Kunde - Bransjemøte Rekvisita og forbruksvarer til laboratorier 15. Januar 2013.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Slik bruker du vår nettbutikk!
Advertisements

Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
Utlandsprosessen Studiestøtteonferansen i Stockholm 1. – 3. juni 2014.
Veiledning i gevinstrealisering ved innføring av elektronisk handel
Innkjøp ved Universitetet i Agder
Dokumentasjon til telefonmøte fredag 23. april Ny nettløsning En orientering om hva vi lanserer 3. mai Dokumentasjon til telefonmøte fredag 23. april.
Visma KGV (Konkurranse Gjennomføring Verktøy)
Gjenfinningssystemer og verktøy II
Valgsystem 2007 Anbudskonkurransen Innspill fra Trondheim kommune
E-handel.
Mobile portalløsninger (Internet Online Platform)
Superbrukerforum – velkommen!
Innovative offentlige anskaffelser
Hva skal til for å vinne en offentlig anbudsrunde? Honne,
Mål og forventninger for Ehandel i Universitets- og høgskolesektoren Leverandørsamling – Pulje Mars 2008.
Minikonkurranse AV-samling 10. november 2009 Hege Vanebo
Releasedokumentasjon versjon 6.1 – Vedlegg –Begrenset tilgang til brukere uten sertifikat Hvis følgende innstillinger er satt for leverandøren:
Markedsføring og pressearbeid Modul 4 Praktisk pressearbeid Få saken på trykk! 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4.
Konsernovergripende anskaffelsesstrategi for Oslo kommune
2004 NAO-prosjektet Ny AnskaffelsesOrganisering
KRAFTSENTERET ASKIM HVORDAN HAR VI FORANKRET OG IMPLEMENTERT KORRUPSJONSFOREBYGGENDE ARBEID I ASKIM? Nettverkssamling mars 2014.
Fremskaffelse av leieboliger
«Lese og løse oppgaver»
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Rekvisisjonsblokka forsvinner
1 Alarmer til demente personer Pilotprosjekt Nasjonalt program for leverandørutvikling Dialogkonferanse 11 jan 2011 Bergen Spes rådgiver Per Waardal USHT.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Februar FS - Felles Studentsystem Et utviklingsprosjekt for de norske universitet og høgskoler fra 1993 til 1998.
Otra Web-Shop - Quick Guide
MORTEN RIISE Anskaffelser: Hvordan kommunisere med leverandører samtidig som man utøver god forretningsskikk og ivaretar regelverket.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr
IT-utstyr 2015 Tilbudskonferanse Agenda for møte Presentasjon av prosjektgruppa Kort gjennomgang av de mest relevante punkter i konkurransegrunnlag.
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden September/oktober 2015.
Agenda Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Litt om fokusering rundt: Litt om fokusering rundt:
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Rengjøringsmidler kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Kleberstein 5 etg.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr NB! Tilbyderkonferansen ble ikke avholdt, da ingen potensielle.
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse IKT-utstyr EØS Rammeavtale (
Departementenes servicesenter Norsk mal: Startside Tilbyderkonferanse ”Kjøp av lisenser og tjenester knyttet til fagområdet lisenser” for DSS og Departementene.
Anskaffelse synstekniske hjelpemidler Leverandørmøte
Anskaffelse av prosjektoppfølgingssystem Tilbudskonferanse
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – 4x4 Pickup patruljebil, varebil og personbil DL nr:
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – produksjon og levering av blanketter Ref
Velkommen til tilbudskonferanse Anbud 13/8787. NAV, Side 2 Agenda  Formålet med tilbudskonferansen  Planlagte milepæler  Diverse  Avslutning.
Departementenes servicesenter Norsk mal: Startside Tilbyderkonferanse ”Rammeavtaler teknisk rådgivningstjenester” for DSS og Departementene Seniorrådgiver.
EØS Inkontinensprodukter Innkjøpsseksjonen Tilbyderkonferanse.
Tilbyder konferanse/ befaring Rehabilitering av 3. etg ved Stord sjukehus §
Tilbudskonferanse for kjøp av avlastningstjenester Konkurransegrunnlaget - Prosedyre for gjennomføring av anskaffelsen Byrådsavdeling for helse.
Leverandørkonferanse om etiske krav Lin Helliesen, rådgiver anskaffelser og fagansvarlig etisk handel, Stavanger kommune, Konkurranse om rammeavtale.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Kjøkkeninnredning til Bergen kommune Tilbudskonferanse 13. mai 2015, kl
Leverandørmøte Rammeavtaler på kjøp av Gå- og ståtreningshjelpemidler og ståstativ Eva K. Søndergaard anskaffelsesansvarlig Rolf Lie anskaffelsesstøtte.
Noen refleksjoner og innspill
Otra Web-Shop - Quick Guide
Felles anskaffelse trygghets- og varslingsteknologi
Anskaffelse av uniformsprodukter
Aksess Innkjøp as Digitalisering av samspillet mellom
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden
DELING AV MARKEDET MED KONKURRENTER
INITIATIV FOR ETISK HANDEL
Vedlegg 4 – bussanlegg og ladeinfrastruktur
Offentlige anskaffelser
Leverandørportalen HFK
Klimaveikart Agder Presentasjon for kommuner og regionråd
Klimaveikart Agder Presentasjon for kommuner og regionråd
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Oppstartsmøte med ASKO
Anskaffelsen som prosjekt
Offentlige anskaffelser
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Utskrift av presentasjonen:

Kunde - Bransjemøte Rekvisita og forbruksvarer til laboratorier 15. Januar 2013

Mål for bransjemøtet UiO som kunde (organisering, fagfelt osv.) E-handel v/ Jon Petter Sjølund Anskaffelser innen kategorien laboratorierekvisita i 2013 Utarbeidelse av tilbud – viktige tips Etisk forsvarlig handel UiOs forståelse av eksisterende standarder i markedet – avklaring Diverse

Mål for bransjemøtet Skape tilstrekkelige og likeverdig forståelse hos leverandørene for hvilket behov vi ønsker å dekke Skaffe nødvendig markedsinformasjon for å utarbeide rimelige krav Øke vår forståelse for hvordan vi best kan beskrive våre behov –Hensiktsmessig produktgruppeinndeling –Tilstrekkelig detaljgrad Bidra til konkurranse, forutsigbarhet og likebehandling

UiO som kunde UiOs strategi for har som hovedmål å utvikle UiO til et internasjonalt toppuniversitet Ca ansatte og studenter Minst 100 forskningsgrupper fordelt på ulike laboratorier Krevende kundegruppe (ustabilt behov, bundet av prosjekter, svært varierte problemstillinger, osv.) Lokalisert en rekke steder i Oslo og omegn; Blindern, Gaustad, Tøyen, Lørenskog osv.

UiO som kunde forts. Ulike former for varemottak –Fellesmottak og sentrallager –Mottak på de enkelte laboratorier med varierende, men generelt dårlig lagerkapasitet –Kombinasjon av de ovennevnte Stort spekter av fagområder representert Stadig i utvikling – anskaffelsene har ofte en viktig rolle i denne utviklingen

E-handel

Punch-out eller e-katalog? Punch-out Produktdata utveksles on-line med leverandørens nettbutikk. Transaksjonen gjennomføres IKKE på nettbutikken til leverandøren, men i PM! Leverandør sender en produktdata-fil til UiO (via markedsplassen). Data importeres til PM og oppdateres kun ved endringer. E-katalog Kjøper Leverandør

Ehandelsplattformen Innkjøpssystem UiO Anskaffelser.no (Capgemini / IBX) Søk etter varer og tjenester Godkjenning av handlekurv Kontering Sende bestilling Varemottak Fakturamatching Statistikk og rapportering Operatør Leverandøraktivering Godkjenning av innhold Formidling av katalog Formidling av bestilling Integrasjonsløsning for leverandør Leverandør Produksjon av innhold Opplasting av innhold Ordremottak Ordrebekreftelse E-faktura

Anskaffelser - produktgrupper Glass- og plastutstyr til flergangsbruk –Flasker, begerglass, erlenmeyerkolber, trakter, målesylindere, pipetter(glass), prøverør/glass, kar og beholdere, slipeglass/spesialglass, petriskåler, urglass, rørestaver osv. Plast- og glassutstyr for engangsbruk –Rør, begere, celledyrkningsplast, mikroskopirekvisita, PCR-rekvisita, dialysemateriell, pipetter, filter, spesialpapir, rekvisita til kryo, mikrotiterplater osv.

Anskaffelser – produktgrupper forts. Annet rekvisita –Veierekvisita, sprøyter, kanyler, slanger, «verktøy», rekvisita til homogenisering, fordamping, sikting, temperatur/pH-måling (strips), etiketter (spesial), penner (spesial), forsegling Kjemikalier – eget kunde-bransjemøte på et senere tidspunkt

Utarbeidelse av tilbud – viktige tips Overhold frister – ikke rom for subjektive vurderinger Gi innspill og still spørsmål! –Kan gjøre mindre endringer/suppleringer/ presiseringer i konkurransegrunnlaget –Spørsmål og svar annonseres i anonymisert form på Doffin –Feilaktige antakelser kan medføre avvisning Les konkurransedokumentene nøye. Legg spesielt merke til absolutte krav (produktkvalitet, tilbudsutforming, dokumentasjon, osv.).

Utarbeidelse av tilbud – viktige tips forts. Kun det som blir presentert i tilbudet blir vurdert og da kun det som kan knyttes til spørsmål/krav stilt i anbudet Fyll ut der det står «beskriv» - hvis vedlegg, henvis til hvilke vedlegg som gjelder det aktuelle punktet. Flere produktalternativer på en enkel produktlinje – vær oppmerksom på at dette må presenteres på en måte som gjør at oppdragsgiver kan gjøre en uavhengig vurdering – det er lov å legge inn flere tilbud.

Etisk forsvarlig handel Denne anskaffelsen inneholder produkter som ligger på DIFIs risikoliste (høy sannsynlighet for brudd på ILOs kjernekonvensjoner) Krav om etisk forsvarlig handel vil derfor bli stilt i anskaffelsen ansvar/gjennomfore-konkurranse/hvor-kan-du- stille-kravhttp://anskaffelser.no/tema/sosialt- ansvar/gjennomfore-konkurranse/hvor-kan-du- stille-krav

UiOs forståelse av eksisterende standarder i markedet – avklaring Oppsummering av innspill fra leverandører

Individuelle samtaler For de leverandører som ønsker dette 30 minutter pr. leverandør Avholdes: 28. og 29. januar Påmelding: Skriv: «Individuell samtale labrekvisita» i emnefeltet. Frist for påmelding: 21. januar. Bekreftelse med tidspunkt kommer etter fristen. Telefonmøter er også en mulighet

Velkommen til å gi tilbud!