OLWEUS ARBEID Indre Hafslo oppvekstsenter. Kva er mobbing? Tenk/diskuter.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Harald Høie mobbing1 Mobbing. Harald Høie mobbing2  Mobbing –dyreverda: kollektive åtak fra same arten –barn ekskluderer, plager og slår et offer Ulik.
Advertisements

Handlingsplan mot mobbing
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE FOR 1. TRINN 2015/2016 Visjon Vi skal vera ein lærerik og engasjerande skule.
3.KLASSE VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE. VAKSNE I KLASSEN: Renate Furenes: Kontaktlærar Norsk, matematikk, engelsk, Andreas Mikalsen: Gym Anne Molla: Musikk.
FORELDREKONTAKT MØTE ENGASJEMENT - kan ikkje velje det vekk, med du kan velje grad Mitt barn – følje opp lekse, interessere seg for.
BTI- Stord kommune. FORELDREROLLA BTI BTI-modellen 22.9.sept.2015.
BRATTEBERG SKULE ● Ein lærande organisasjon i utvikling ● Prosjektskule
OPPSUMMERINGSSAMLING ELEVVURDERING 28. april 2009 SKULEEIGARS TANKAR OM VEGEN VIDARE.
Foreldremøte Læringsmiljø Jan Åge Almås. Thomas Nordahls 8 punkter for at en elev skal ha et godt læringsmiljø Thomas Nordahl: skoleforsker og professor.
Læreren som sosialiseringsagent og relasjonsbygger. Kommunikasjon med barn og andre mennesker. Forelesning A1A og A1B S.100 den Bjørn Damsgaard.
Samarbeidet mellom skule og heim er forankra i Opplæringslova, forskrifter til lova og i Kunnskapsløftet. Skulen skal støtte heimen i oppfostringa av.
Tverrfagleg kompetanse for å hindre mobbing. «Frykter mobbeprogrammer blir en sovepute for skolene» «Etter flere år med mobbing ville ikke Margit leve.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Vel møtt!.  155 elevar dette skuleåret, 81 elevar på småtrinnet og 74 elevar på mellomtrinnet  Rundt 18% framandspråklige  Fleirkulturell skule  17.
1 Hvorfor FAU? Presentasjonene er lastet ned april 2016 fra fau html Opplæringsloven §
Velkommen til Foreldremøte for 9. trinn
Velkomen til informasjonsmøte før skulestart
Velkommen til Foreldremøte for 10. trinn
Elevenes skolemiljø.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Velkommen til foreldremøte 19. september 2017
Vikemarka skule i Ørsta.
Opplæringslova kapittel 9A
«Elevenes arbeidsmiljølov» Nytt kapittel 9A
Informasjon til FAU
Betre læringsresultat vår 2014
Videomodelleringsprosjekt
Felles mål: Føresette og skole har eit felles ansvar for å leggje til rette for best mogleg læring og utvikling hos ungdommen.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Brukarundersøkjing Fokusområder:
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Møte for foresatte 10.trinn
Sosiallærer Helene Dignæs Johnsen
Velkommen til foreldremøte
Forventningar til heimen - skulen
FORELDREMØTE I TU BARNEHAGE
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
- sammen for en bedre skole!
Kva har barn eigentleg rett til?
Nye regler om skolemiljø og mobbing
STORFORELDREMØTE
Hva er et skolemiljøutvalg og hva jobber det med?
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
Forventingar til foreldre frå skulen
Framgangsmåte i mobbesaker
Foreldremøte September 2017.
Lov om grunnskolen og den vidaregåande opplæringa (opplæringslova)
Føresettmøte om læringsmiljø
Ungdata 2016 Presentasjon på Folkehelseseminar, Tønnegarden
Ledersamling Olweus- programmet
FORELDREMØTE 6. OG 7. TRINN 13. Mars 2018
Velkommen til foreldremøte
23.mai 2018 KOMPETANSE FOR MANGFALD
LÆRING FOR DET VIDARE LIV – å høyre til – vårt felles ansvar
Visjon: Aktiv læring med varme og tydelighet
Hva kan foreldre gjøre for å bidra til et godt og trygt skolemiljø?
alle barna sin rett til god omsorg
Læringsmiljø §9a: Handlingsplikt Bedre læringsmiljø
® Utallege møter - tverrfaglige mange dyre timeverk
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
Overgang barnehage – skule/SFO Foreldremøte
Inkluderande barnehage- og skulemiljø
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
INKLUDERANDE BARNEHAGEMILJØ
STORFORELDREMØTE
FORELDREMØTE 5B Sagstad skule hausten 2019.
Velkommen til foreldremøte 9. trinn
Foreldremøte 9.klasse
6. årssteg - veke 19 MELDINGAR TIL HEIMEN Sund Glesnes skule
Utskrift av presentasjonen:

OLWEUS ARBEID Indre Hafslo oppvekstsenter

Kva er mobbing? Tenk/diskuter

Kva er mobbing?

Kva er mobbing? Gjentekne negative eller ”vondsinna” åtferd frå eit eller fleire barn retta mot eit anna barn som har vanskeleg med å forsvare seg.

Tre hovedkriterier: Negativ/”vondsinna” åtferd Gjenteken over tid Ubalanse i faktisk eller opplevd styrketilhøve.

Djupedalsutvalget: Sette opp viktige hovudpunkt som må vere tilstades for at elevar skal ha det trygt på skulen: 1)Foreldre og elevar skal vere kjent med Opplæringslova 2)Me som vaksne må vise nulltoleranse mot mobbing

Haldningsskapande arbeid Olweusarbeidet er eit haldningsskapande arbeid. Heim og skule har eit felles ansvar for å gi elevane gode haldningar.

ROS! Elevane skal ha ros for positiv åtferd.

Hovudmål med tiltaksprogrammet Redusera eksisterande mobbeproblem Betre kameratrelasjonane i skulen Førebyggje mobbeproblem.

Varme og engasjement frå vaksne Faste grenser mot uakseptabel åtferd. Konsekvent bruk av ikkje-fysiske, ikkje fiendtlege sanksjonar ved regelbrot Vaksne fungerar som autoritetar på skulen – og i klassen.

Tiltak på skulenivå Spørjeundersøking Pedagogiske samtalegrupper Betre inspeksjonssystem Foreldremøte Årshjul – systematisk arbeid

Tiltak på klassenivå Klassereglar/skulereglar Stopp-regelen Klassemøte Klasseforeldremøte Foreldre/elevsamtalar

Tiltak på individnivå Alvorlege samtalar med den som mobbar og den som blir mobba. Samtale med foreldre til innblanda elevar.

Opplæringslova §9a-3 Handlar om det psykososiale miljøet. §9a-4 Vi skal driva systematisk arbeid for å fremje helsa, miljøet og tryggleiken til elevane

Djupedalsutvalget 3) Foreldre og elevar må involverast og involvere seg i Olweus-arbeidet.

Samarbeid heim/skule Det er heilt nødvendig med eit godt samarbeid heim/skule for å motarbeide mobbing på skulen. Skulen kan ikkje arbeide med tiltak mot mobbing åleine. Foreldre er svært viktige i det førebyggjande arbeidet. nde/varsku-om-mobbing/s/ http:// nde/varsku-om-mobbing/s/

Handlingsplan for Indre Hafslo skule. Indre Hafslo skule har utarbeida ein eigen handlingsplan som viser kva vi skal gjere dersom det oppstår eit mobbeproblem. Denne ligg på heimesida vår: nn.html nn.html

Skulereglar Vi skal ikkje mobbe andre. Vi skal prøve å hjelpe elevar som blir mobba. Vi skal også vere saman med elevar som lett blir åleine. Viss vi veit at nokon blir mobba, skal vi fortelje det til kontaktlærar og dei heime

Sanksjonar ved brot på skulereglane. Eleven får ei munnleg åtvaring frå rektor Eleven må ringje heim og seie at ein ikkje kan innordne seg skulen sine reglar Eleven får brev med heim. Brevet skal underskrivast av føresette og sendast attende til skulen. Brevet blir arkivert på skulen.

Djupedalsutvalget 4) Tydeleg ansvarleg-gjering og systematisk arbeid