Ledermøte. Ledermøte nr. 1 2016 Tid: 1. juni 2016 kl. 18.00 Sted: Bjølsenhallen Tilstede: – Fotball, innebandy, bandy, landhockey, sykkel.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Aktive klubber Klubbstyrekurs for vgo, Lyngørporten 19. februar 2010 Aktive klubber, Anne Kirsten L Galteland.
Advertisements

Forbundet arbeid med Landsmøtet 2014 Presentasjon per 27. mai
MEDLEM AV SKOLENS SAMARBEIDSUTVALG
Idrettsrådet i Trondheim Idrett skal være tilgjengelig for alle Trondheim kommune – en av våre støttespillere !
Konferanse Thon Hotell Oslo Airport NTL Forskningsinstitutter
VELKOMMEN TIL LAGLEDER/TRENER MØTE HØST Velkommen Adm. info v/ Svein/Rolf/Ingrid Sportslig status v/ Atle Pause Fair Play v/ Morten Venteliste v/
Tillitsvalgte og administrasjon - roller og ansvar Børre Rognlien 15. Mars 2012.
AVDELINGENES ÅRSMØTER I Temaer •Region Øst sin tiltaksplan for 2014 •Region Øst planlagte møter i 2014 •Årshjulet.
HØVIK IF ÅRSKULL Sesong 2013 Høvik BearsHøvik Bulls.
Den ideelle kommunesammenslåing
Sandnes Folkedanslag Organisering av laget
Sekretærens oppgaver i Rotary Distriktssamling 2009 Arendal 7. mars Langesund 21. mars.
STRATEGIPLAN 2012– 2015 Skreia IL - aktivitet i sentrum
VALGKOMITEENS ARBEID i KLUBB - KRETS
Endringer i NIFs lov og regelverk som har betydning for klubbene Arne Mathisen ass. gen.sekr.
Organisasjonsgjennomgang i NFF Landsmøte 2010 Landsmøtet 2010 vedtar at det foretas en total gjennomgang av NFFs organisering i kommende landsmøteperiode.
NTL Forskningsinstitutter Nettverkssamling Holmen Fjordhotell mai 2011 Informasjon fra landsforeningen.
Endringer i NIFs lovnorm for klubber Fallskjermseksjonen/NLFs ledermøte 25. februar 2012 Arne Mathisen.
Styret – hjertet i foreningen
1 ORGANISERING AV SPORTSLIG UTVALG Sportlig leder 1 stemme Styrekontakt 1 stemme Hovedtrener 1 stemme.
Virksomhetsplan Avdeling Østfold. Hovedmål 1: Avdelingen stimulerer til faglig utvikling Vi arrangerer gode fagmøter uten særlig kostnad for.
NIFS LOV OM IDRETTSRÅD I ALLE KOMMUNER MED MER ENN TRE IDRETTSLAG SKAL DET VÆRE IDRETTSRÅD FOR IDRETTSLAG SOM ER MEDLEM I NIF. (NIFS LOV § 8) Idrettsrådet.
Langhus håndball Leder Nestleder Økonomi KassererDugnader/loddUllmax Informasjon Sekretær WEB-ansvarlig Event/arrangement JulecupArrangementEvent SPTKMarkedInnkjøp’matrialforvalter.
Tillitsvalgtes medvirkning i budsjettarbeidet
Lovrevisjonen – Idrettstinget 2015
Idrettsrådets ansvar og rolle
Styreseminar.
Årsmøte og styremøte NIFs Idrettsrådskonferanse april 2015
FORSLAG OMORGANISERING. Forslaget Hovedpoeng: Sagene IF omorganiseres til kun å ha et styre.
Vår, 2013 FAU LASSA SKOLE. Agenda Velkommen Generelt om foreldrearbeidet ved Lassa skole Informasjon om arbeidsgruppene Fordeling på gruppene FAU LASSA.
Frittstående kurs Vi gjennomfører årsmøtet Robert Olsvik.
Årsmøte Nesøya Idrettslag Onsdag 16. mars 2016 Kl Årsmøte i Nesøya IL Fotball, Nesøya IL Tennis, Nesøya IL Friidrett, Nesøya IL Håndball, Nesøya.
Ledermøte 27. juni Agenda 1.Godkjenning av referat fra møte nr. 1 2.Mandat og møteplan for ledergruppa - vedtak 3.Økonomi – Regnskapsrapport pr.
Startmøte Veilederutdanning Hva er et startmøte? Et møte der det gjennomføres en prosess med styret og mange ressurspersoner i klubben.
Arbeidsbeskrivelse for roller i Hasle Løren Håndballgruppe Basert på forslag lagt ut på Norges Håndballforbund Region Øst sin hjemmeside Pr 21. mai 2014.
Ny organisering av LVSH Hamar, 24 og 25 september 2015 Anita Ihle Steen Styreleder LVSH.
Årsmøte Nesøya Idrettslag Onsdag 16. mars 2016 Kl Årsmøte i Nesøya IL Fotball, Nesøya IL Tennis, Nesøya IL Friidrett, Nesøya IL Håndball, Nesøya.
Verktøykasse Lokalvalg 2015 Norsk Revmatikerforbund.
Ledermøte 25. august Agenda 1.Godkjenning av referat fra møte nr. 2referat fra møte nr. 2 2.Økonomi – Regnskapsrapport, utestående avgifterRegnskapsrapport.
Ledermøte 29. september Agenda 1.Godkjenning av referat fra møte nr. 4referat fra møte nr. 4 2.Økonomi – Regnskapsrapport, utestående avgifterRegnskapsrapport.
STYRESEMINAR 2017.
Strategi Fortsatt fokus på utvikling av Voldsløkka
Strategi Utkast.
Ledermøte 7. desember 2016.
ÅRSREGNSKAP 2016.
Forventningene fra Fylkesmann
Ledermøte 31. oktober 2016.
Sagene IF som arbeidsgiver
Ledermøte 6. september 2016.
KURS KLUBBADMIN.
Klubbens styrearbeid i praksis
Brukermedvirkning i helseforskning
WEB- KURS.
Fredrikstad-Cup (pinsen)
Presentasjon av status, ASU- møte 20.juni 2017 Eva Rinnan
Lokallagsledermøte Om økonomi – om felles forståelse og forutsigbare løsninger Johannes Rindal.
Strategiprosess IV-S17/17 Olav Bolland Dekan - Fakultet for Ingeniørvitenskap
KLUBBKVELD & BURSDAGSFEIRING ASKER CK
Saksliste årsmøte USS
ÅRSREGNSKAP 2017.
KLUBBHÅNDBØKER GRESVIK IF
Spillemiddelsøknad 2019 Prioriterte områder.
«Et NAV med muligheter»
Idrettspolitisk dokument
Oslo Sommertid Fordeling av vakter!
Årshjul Idrettsrådet i Trondheim
Strategi Vedtatt av årsmøtet 2019.
Klubbens bruk av Medlemsnett og Rotary Club Central (RCC)
ÅRSREGNSKAP 2018.
Utskrift av presentasjonen:

Ledermøte

Ledermøte nr Tid: 1. juni 2016 kl Sted: Bjølsenhallen Tilstede: – Fotball, innebandy, bandy, landhockey, sykkel.

Agenda 1.Mandat og møteplan 2.Regnskapsrapport tom april – rutiner? 3.Rapport treningsavgifter – rutiner? 4.Samarbeid på tvers av idrettene – diskusjon 5.Oppfølging av Strategi 2016 – diskusjon 6.Overordnede org. ledd – hvordan jobbe med dette? 7.Info fra daglig leder

Møteplan Forslag: En gang pr måned. Rett etter møte i styrets arbeidsutvalg. Neste møte: Før sommeren, rett etter 21. juni. Vedtar møteplan for høsten på neste møte. ….Innspill?

Møteplan Vedtak: Ledergruppa skal møte en gang pr måned, så raskt som mulig etter det månedlige møte i styrets arbeidsutvalg. Neste møte, og siste møte før sommeren blir 27. juni kl. 18 i Bjølsenhallen. DL legger da fram forslag til møteplan for hele høsten 2016.

Mandat Forslag: Infoflyt mellom DL og avdelingslederne Oppfølging av regnskap og treningsavgifter Samkjøre arbeid mot overordnede org ledd Diskusjon av fellesidrettslige saker …..Innspill?

Mandat Vedtak: DL skal utarbeide et forslag til mandat til neste LG møte. Forslaget skal ta opp i seg følgende innspill: – Sørge for informasjonsflyt mellom daglig leder og avdelingslederne. – Oppfølging av månedlige regnskapsrapporter på avdelingsnivå. – Oppfølging av innkreving av medlems- og treningsavgifter. – Samkjøre arbeid mot overordne organisasjonsledd i idretten. – Diskusjon av fellesidrettslige saker.

Regnskapsrapport tom april

Regnskapsrapporten må ses i sammenheng med rapporten over utestående medlems- og treningsavgift. Vi henger noe etter i å få fakturert og få krevd inn utleie i Bjølsenhallen og på Voldsløkka. Bandy har hatt en bandyskole for AKS- Bjølsen i starten av 2016, betalingen for dette har ikke kommet inn enda. De store utgiftene på Voldsløkka er knyttet til vinterdriften. Faktura for treningsavgift i allidrett og via ble sendt ut i mai og har således ikke kommet med på denne rapporten.

Rutiner for oppfølging? Forslag: Styret og AU – overordnede rapporter til sine møter Månedlig rapport på avdelings nivå på ledermøtene. Inkludere budsjettet i alle rapportene. Prosess for å forbedre budsjettarbeidet.

Rutiner for oppfølging? Vedtak: Det skal legges fram månedsrapporter på avdelingsnivå på alle LG- møter. Rapportene skal inneholde budsjettet. LG skal involveres i prosessen med å forbedre budsjettarbeidet..

Rapport treningsavgifter Dele ut liste til hver avdeling over hvem som har hvor mye utestående.

Rutiner for oppfølging? Alternativer: 1.Deles ut lister på personnivå hver måned på ledermøtene. 2.Gi medlemsansvarlig i avdelingen tilgang i klubbadmin. Hva ønsker dere?

Rutiner for oppfølging? Vedtak: LG skal få lister over testående treningsavgifter på personnivå på alle LG- møter (Alternativ 1).

Samarbeid på tvers? Saker som ledergruppa bør/ kan diskutere: – Fellesidrettslig kursplan for klubben – Sportslig utvalgs mandat og oppgaver – Prinsipper for tildeling av treningstider i helger – Skoleprosjektet og storbyarbeidet – Utviklingen av allidretten – ……Innspill?

Samarbeid på tvers? Vedtak : Saker som ledergruppa bør/ kan diskutere: Fellesidrettslig kursplan for klubben Sportslig utvalgs mandat og oppgaver Prinsipper for tildeling av treningstider i helger Skoleprosjektet og storbyarbeidet Utviklingen av allidretten En felles Sagene- dag for hele klubben 100- års jubileet System for tildeling av æresmedlemskap Felles kurs – spesifikt web- sjef kurs med Idium

Strategi 2016 Årsmøtet 2016 vedtok en strategi for klubben: – Vedtatt oppfølgingsskjema og fordelt oppfølgingsansvar. – Hvordan kan avdelingene bidra til at klubben når målene sine her? – Gjennomgang av status på alle ledermøtene?

Strategi 2016 Vedtak: Status på strategiene skal gjennomgås på LG- møtene. Det er ønske om mer informasjon om utbyggingen av Voldsløkka.

Overordnede org ledd Sagene IF er medlem av: – Idrettkrets og ISU Avdelingene er medlem av: – Særkretsene/ regionene Fotball, bandy, rugby, bryting, sykkel. – Særforbundene: Fotball, bandy, rugby, bryting, sykkel, triatlon

Overordnede org ledd Vi har store muligheter til å påvirke hva disse fokuserer på og prioriterer. Hvordan skal vi jobbe for å få til dette? – Være på årsmøter og ting med en plan – Få inn våre representanter – Sende inn høringsinnspill i sentrale saker

Overordnede org ledd Vedtak: DL skal utarbeide en oversikt over alle årsmøter og Ting i overordnede organisasjonsledd i 2017.

Info fra daglig leder 1.Stig – allidrettsleder og anleggskonsulent – kun til info 2.Kommunikasjonsplanen – gjennomføring – Innfasing av Truegroups – se artikkel sageneif.no – Nyhetsbrev til alle medlemmer – sendes ut månedlig fra juni 3.Kursplanen høsten 2016 – felles kurs – Kurs i klubbadmin og Truegroups nå i vår – se Facebook – Anti- doing Norge på besøk på styremøtet 30. august – må følges opp i avd. – Kurs til høsten: Klubbadmin, Truegroups, førstehjelp, ”Vi er Sagene IF” – kursplan på vei – Forslag fra LG: kurs i web- siden.

Info fra daglig leder 4.Tilskuddskoordinatoren – brukes – Terje Unnerud er tilskuddskoordinator, kontaktinfo på sageneif.no under kontakt oss, må fortelle ham hva dere trenger penger til. 5.Budsjettprosessen 2017 – kun til info 6.Markedsføring – materiell – Felles markedsføringsmateriell for hele klubben er under utarbeidelse og er klart til skolestart – Avdelingene må da organisere utdelings og opphengingsdugnad. 7.Sommeren – praktisk info 8.Felles treninger for tillitsvalgte – sosialt prosjekt 9.Generelle påminnelser om ting og tang – Husk politiattester!