifikasjonskrav Vedlegg A1-A7 tilhørende dokumentasjon (attester, referanser mm) Vedlegg B – Kvalitet Vedlegg B1-10 Tilbudte CVer Vedlegg B11 Kopi av godkjenningsskriv fra SERTIT Vedlegg C – Pris Vedlegg D – Eventuelle reservasjoner, forbehold og avvik

UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Del 3 Dokument for kvalifisering og evaluering Følg veiledningene i Del 3 nøye og fyll inn og vedlegg alle forespurte dokumenter. Viktig for at dere ikke risikerer at tilbudet blir avvist. Eksempel vedrørende Vedlegg A - Kvalifikasjonskrav og etterspurt dokumentasjon: Etter mottak av tilbud kan vi kun gi tilleggsfrist for ettersendelse av følgende type dokumenter: – HMS egenerklæring – Skatteattest – Offentlig tilgjengelig dokumentasjon på at krav til leverandøren er oppfylt.

UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Husk innen 15. januar kl Lykke til!