SKU/InnkjøpProfesjonelle innkjøp - bedre tjenester AGENDA 1.Innledning/bakgrunn ved BK Presentasjonsrunde Fremdriftsplan 2.Kvalifikasjonskrav v/Firstventura.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tilbyder konferanse Utvidelse av kjøleanlegg
Advertisements

Innkjøp ved Universitetet i Agder
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Dialogkonferanse om Ruters bussanbud i 2015 Et av Vestlandets største børsnoterte selskap.
INTERNKONTROLL - Medlem av Norges største frittstående elektrikerkjede -
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr
Tilbyderkonferanse EØS Web-basert brukerundersøkelse.
Drivkraft for fremtidsrettede energiløsninger Nye rammeavtaler for kommunikasjon i Enova Informasjonsmøte 30. januar, 2007 Kommunikasjonsansvarlig Bård.
IT-utstyr 2015 Tilbudskonferanse Agenda for møte Presentasjon av prosjektgruppa Kort gjennomgang av de mest relevante punkter i konkurransegrunnlag.
NOR Kurs for deltakere i Introduksjonsprogrammet, Bergen kommune Kurs dekket av anbudet : -Delleveranse 1: Servicekurs -Delleveranse 2: Bygg-
Tilbudskonferanse Velkommen til tilbudskonferanse Om tilbudet- Guro Hauge, Lavenergiprogrammet Rehabiliteringskurs – Even Bjørnstad,
19.november 2015 Velkommen til tilbuds- konferanse rammeavtale håndverkstjenester.
Internkurs i offentlige anskaffelser – okt Anskaffelsesprosessen FORBEREDELSES- FASEN BEHOVSVERIFIKASJON MARKEDSUNDERSØKELSE GJENNOMFØRINGS FASEN.
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Konsulenttjenester - IKT kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg.
Konsulent for utvikling av kriteriesett med veiledning for miljøtilpassede innkjøp til bygg og anlegg Tilbudskonferanse 12. oktober Viel Sørensen, Seniorrådgiver.
Offentlige anskaffelser 4 Leverandørkrav, dokumentasjon og utvelgelseskriterier (av leverandør) Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning.
Tilbyderkonferanse Anskaffelse – Rammeavtale bedriftshelsejeneste.
Konsulent for utarbeidelse av verktøy for livsløpsvurderinger i tidligfase Tilbudskonferanse Viel Sørensen Seniorrådgiver, avdeling for offentlige.
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Rengjøringsmidler kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Kleberstein 5 etg.
Åpen anbudskonkurranse NOR Rammeavtale for kjøp av Taktekker- og blikkenslagerarbeider Tilbudskonferanse 6. april 2016, kl
Innkjøp fra A til Å Hva gjør vi fra vi lager et konkurransegrunnlag til vi evaluerer og avslutter en anskaffelsesprosess? Ser spesielt på forbedringspunkter.
Informasjonsmøte Busskonkurranse NSB Persontog NSB Persontog Drift: Direktør Øystein Risan NSB Persontog Økonomi: Innkjøpsleder Birgitte Baglo NSB Persontog.
Informasjonsmøte vedr. konkurransen: Rammeavtale juridiske tjenester Oslo 5. november 2013 Kate-Mari Hagen og Monika Hagen Sykehuspartner.
Oslo kommune Helse- og velferdsetaten Anskaffelse av spesialbiltransport innen TT-tjenesten Informasjonsmøte for leverandører,
Orientering konkurranse Fisk og fiskemat 2 årig rammeavtale +1+1 års opsjon.
KOLUMBUS AS Rogaland kollektivtrafikk FKF nedlagt pr
Nærings- og fiskeridepartementet Norsk mal: Startside Alternativ 1 Nærings- og fiskeridepartementet Seniorrådgiver Jan Henrik Skogen NHOs Anskaffelseskonferanse.
Tilbyderkonferanse EØS Mobile C-buer til Bergen kommune.
Anskaffelse av konsulenttjenester Merkantilt ansvarlige Trine Reitehaug Malene Haugen.
Rammeavtale for kjøp av planleggings- og prosjekteringstjenester i Oslo og Akershus Tilbudskonferanse
Prekvalifisering E6 Helgeland Delprosjekt Korgen - Bolna Informasjonsmøte Meyergården Hotell 6. mai 2014.
Anskaffelse av rammeavtaler IKT konsulenttjenester Leverandørkonferanse Skøyen klokken
Velkommen til tilbudskonferanse Digitale læremidler.
SKU/Innkjøp Profesjonelle innkjøp - bedre tjenester AGENDA 1.Innledning/bakgrunn ved BK Presentasjonsrunde Fremdriftsplan 2.Kvalifikasjonskrav v/FirstVentura.
Anskaffelse av prosjektoppfølgingssystem Tilbudskonferanse
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for vaktmestertjenester Møterom Deichmann.
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for kjøp av post- og kopitjenester kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Skifer, 5. etg.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – 4x4 Pickup patruljebil, varebil og personbil DL nr:
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – produksjon og levering av blanketter Ref
SFS 2201 – kjennelsen Slutningen – partsforholdene I.SFS 2201 prolongeres med følgende endringer: Pkt. 1 gis slik ordlyd: Denne særavtale er.
Tilbyder konferanse/ befaring Rehabilitering av 3. etg ved Stord sjukehus §
Tilbudskonferanse Digitale trygghetsalarmer Kvalifikasjonskrav, tildelingskriterier og frister.
Tilbudskonferanse for kjøp av avlastningstjenester Konkurransegrunnlaget - Prosedyre for gjennomføring av anskaffelsen Byrådsavdeling for helse.
Anbudskonferanse Rammeavtale på kjøp av Næringsmidler kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kvarts, 5. etg.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Kjøkkeninnredning til Bergen kommune Tilbudskonferanse 13. mai 2015, kl
Renholdstjenester Tilbyderkonferanse 21. april 2015 Innkjøpsansvarlig: Per Kolseth Renholdsleder: Nina Marit Gaustad.
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse EØS Rammeavtale for kjøp av renholdsprodukter og leie av doseringsutstyr Innkjøpsseksjonen Onsdag 23. oktober.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Sprinkleranlegg Tilbyderkonferanse 22. januar 2015, kl
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale blomster(2) Tilbyderkonferanse torsdag 15.januar kl
Informasjonsmøte 19.juni 2017 Konkurranse om arkitekt- og rådgivertjenester for nytt sykehus i Drammen.
Det kommunale og fylkeskommunale risikobildet
Anskaffelse av uniformsprodukter
Lønnspolitisk drøftingsmøte HTA. Kap. 4.1, 5.1 og 3.4.2
Tilbyderkonferanse 15. januar 2015, kl
SAK 6: Oppdatering av bilag 3 til Samarbeidsavtalen Krav til tjeneste
Presentasjon for virksomhetens ledelse
Offentlige anskaffelser Tildelingskriterier og kontraktsvilkår
Kontrolldokumentasjon, kontrollprosedyrer og akseptkriterier
Ny medarbeiderundersøkelse i 2014
Endringer i HB R763 - mal for Elektro kontrakter med oppstart i 2017
Endringer i HB R763 - mal for Driftskontrakter med oppstart i 2017
Interne analyser - for utvikling av kategoristrategi
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Kapittel 2 i SSA-S, SSA-T og innovasjonspartnerskapskontrakten.
Anbud billettkontroll
Endringer i HB R763 - mal for Driftskontrakter med oppstart i 2017
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Lovens formål Utlagt på Fobe`s nettsider: Forfatter: Knut A. Olsen
Utskrift av presentasjonen:

SKU/InnkjøpProfesjonelle innkjøp - bedre tjenester AGENDA 1.Innledning/bakgrunn ved BK Presentasjonsrunde Fremdriftsplan 2.Kvalifikasjonskrav v/Firstventura AS 3.Kort presentasjon av dagens transportordning v/BK Dagsentra for utviklingshemmete Dagsentra for eldre 4.Kravspesifikasjon og tildelingskriterier v/Firstventura AS 5.Eventuelt og spørsmål

SKU/InnkjøpProfesjonelle innkjøp - bedre tjenester Kvalifikasjonskrav Obligatoriske krav: Krav: Skatteattester. Dokumentasjon: Skatteattester ikke eldre enn 6 mnd fra tilbudsfrist. Med skatteattester menes: skjema fra skattedirektoratet (RF-1244) utstedt av skattefogd for merverdiavgift skjema fra skattedirektoratet (RF-1244) utstedt av kemner­/ kommunekasserer for skatt/ arbeidsgiveravgift. Krav: For arbeid som skal utføres i Norge skal oppdragsgiver kreve at samtlige leverandører fremlegger en egenerklæring om at leverandøren oppfyller, eller ved eventuell tildeling av kontrakt, vil oppfylle lovbestemte krav i Norge innen helse, miljø og sikkerhet (HMS). Dokumentasjon: HMS-egenerklæring i samsvar med FOA vedlegg 2 om HMS. Benytt gjerne vedlagte mal i konkurransegrunnlaget(Vedlegg 2)

SKU/Innkjøp Kvalifikasjonskrav forts. Juridisk og finansiell stilling Krav: Lovlig etablert foretak Dokumentasjon: Firmaattest Krav: Det kreves god økonomi Dokumentasjon: Årsregnskap inkl. noter med styre- og revisjonsberetning for de to (2) siste år (2007, 2008) skal vedlegges. Profesjonelle innkjøp - bedre tjenester

SKU/Innkjøp Kvalifikasjonskrav forts. Tekniske og faglige kvalifikasjoner Krav: God erfaring fra tilsvarende prosjekt. Dokumentasjon: Minimum 3 relevante prosjekter med tidspunkt for gjennomføring, bekreftet attest eller beskrivelse fra mottaker, navn/ tlf. nr på referanseperson hos oppdragsgiver (Oppdragsgiver skal bli gitt mulighet til å kunne kontakte referanseperson) Krav: God gjennomføringsevne Dokumentasjonskrav: Kort og overordnet beskrivelse av virksomheten., samt beskrivelse av hvordan leverandøren er organisert for å gjennomføre dette oppdraget. Bruk av evt. samarbeidspartnere/ underleverandører må beskrives særskilt. Kortfattet beskrivelse av det helhetlige kvalitetssikringssystem som vil bli benyttet ved gjennomføring av oppdraget. Profesjonelle innkjøp - bedre tjenester

SKU/Innkjøp Kravspesifikasjon og tildelingskriterier Tildelingskriterier Profesjonelle innkjøp - bedre tjenester Tildelingskriterium 1 Pris: Det vises til prismatrise dagsentra for eldre og prismatrise for dagsentra for utviklingshemmede samt punkt 2.1 Pris/kostnad i kravspesifikasjonen. Tildelingskriterium 2 Tjenestekvalitet: Det vises til pkt. 2.2 Tjenestekvalitet i kravspesifikasjonen. Tildelingskriterium 3 Miljø: Det vises til pkt. 2.3 Krav til miljø i kravspesifikasjonen.

SKU/Innkjøp Krav til avgivelse av pris Benytte prismatrise i Vedlegg 4 og Vedlegg 5 i Konkurransegrunnlaget Priser skal gis med bakgrunn i de føringer for pris og betaling (pkt. 6) som fremkommer i Standardkontrakt tjenestekjøp - Transporttjenester (Vedlegg 6 i Konkurransegrunnlaget). Fast pris på det enkelte dagsenter, med antakelse om helårlig (12 mnd) levering av tjenesten for dagsentra for eldre og 11 måneders levering av tjenesten årlig for dagsentra for utviklingshemmede (Dog 12 måneders levering av tjenesten for Sandviken dagsenter, da dette er åpent i ferien). Dagsentra er dog stengt alle alminnelige helligdager, dagene mellom jul og nyttår, samt dagene i påsken (mandag, tirsdag onsdag før skjærtorsdag). Profesjonelle innkjøp - bedre tjenester

SKU/Innkjøp Krav til avgivelse av pris - forts Prisene skal ligge fast innenfor en ukentlig variasjon av rutetid på +/- 15 %, da ukentlige endringer på ruten er innenfor normalen. Normale trafikkvariasjoner (kø med mer) skal ikke medberegnes når variasjoner over uken beregnes. Det skal avgis timepris eksklusiv mva på tilleggskjøring/ endringer ut over +/- 15 %. Med bakgrunn i transportens omfang og stabilitet skal timepris for ekstrakjøring være lik kalkylepris lagt til grunn ved beregning av ukepris per dagsenter. Endelig fastleggelse av rute skal etter tildeling skje i samarbeid med det aktuelle dagsenter. Dette kan medføre at endelig pris for det aktuelle dagsenter kan komme til å variere i forhold til pris avgitt i tilbud. Den faktiske pris for ruten vil så bli den endelige prisen som blir målt opp mot normalvariasjonen på +/- 15 %. Profesjonelle innkjøp - bedre tjenester

SKU/Innkjøp Krav til tjenestekvalitet Krav til administrasjon av kjøringen  Ruteplanlegging  Rapportering  Evaluering  Hittegodsservice Krav til utføring av kjøringen  Krav til kvalitetssystem  Krav til kjøretider Profesjonelle innkjøp - bedre tjenester

SKU/Innkjøp Krav til tjenestekvalitet – forts. Krav til betjeningen Betjeningen skal være serviceinnstilte medarbeidere og ha gjennomgått opplæring i, og til enhver tid ha nødvendige kunnskaper og interesse for: –Brukergruppen de kjører –Passasjervennlig kjørestil –Kunne hjelpe ved inn og utstigning/ hjelpe ut bolig Betjeningen skal snakke tydelig norsk, være uniformert og bære id-kort. Krav til kjøretøy (funksjonelle)  Generelt  Krav til kontroll og renhold av bil  Krav til utstyr for kommunikasjon mellom kjøretøy og dagsenter  Kjørekomfort  Krav til inneklima Profesjonelle innkjøp - bedre tjenester

SKU/Innkjøp Krav til miljø Krav til kjøretøy (miljømessige)  Kjøretøyene skal kjøres på miljøvennlig drivstoff. Ved dieseldrift skal det benyttes bussdiesel med maks. 10 ppm svovel med høyest mulig egenvekt.  Tomgangskjøring lenger enn 3 minutter skal ikke forekomme.  For gjelder at alle kjøretøyene som benyttes minimum skal tilfredsstille EURO 3. Fra og med gjelder det at alle kjøretøy som benyttes minimum skal tilfredsstille EURO 4 Krav til opplæring i miljøvennlig kjøring  Alle sjåfører skal ha gjennomført opplæring i miljøvennlig kjøring. Profesjonelle innkjøp - bedre tjenester

SKU/Innkjøp Oppstart av tjenesten Første mulige dato etter endelig fastsettelse av transportruten i samarbeid med det enkelte dagsenter. Dog vil det ikke være aktuelt med overdragelse av transportansvar til ny transportør i sommerperioden (15. juni – 15. august). Denne perioden kan dog benyttes til planlegging av endelige kjøreruter for det enkelte dagsenter Profesjonelle innkjøp - bedre tjenester