Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Øvingsopplegg Singapore forkurs 2005 Gründerskolen 22. April 2006.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Øvingsopplegg Singapore forkurs 2005 Gründerskolen 22. April 2006."— Utskrift av presentasjonen:

1 Øvingsopplegg Singapore forkurs 2005 Gründerskolen 22. April 2006

2 First Mover Advantage Mulige fordeler –Sett standarden –Kostnadsbesparelse ved å være først ute med ny teknologi –Intellektuelle rettigheter (Patent, Copyright, Brand) –Binde opp strategiske ressurser –Øke inngangsbarrierer for nye aktører –Øke byttekostnader for kundene Mulige ulemper –Kortsiktige fordeler –Høyere utviklingskostnader –Etablerte aktører kommer seg rundt patenter –Kostnader i forbindelse med å binde opp ressurser –Høy usikkerhet hos kunder

3 PR Ikke skriv ”at” vi skal bruke PR for å gjøre produktet/tjenesten kjent i markedet Skriv hvordan dere skal bruke PR og hvordan dere skal få det til KVISA: –Konflikt –Vesentlighet –Identifikasjon –Sensasjon –Aktualitet

4 Gi og du skal få Journalisten er ikke ute etter å hjelpe deg! –Du må gi journalisten og leserne noe –En kjedelig sak blir ikke lest Ingen vits å være redd journalisten –Det skal mye til for at en journalist er ute etter å lage en kritisk sak om et selskap ingen har hørt om Vis at du/dere er et seriøst selskap...

5 Reklameverdien av PR Noen ganger kan det generere stor interesse Som regel får man en sak og så går det lenge til neste Budskap må gjentas for at det skal sitte hos potensielle kunder Bruk den ene artikkelen i møter med kundene –Du leste kanskje om oss i forrige uke? –Det er med på å bygge troverdighet, selv om de ikke leste saken

6 Eksempler

7

8

9

10

11

12 Pressemelding Skriftlig informasjon til pressen Skriv litt om hva det gjelder Skriv ned noen sitater som kan brukes –Dropp skrytemeldingene. De klippes alltid vekk. Fungerer desverre dårlig for oppstartsselskaper... –Ring journalisten direkte

13 Oppsumering Ikke enkelt å få pressedekning Journalisten og leserne må få noe PR mangler den repeterende effekten som reklame gir


Laste ned ppt "Øvingsopplegg Singapore forkurs 2005 Gründerskolen 22. April 2006."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google