Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 2.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 2."— Utskrift av presentasjonen:

1 Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 2

2 Omdømme Omdømme: Hvordan en studentforening oppfattes av sine omgivelser og sine brukere Alle studentforeninger har et omdømme Defineres eksternt 2 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 2

3 Oppsummerer foreningens hensikt og formål Er knyttet til dens verdier og identitet Skal definere foreningen som unik Defineres internt Profil 3 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 2

4 Foreningens kommunikasjonsarbeid bør sikte på å formidle organisasjonens profil for å påvirke dens omdømme Kommunikasjon 4 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 2

5 Profilbygging 5 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 2 Kommunikasjon Ønsket profil Formål Verdier Identitet Nå-profil Formål Verdier Identitet Profilbygging ? Omdømme

6 Skriv tre ord som identifiserer din forening Skriv deretter tre ord som identifiserer sidemannens forening Øvelse: Din forening 6 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 2

7 En god profil utgjør en god kommunikasjonsplattform Er verken dyrt eller veldig krevende Samler organisasjonen og gjør den mer veldreven En tydelig profil vil lette kommunikasjonsarbeidet God profil og kommunikasjonsplattform 7 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 2

8 Metodikk som kan gi et godt grunnlag for profilbygging En effektiv måte å identifisere styrker og svakheter ved foreningen Dette vil gjøre det mulig å analysere frem muligheter og trusler din forening kan gå i møte Utformes ved hjelp av en brainstorming Kan brukes på mange måter Utviklet ved Harvard Business School i USA SWOT analysen 8 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 2

9 SWOT – Eksempel fra en forening 9 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 2 Styrker: Engasjerte medlemmer Sentrale lokaler Gode arrangementer Svakheter: Få medlemmer Slitte og uegnede lokaler Muligheter: Flere besøkende Bedre samarbeidet med andre foreninger Trusler: Dårlig rekruttering Dårlig kontinuitet

10 En virksomhetsidé Hvorfor i all verden finnes vi? En idé som i form av en visjon uttrykker en innstilling til den virkelighet foreningen eksisterer i. En visjon som inspirerer og ligger til grunn for alle handlingene foreningen foretar seg. Tre kjerneverdier Tre enkeltord som definerer foreningens sentrale verdier. Disse skal være enkle for foreningens medlemmer å huske, og enkle for eksterne å forstå. Slagord/motto En kort setning eller et ord som på en snedig, lettfattelig og intelligent måte definerer foreningens virke eller hensikt. Profilstruktur 10 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 2

11 Gå sammen to og to Virksomhetside Studio er studentfestivalen i Oslo og er et underutvalg av Det Norske Studentersamfund. Studio har som hensikt å…. Tre kjerneverdier Slagord/motto Oppgave: Profilbygging 11 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 2

12 Profildokumenter synliggjør og skaper bevissthet omkring foreningens profil internt og eksternt Det kan lages et individuelt profildokument for egne aktiviteter i foreningen Organisasjonsprofil Arrangementsprofil Grafisk profil Profildokumenter 12 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 2


Laste ned ppt "Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 2."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google