Metropolis (1927) Regi: Fritz Lang. -Ein av dei viktigaste filmane i filmhistoria -Har hatt stor innverknad på seinare film og filmkunstnarar -Tek opp.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vitenskapelsen 1.
Advertisements

Velkommen til Barnas gudstjeneste!
Åpenbaringen om Jesus Hvem er Jesus Kristus?.
Sprell levende 4.mai 08.
Profetene i Det gamle testamente
Messa for travle familier
Barnegudstjeneste 14.februar 2010
Gudstjeneste med Skattejakt.
lig velkommen til 4års gudstjeneste i Hof menighetshus
JORDKLODEN Hvordan står det til med jordkloden vår?
Bibeltime onsdag 8.januar Anne Birgitta L.K.. Luk.1, Men da Elisabet var i sjette måned, ble engelen Gabriel sendt fra Gud til en by i Galilea.
Åpenbaringen av Jesus Del 1. Jesu lengsel.
1.
Vår tidsregning Nå: 2012 e. Kr. År 2012 etter Kristus.
Velkommen til skolegudstjeneste
Med sekken full av penger!
lig velkommen til høsttakkefest med dåp i Botne kirke
Tenn lys. Et lys skal brenne for denne lille jord
Jeg tror på Gud Fader, den allmektige, himmelens og jordens skaper.
Deg være ære, Herre over dødens makt!
Velkommen til lysmesse
Hosianna, Davids sønn! Velsignet være han! Velsignet Davids sønn som kommer, i Herrens navn! Hosianna i det høye, hosianna, Davids sønn! Velsignet,
”Fra utsiden og inn, og innenfra og ut”. Forandring fryder Ap.gj. 9,1-20 Saulus fnyste ennå av trusler og mord mot Herrens disipler. Han gikk til ypperstepresten.
Den store bibelske fortellingen
Problemet og løsningen:
Jesu Kristi Gud Ef 1,17 Jeg ber om at vår Herre Jesu Kristi Gud, herlighetens Far, må la dere få den Ånd som gir visdom og åpenbaring, så dere lærer Gud.
1.samling: Jesus Kristus
Gruppe J Devdas - En typisk film fra den tredje verden? Av: Ane Schjolden, Anne Linn Ensby, Solveig Hagelund, Trond Halvorsen.
Audun Engelstad Høgskolen i Lillehammer Forelesning, IMK
Strukturell analyse -a short introduction
JESUS FRA ” LANDSBYGDA ” I M IDDELHAVS - SAMFUNNET Problemet med å beskrive Jesus Hvilke modeller bruker vi? Hvilke forutsetninger har vi mht menneske-
Frå eitt medium til eit anna
Hvem er jeg? 1.
Jeg tror på Den Hellige Ånd … syndenes tilgivelse.
Ove Eide VEGAR INN I FILM. Forteljingar: ei grunnleggande kommunikasjonsform - munnleg - skriftleg - film - tv -
Kappløpet om Afrika. Imperialisme har eksistert til alle tider og i alle verdsdelar. Imperialisme inneber at statar eller samfunn skaffar seg kontroll.
Filmanalyse.
Litteraturen fra 1945 til Etterkrigstid Gjenreising av Vest- Europa og Norge Velstandsvekst og framtidsoptimisme Kald krig.
Kapittel 14 Samisk språk og kultur. Mål Gjere greie for nokre hovudtrekk ved samisk kultur Forklare kva som ligg i omgrepet fornorsking Gjere greie for.
Kapittel 7 Analyse Å analysere noveller SG- design/Fotolia.
GT - Profetene. Bibelen Basic Det gamle testamentet (GT) 1. Historiebøkene 2. De poetiske bøkene 3. Profetbøkene Det nye testamentet (NT) 1. Evangeliene.
Litteraturen frå 1900 til 1945 Ei oversikt. Inn i eit nytt hundreår Brytningstid mellom gamle og nye verdiar Allmenn stemmerett Sentralisering. Folk flyttar.
HVEM DREPTE JESUS? Hvorfor måtte han dø?. IKKE EN LIKNING + = +
«Hei! Jeg vil gjøre avtale med deg!». Dersom (hvis) du/dere … så (da) skal jeg…»
-Eit uroleg område der ulike folkegrupper kjempar om same landområda -Tre verdsreligionar har røtene sine her; kristendommen, jødedommen og islam MIDTAUSTEN.
På jakt etter julen i Det Gamle Testamentet. 25 Da sa han til dem: Så uforstandige dere er, og så trege i hjertet til å tro alt det som profetene har.
Kapittel 2 Tekstane rundt oss Birgid Allig/Stone/Getty Images.
Litteraturen frå 1945 til Etterkrigstid Gjenreising av Vest- Europa og Noreg Velstandsvekst og framtidsoptimisme Kald krig.
AMTMANDENS DØTRE - Den første norske tendensromanen Camilla Collett.
-en stor familie av nasjonale kirker
Kapittel 2 «Europa erobrar verda»
Viktige historiske hendingar i
Definisjon av begrepet ”makt”
SJÅ TUSEN JULELYS BLI TENT
Romantikeren og jødeforkjemperen

1. verdenskrig: Revolusjon i Russland 1917: Russland blir kommunistisk
En presentasjon av Moise
DET GAMLE TESTAMENTE Sammendrag.
Dommer og Frelser.
Litteraturen frå 1945 til 1980.
Hvor er vi som kirke? Funn fra «Kirken i Stavanger mot 2020».
På jakt etter julen i Det Gamle Testamentet
NORSK LITTERATURHISTORIE
Jeg tror på Den Hellige Ånd … syndenes tilgivelse
Hvem er jeg? 1.
Evangeliet for dummies
Punkt og linjer Panorama Vg3 Heltar i litteraturen Læreplanmål
Sex og forelskelse 1.
SG- design/Fotolia Kapittel 7 Analyse Å analysere noveller.
Utskrift av presentasjonen:

Metropolis (1927) Regi: Fritz Lang

-Ein av dei viktigaste filmane i filmhistoria -Har hatt stor innverknad på seinare film og filmkunstnarar -Tek opp tema som er aktuelle også i moderne film

Fleire versjonar - blei sterkt klipt etter premieren (minus 1/4) -kolorert versjon frå 1980-talet, med moderne musikk på lydsporet -ein restaurert versjon frå : fann ein nesten komplett versjon i Buenos Aires → ny versjon bygt på denne

Handlingen i Metropolis finner sted i den futuristiske byen med samme navn. Byen er bygget opp som en scene hentet fra Dantes «Den guddommelige komedie». Øverst, over selve bykjernens gateplan, finner vi herskerklassens paradis. Under jorden bor den utbyttede arbeiderklassen som betjener industriherrenes fabrikker. I en evig kamp med overdimensjonerte maskiner reduseres arbeiderne til tannhjul i Metropolis’ mega-maskineri. Den unge, vakre arbeiderpiken Maria forsøker å organisere arbeiderne til fredelig protest mot utbyttingen. Hun har suksess som agitator, og opparbeider seg en stor tilhengerskare. Freder Fredersen, sønn av Metropolis’ sterke mann, Johan Fredersen, stiger ned fra sitt sete i Edens hage, for å leve ut sine sympatier med arbeiderklassen. I dette underjordiske helvetet forelsker Freder og Maria seg, men Johan Fredersen ser på henne som en trussel mot den herskende klassen. Han planlegger å få henne kidnappet, og erstattet med en robotkopi, for å slik få kontroll over arbeiderne.

KORT FILMHISTORISK SKISSE Pionertida 1895 – 1915: Brørne Lumière: Arbeiderne forlater fabrikken m.fl. – 1895 Avfotografert røyndom Fast kamerainnstilling Normalperspektiv Totalbilde → REALISME

Georges Méliès: Reisen til månen 1902 Oppdikta handling, fantasi, trick-foto Utnytting av bilderommet, dekor, sminke etc Fast kamera → EKSPERIMENT MED FILMSPRÅKET

Frå tivoliunderhaldning til kunstverk Film var underhaldning for dei store massane, men også: filma teater Einaktarar Debatt om sensur

Den klassiske stumfilmperioden 1915 – slutten av 1920-åra Film vert industri med filmfabrikkar og kinorekkjer Lange spelefilmar

Den klassisk forteljande filmen: -Usynlege klipp -Handlinga i sentrum (= kva skjer?) – ikkje korleis det vert fortalt -Vekt på årsak – verknad -Hovudkonflikt – bikonfliktar -Personifisering av konfliktane -Tilskodarrolle: innleving NB: vet oppfatta som «naturleg filmspråk» = det normale

Nyskapande regissør i USA: David A. Griffith (Birth of a Nation, 1915, Intolerance, 1916) -Variasjon i bildeutsnittet -Parallellhandlingar -Individualisering -Flash-back -«Berging i siste sekund»

SOVJET «Filmen er den viktigaste av alle kunstartene» (Lenin) Politisk film Montasje Filmskular Statleg kontroll Omreisande kinoframsyningar Sergej Eisenstein: Panserkrysseren Potemkin, 1925

Frankrike: Avantgarde Påverknad frå surrealisme og psykoanalyse Dali og Bunuel: En andalusisk hund (1928)

Tyskland: Ekspresjonisme -Trenge inn i menneskesinnet -Oppheve grensene mellom fantasi og røyndom -Skildre det subjektive og irrasjonelle -Stiliserte og symbolske kulissar -Halvlys og skuggar -Overdriven spelestil (melodramatisk) – ikkje innleving i rolla -Scenerommet er like viktig som handlinga -Eksess = visuell overflod -Mange filmar med skrekkinnslag -Det splitta mennesket, vekt på det mystiske og det undermedvitne

Tre klassikarar: Dr. Caligaris kabinett, 1919, Robert Wiene Nosferatu, 1921, Friedrich W. Murnau Metropolis, 1927, Fritz Lang

«Aldri har filmkunsten stått i et så intimt slektskap med samtidens litterære, kunstneriske og musikalske strømninger» (Andrea Gronemeyer i FILM. Cappelens kulturguider, 1999)

Metropolis – ein dystopi med bibelske referansar -Babelstårnet -Molok – Tredje Mosebok 18:21: «Du skal ikke gi noen av dine barn til Molok; du skal ikke vanhellige din Guds navn. Jeg er Herren.» -Josaphat – konge i det gamle Israel, 800-taler f.Kr. -Katakombane, med krossar → dei første kristne -Meklaren som skal kome → Jesus, frelsar -Dei sju dødssyndene

(referansar framhald) -Maria -Vassflaumen → Syndefloda -Roboten som vert brend = heks Merk også: - «Maskin-storming» (historiske parallellar)

Sentrale motiv i filmen: -Dystopien (storbyen) - framtidsvisjon -Klasseskilje – urettferdig samfunn -Den gale oppfinnaren -Kjærleik på tvers av klasseskilje -Teknologi og maskinsamfunn -Det kunstige menneske (roboten) -Opprøret (revolusjonen) -Dei bibelske motiva (sjå tidlegare)

Motto (og bodskap) i filmen: «Megleren mellom hjerne og hender må være hjertet» Vurdering av denne bodskapen i 1927 – og i dag?

Metropolis og filmhistoria sjå eige ark

FØRLESING (forarbeid i klassene) -Om tysk ekspresjonisme -Om referansane -Metropolis-referansar (allusjonar) i seinare film (sjå eige ark)