Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Hvordan skaper man merkevaren?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Påvirkningsparadokser
Advertisements

Fakta om fagblader for bruk i annonsesalg •Utarbeidet for: Medlemmene i Fagpresseforeningen •Utarbeidet av: Synovate Project #:88505.
On Display Butikkbelysning ! ...? Butikkbelysning – Vitenskap eller ”tilfeldighet”? Butikkbelysning – Luxpornografi eller lyskvalitet Spot er godt,
Målgruppe / Budskap Hvem skal du snakke til og hva skal du si
Gruppesamtaler 7.okt Fagsamling om publikumsutvikling i Buskerud Buskerud fylkeskommune i samarbeid med Norsk publikumsutvikling.
#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name
Kapitel 17: Taktikk og operative tiltak
Marketing Mix Kjetil Aukland - BI Kristiansand
12. Oppsummering.
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
1 Kommunikasjon og interaksjon; Bibliotek og lokalsamfunn Bibliotekmøte, Hamar 17. mars 2010.
God, spennende, sunn og variert mat – en utfordring (også) for samfunns- forbruker- og økonomisk forskning EU forskning: Food Quality and Safety. Muligheter.
SOS 6507 – Prosjektoppgave • Navn på oppgaven: – Hvilken betydning kan Web 2.0 og Entreprise 2.0 ha for sosial nettverksbygging og kulturdannelse? • Arbeidsverktøy.
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
ABC – D el 2 Styringspakken
Kjetil Aukland Faglig leder BI Kristiansand
Kapittel 3: Effekter av merkeverdi for bedriftene
- Samhandlingsreformen –
Branding av Nord-Norge - synliggjøring av det unike nord.
Legemiddelindustrien (LMI)
10. Organisasjoners effektivitet
Goffman, Garfinkel og Giddens
Posisjonering Kapittel 10.
Profil og omdømme Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Ungdomsrollen i dagens samfunn Elisabeth Backe-Hansen NOVA.
Hvordan forsterke merkevaren?
Dette er innledningsfoil. Velg Vis, Maler og Tittelmal fra menylinjen og du kan datere og skrive inn bunntekst for hele serien, og endre teksten her. Norwegian.
Sjømat som næringsutvikler v/Roger Pedersen Prosjektleder – Sjømat fra Finnmark.
Noen nye tall om søkemotorer 2008/2009 Kilde: iProspect,
RM – Online Thon Hotels Director of Revenue Management - Jorunn Svidal
Oversikt søkertall Studentrekruttering til UiO Arbeidsgruppe med STA, SV, HF, UV, OD våren 2011 Kilder: Samordna opptak, NIFUSTEP, Søkerundersøkelsen,
FELLES MISSIONSFORSTÅELSE
Vekst etter kriser. Bodø 13. juni Odd J. Eidner
Navn på FIRMa eller produkt HER SNAKKER DERE LITT OM DERE SELV. PKT 1 I LISTEN.
THE EFFECT OF MANAGEMENT PAY AND INCENTIVES ON LONG-TERM PERFORMANCE OF PUBLIC FIRMS Professor Trond Randøy Agder University College Presentert for styret.
Revenue Management – Implementering av innovasjoner. Arena Usus Vinterkonferanse 26. januar 2015 Stine Rye Bårdsen Universitetslektor og koordinator for.
Ivar Pettersen, ECON Analyse Prosjektpartnere: Nor Cargo Thermo AS
Kvalitative forskningsmetoder
Foretak Bjørnar Sæther SGO 4601 V-07. Struktur på forelesningen Hva er foretak? Foretak i økonomisk geografi Dimensjoner ved foretak Foretak og territorier.
TNS og hjemlandets betydning Bjørnar Sæther SGO 4016.
Senter for teknologi, innovasjon og kultur (TIK) - Universitetet i Oslo ORGANIZATIONS AND KNOWLEDGE TIK ESST Module 4 Jon Vatnaland.
Ad hoc mobile networking Presentasjon av artikkel Re-Place-ing Space: The Roles of Place and Space in Collaborative Systems Steve Harrison, Xerox Palo.
Felles Identitet Gjennom Merkevare & Omdømme Bodø, 13. sep 2012 Kjetil Aukland BI Kristiansand.
Jeg – en merkevare ? Refleksjoner og bevisstgjøring om sluttpakker og jobbsøking/CV ECONA Petter A. Knudsen.
RISAVIKADAGEN 2012 OMRÅDETRANSFORMASJON OG MERKEVAREBYGGING Bjarne Uldal Daglig leder VJU Brand and Business Innovation.
Naturskadeloven – de neste 50 år ! Utredning av ny naturskadelov Seniorrådgiver Tron R. Bøe Statens landbruksforvaltning.
Kapittel 10: Relasjon mellom kunde og merket
Kapittel 16 Kommunikasjonsplanlegging
Markedsføring.
30 år med tidsbruksundersøkelser – finner vi svarene
Kapittel 19 Operative tiltak.
Del 2 – Introduksjon Kapittel 6 Kjennskap
Kapittel 18: Ansatte som merkevarebyggere
Sosiale medier – Hva nå, rådmann?
Forbruker- og finanstrender 2017 bytte av bank
Samarbeid Norge.no Brønnøysundregistrene
Samarbeid Norge.no Brønnøysundregistrene
Litt mer om veiledning Lise Barsøe
J Hva er en strategi, og hvorfor lager vi strategier? Hva betyr dette for innkjøpsstrategier? Elsebeth Holmen og Luitzen de Boer Industrial.
Styrevedtak sak 2011/3533, 29/6-11.
Verving Thorbjørnrud
Gode venner som hjelper andre
Building Irresistible Brands Part 6: Touchpoint Management
10. Organisasjoners effektivitet
Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen
Midtveisvurdering IA-avtalen 2016
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Introduksjon til kurset. Hva er strategi?
Effektiv klimakommunikasjon – Trender og fakta 2018
Utskrift av presentasjonen:

Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Hvordan skaper man merkevaren?

© TNS Hvor eksisterer egentlig merkevaren?

Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Coca-Cola vs. Pepsi vs. hjernescanning 3

Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Merkevaren eksisterer i hukommelsen til forbrukerne 4

Hvordan skaper man merkevaren? © TNS 5

Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Merkevarebygging handler om å forvalte posisjonen og assosiasjonen man har klart å skape 6

Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Hvor mye av dagens merkevarestyrke er skapt over tid og hvor mye skapes her og nå? 7 «På lager» «Ferskvare»

Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Betydningen av merkevareopplevelser her og nå varierer på tvers av kategorier og marked 8 Basert på 50+ studier 5 % 95 % 32 % 78 % Forsikring TysklandDagligvare Romania vs.

Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Noen må jobbe litt hardere enn andre… 9 Marco Hößl CEO Kaufland Romania Oliver Bäte CEO Allianz Tyskland

Hvordan skaper man merkevaren? © TNS En lang rekke kontaktpunkter påvirker potensielt forbrukernes relasjon til merkevaren Reklame Produkterfaringer Salgskanaler Sponsorat Mediedekning Word of mouth Forbrukertester SoMe buzz Kundeservice Hjemmeside Blogger, nyhetsbrev Events Betalt Eid Fortjent

Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Noen lærdommer 12 Ekstremt fragmentert Ikke de mest åpenbare kontaktpunktene som viser seg å ha størst effekt Ikke alle kontaktpunkt drar i samme retning Noen kontaktpunkt trigger salg, men svekker merkevaren Ulike kontaktpunkt «virker» annerledes i ulike kategorier og marked Behov for en helhetlig forståelse av bidraget til ulike kontaktpunkt Rom for å optimalisere Behov for å bli mer konsistent Behov for å bryte ned enkelte organisatoriske siloer InnsikterImplikasjoner

Hvordan skaper man merkevaren? © TNS The return of strategy? 13 Bygge riktige assosiasjoner, bygge riktig posisjon Være i rette kanaler, treffe de riktige målgruppene Strategisk behov Taktisk behov