SAMARBEIDSMØTE Dokumentasjon i forbindelse med retur av hjelpemidler fra kommunene.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Registrering 1.åpne din Galaxy. 2.trykk på Programmer som du finner oppe til høyre på skjermen. 3.trykk på ikonet Samsung App. 4.når du kommer inn på siden.
Keyforce SMS Mobile Link
Utlandsprosessen Studiestøtteonferansen i Stockholm 1. – 3. juni 2014.
Opplevd kvalitet og målt kvalitet: Brukerundersøkelser: Målgruppe: - brukere av hjemmetjenesten (18 indikatorer) - beboere på inst. (24.
1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.
Brukerdokumentasjonen for AutoPay må derfor leses i tillegg.
Implementering av NyttBygg Styringssystem
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Åpne prinsippskissen for å se sammenhengen i avviksbehandlingen. Som fellesbruker har du kun mulighet til å registrere (ikke behandle) avviksmeldinger.
Prosedyre for IPLOS- registrering Hjemmetjenesten, Øra distrikt
Livet i havet – vårt felles ansvar En “praktisk” innføring i regelverket om fangstsertifikater Seniorrådgiver Gunnstein Bakke.
Kursvirksomhet i frivillige organisasjoner ABC for kursarrangører Studieforbundet natur og miljø.
Zebra Use case modell av systemet Et løsningsforslag.
Arkitektbransjens erfaringer og opplevelse av prosessen
Helen Knutsen Prosjektansvarlig Undervisningsbygg Oslo KF
Vibeke Bjarnø, Avdeling for lærerutdanning og internasjonale studier
Overgang til elektronisk personalarkiv
Personalseminar Avdeling for IT Høgskolen i Østfold 18.mars 2005
Erfaringskonferanse – sosial dumping Skanska sine erfaringer
Nasjonalt Introduksjonsregister (NIR) Hva, Hvem, Når (og Hvor)
«Sammen om Kvalitet» Informasjon om kvalitet, kvalitetssystem og avvikssystem Kurs tillitsvalgte Utdanningsforbundet 23.mai 2013 Kjell Meen, kvalitetssjef.
TILskudd ikke-kommunale barnehager i Fauske kommune
Om øvelse 9 Vedlikehold av data Databaser. Øvelse 9 I øvelse 8 så vi på: –Registrering av informasjon om hjelpere To små utvidelser av øvelse 8: –Endring.
Fagnettverksmøte 17. september 2009
Kvalitetssikring av byggeprosjekt – del 2
Prøvenemnda for elektrikerfaget virkeområde Midt-Troms
1 Leonardo da Vinci Mobilitetsprosjekter Bergen, Tore Kjærgård og Siv Andersen.
Pilot av pleie- og omsorgsmeldinger v1.6
Søking Søknadsbehandling/ Veiledning Realkompetansevurdering/ Vurdering Realkompetansevurdering/ Vurdering Opplæringsbehov Tilpasset opplæring Dokumentasjon.
Telling av stemmesedler i valglokalet
Møte med kontorsjefene Bakgrunn Bestilling fra Universitetsdirektøren tilknyttet IHR: Innen skal det foreligge standard rutiner.
Rutiner vedr. lønn eller næring Brukerforum 12. og 25. mai 2009 Økonomiavdelingen Ellen Marit Ribland.
FOKUS: SØK Byggesaksseminar
Inneholder din applikasjon personopplysninger?
Innlevering og behandling av listeforslag ved stortingsvalg v/ Siri Dolven Bystyrets sekretariat, Oslo kommune Kommunal- og regionaldepartementets valgkonferanse.
© Bergen kommune1 Dexter Fakta opplysninger om barnehagen som adresse, tlf, e-postadresse, plasstyper, antall plasserte barn osv. hentes fra Extens og.
Resultat av konsernrevisjon Sykehuset Østfold
SKADE/LAKK KONFERANSEN 12 MARS 2015
Grunnlaget Opptak – INTUTVEINN Søknadsalternativer – 9627 – 9633 Kan eventuelt utvides dersom vi har enkelte institusjoner/avtaler som er mye brukt Avtaler.
Parkering Mål: AS FlyPark skal ha et program som ordner bestillinger på deres parkeringsplasser.
Nasjonalt Introduksjonsregister (NIR) Hva, Hvem, Når (og Hvor)?
Mottakskontroll.
Kvalitetssikring. er alle tiltak som er nødvendig for å sikre at et produkt vil tilfredsstille angitte krav til kvalitet og trygghet Kvalitetsarbeid krever.
Forprosjekt – nytt skoleadministrativt system Vedlegg 5 - Prosessbeskrivelse Privatistopplæring.
Retur av pantartikler – nye koder Miljøstasjon Kunde Registrering på TOS terminal Sjåfør registrerer antall kolli hentet hos kunde på TOS terminal Data.
Velkommen til foreldremøte tirsdag Viktige sider å følge med på: -En del hjemmearbeid leveres.
FIKS-kurs, Ålesund 9. april 2014 Hva? Hvorfor? For hvem? Hvordan? Sigrid Sundquist Torp, SFK 2014.
Forarbeid før deltakelse på regnskapskurs. Velkommen Velkommen til forarbeidet for regnskapskurs for ungdomsbedrifter! Forarbeidet består av filmer og.
Veileder i Extranet for brukere, kontaktpersoner og resultatrapportører Extranet - en felles plass for målinger av forbedringsarbeid i pasientsikkerhetskampanjen.
Brukerveiledning HentMeg. Last ned app HentMEG er tilgjengelig i App Store og Google Play.
Personvern, plikt og rett
Samling hos NTNU januar 2014 Naturhistorie
INTERNASJONALE RENN REISER UTENLANDS
Kurs for brukere av KFF-KSS
montessoriforbundet, februar 2018
Innledning om KFF-KSS.
Registrere økter Driftslogg SjåførApp
Selvstendig, trygg og aktiv med GPS i Larvik
Juristsamling - Ålesund
Kurs for brukere av KFF-KSS
Brukerveiledning for timeregistrering med Betalmeg
Kurs for brukere av KFF-KSS
Virksomhetstilsyn av seilflyklubber
Utgiftsrefusjon Hver dag sendes det ut en e-post til de godkjennere som har nye oppgaver i sin innkurv. Du bruker utgiftsrefusjon når du har hatt utlegg.
Regnskapsavslutningen: Anordningsprinsippet og sentrale frister
Anskaffelse og Gjenanskaffelse
Utskrift av presentasjonen:

SAMARBEIDSMØTE Dokumentasjon i forbindelse med retur av hjelpemidler fra kommunene

BAKGRUNN Pålegg fra overordnede myndigheter om å dokumentere tilbakeleveringer av hjelpemidler Viktig med godt samarbeid med kommunene Oppstart: 1. oktober, 2014

UTKJØRING AV HJELPEMIDLER HMS skapbil kjører hjelpemidler til alle kommunene etter fastlagt kjøreplan Sammen med hjelpemidlene følger 1 stk følgeseddel + 2 stk 5.17-skjemaer som dokumentasjon på utlånene

ANKOMST KORTTIDSLAGER Bilen tømmes for aktuelle hjelpemidler og dokumentasjonen leveres for kontroll av kommunens representant Etter kontrollen dateres og undertegnes følgeseddel, som leveres til sjåfør

UTLEVERING TIL BRUKER FRA KORTTIDSLAGER Kommunens personale utleverer hjelpemidler til bruker eller dennes representant Ved overlevering bekrefter bruker eller dennes representant mottak av hjelpemidler ved å datere og undertegne på det ene skjemaet, som beholdes i kommunen Bruker eller dennes representant får med seg det andre 5.17-skjemaet som dokumentasjon på utlevering

FORBEREDELSE - TILBAKELEVERING AV HJELPEMIDLER Kommunens personale innhenter eller tar i mot fra brukere hjelpemidler som skal tilbakeleveres HMS etter opphørt behov Alle hjelpemidlene merkes som et minimum med brukernavn, fødselsdato og kommune og plasseres på egen plass atskilt fra andre hjelpemidler. Returskjema fylles ut, ett skjema for hver bruker Viktig at brukernavn og fødselsdato kontrolleres for feil

HMS HENTER HJELPEMIDLENE I KORTTIDSLAGERET Sjåføren kontrollerer hjelpemidlene opp mot opplysningene gitt i returskjema Hjelpemidler i henhold til skjema lastes på bilen Godkjent skjema dateres og undertegnes Kopi av godkjent skjema følger hjelpemidlene tilbake til HMS

SLUTTBEHANDLING Skapbilen losses hos HMS, hjelpemidlene hensettes i egen sone Personalet i Returmottaket overtar returskjemaene og registrerer tilbakeleveringene i henhold til mottatte hjelpemidler og opplysningene gitt i returskjema Avvik dokumenteres på aktuelt returskjema

NÅR VI STARTER OPP… HMS vil legge opp til en myk overgang når det nye «systemet» igangsettes Både HMS og kommunene trenger litt tid på seg for å innarbeide gode rutiner og arbeidsmetoder

BORTKASTET ARBEID?? Vi vet at dette nye «systemet» vil medføre økt bruk av tid både for enkeltpersoner i kommunene og hos HMS Vi vet at merforbruket av tid vil gi økt kvalitet i tilbakeleveringer og registreringer Vi vet at kvalitetsforbedringen på sikt vil gi gevinst totalt sett i form av mindre bortkastet tid til å finne ut av feil på et senere tidspunkt

AVSLUTNING Spørsmål?