Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul 15 1 Grafisk design Visuell kommunikasjon.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul 15 1 Grafisk design Visuell kommunikasjon."— Utskrift av presentasjonen:

1 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul 15 1 Grafisk design Visuell kommunikasjon

2 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul 15 2 Grafisk design Hva er oppgaven? Visuell kommunikasjon

3 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul 15 3 Grafisk design –Hva bruker dere grafisk design til?

4 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul 15 4 Hva skal du? –Avgjøre hvem du skal treffe –Skape et budskap –Utforme budskapet slik at det treffer

5 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul 15 5 Hva skal du? –Fange interessen –Formidle egenskaper og fordeler –Oppfordre til handling

6 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul 15 6 Budskapet? •Hvorfor har de løst det sånn?

7 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul 15 7 Hva skal du? –Lag deres egen trepunktsliste!

8 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul 15 8 Grafisk design Tekst, bilde og komposisjon Visuell kommunikasjon

9 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul 15 9 Innholdet i et grafisk produkt –Form –Tekst/typografi –Illustrasjoner/bilder –Farge

10 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Primærformer –Firkant –Sirkel –Trekant

11 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Primærelementer –Punkt –Linje –Område

12 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Tekst –Skriv for den du vil treffe –Språkbruk –Hold deg til ett budskap

13 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Tekst Språkbruk

14 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Tekst Språkbruk

15 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Tekst Språkbruk

16 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Typografi – Fonter sier like mye som teksten

17 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Bilder –Bildet skal ha en hensikt!

18 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Bilde –Bildet skal ha en hensikt!

19 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Bilde –Bildet skal ha en hensikt!

20 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Bilde –Bildet skal ha en hensikt!

21 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Tekst og bilde –Tekst skal være så lett å lese som overhode mulig –Bildene skal være så store som overhode mulig –Du skal kunne begrunne et hvert unntak

22 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Tekst og bilde

23 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Tekst og bilde

24 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Tekst og bilde

25 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Farger –Farger spiller en rolle!!!

26 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Farger •Fargetoner, metning og lys. •Varme og kalde farger

27 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Farger •Kontrast, palett og fargevalg

28 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Fargevalg –Hva vil du kommunisere? –Velg bakgrunnsfarge først –Bruk få farger –Bruk naturlige farger

29 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Fargevalg

30 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Komposisjon En samling av flere elementer med forskjellig størrelse og form, til et dynamisk og harmonisk hele

31 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Komposisjon –Informere –Gi mening til informasjonen –Utstråle en helhet og trygghet

32 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Komposisjonens grunnprinsipper –Balanse –Kontrast –Bevegelse –Proporsjon –Rytme –Harmoni/dynamikk –Sammenheng/helhet

33 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Komposisjon

34 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Komposisjon

35 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Komposisjon

36 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Kontraster •Størrelse •Styrke •Form •Farge

37 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Forenklet trepunktsliste –Lag en trepunktsliste hvor dere sammenfatter grunnprinsippene for dere selv.

38 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Forenklet trepunktsliste –Treffpunkt –Flyt –Helhet

39 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Trepunktsliste –Treffpunkt –Flyt –Helhet

40 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Trepunktsliste –Treffpunkt –Flyt –Helhet

41 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Oppgave –Hva er budskapet? –Hvem er målgruppen? –Hva er treffpunkt her? Hva fanger deg? –Hvordan fungerer bilde/illustrasjon? –Hvordan fungerer teksten og språket? –Fargevalget? –Komposisjonen? Kontraster? Rytme? –Hvordan fungerer dette som helhet?

42 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Grafisk design Arbeidsprosessen Visuell kommunikasjon

43 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Sentrale spørsmål •Hva? •Hvorfor? •Hvor? •Hvem?

44 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul A1 –Er A1 troverdig og forståelig? –Lover A1 en fordel for målgruppen? –Motiverer og påskynder A1 målgruppen til handling?

45 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul A1

46 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul A1

47 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul A1 oppgave Lag en A1 til denne annonsen

48 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Kjøreplan •Den analytiske fase: Research •Den kreative fase: Ideer •Utformingsfasen: Tegne skisser i hel størrelse •Presentasjonsfasen: Vis og argumenter •Utformingsfasen: Bruk PC

49 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Ikke vær ”rotetekreativ” ! •Få et system •Få en rutine •Dokumenter •Lær av feil og suksesser

50 Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul Noen tips… •Vær gal, prøv, feil og husk! •Få tilbakemeldinger! •Kill your darlings!


Laste ned ppt "Studentlivs - Kurs i PR og markedsføring - Modul 15 1 Grafisk design Visuell kommunikasjon."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google