Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Konklusjoner Anne Hafstad Legemiddelindustrien blir stadig mer kreativ for å få oss til å skrive om deres produkter Deres jobb er å selge mest mulig.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Konklusjoner Anne Hafstad Legemiddelindustrien blir stadig mer kreativ for å få oss til å skrive om deres produkter Deres jobb er å selge mest mulig."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 Konklusjoner Anne Hafstad

3 Legemiddelindustrien blir stadig mer kreativ for å få oss til å skrive om deres produkter Deres jobb er å selge mest mulig av sine produkter. Det er ikke noe galt med det. MEN:

4 • Journalister er for lite kritiske når vi omtaler nye legemidler •Vi lar oss bruke i et spill om godkjenning for legemidler på blåresept.

5 Hva kan og bør vi gjøre?

6 Sjekkliste: Hvor mye penger er involvert? Hvem har interesse av at dette skrives om nå? Er preparatet godkjent? Hvis ja, søkt om refusjon? Andre fagfolk?

7 Sjekkliste: Hvis leger eller pasientorganisasjoner ringer, spør dem om de har noe samarbeid med det aktuelle legemiddelfirmaet. Økonomiske interesser!!!

8 Det handler også her om godt journalistisk håndverk. Lykke til!

9


Laste ned ppt "Konklusjoner Anne Hafstad Legemiddelindustrien blir stadig mer kreativ for å få oss til å skrive om deres produkter Deres jobb er å selge mest mulig."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google