Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertThore Lindberg Endret for 9 år siden
1
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1
2
Øvelse: Omgivelser Gå sammen to og to Skriv opp alle grupper som foreningen og dets medlemmer er i kontakt med i løpet av et semester gjennom foreningsarbeidet 5 min 2 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1
3
Stammer fra latin, og betyr "å gjøre felles" Ved å kommunisere kan følelser, opplevelser, tanker og ønsker gjøres felles for flere mennesker Dette er forutsatt at sender og mottaker tolker budskapet på samme måte Kommunikasjon 3 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1
4
Hviskeleken! 4 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1
5
Veien til lykken er lang og svingete sa den blå kanin, men lenge leve enga! Hviskeleken! 5 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1
6
Gi omgivelsene nødvendig kjennskap til organisasjonen Få organisasjonen til å fremstå som troverdig, positiv og attraktiv Gjøre negative fordommer om til positive Kommunikasjon skal 6 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1
7
1. Definer budskap 2. Tilpasse budskap til mottaker 3. Velg riktig kanal 4. Unngå feilkilder 5. Samle feedback Strategi for kommunikasjon 7 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1
8
Definer budskap 8 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1 Felles persepsjonsområde MottakerAvsender
9
Tilpass budskap til mottaker 9 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1 OmgivelseneForeningen budskap OverordnedeLærerens yndling Sponsorer/ samarbeidspartnere Tilretteleggeren Medorganisasjoner/ nettverk En god og nødvendig venn MediaInnovatøren PublikumForføreren
10
Informasjon og samfunnskontakt / presse Nettsider og trykkmateriell Sosiale medier Direkte kontakt Velg riktig kanal 10 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1
11
Unngå feilkilder 11 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1 Intendert budskap Tolket budskap Riktig avsender? Riktig form og budskap? Riktig format/media? Er det rom for misforståelser? Riktig målgruppe? Feedback Sender Medium Mottaker
12
Sørg for god kjennskap til foreningen internt Definér noen mål for hva dere ønsker å gjennomføre mht kommunikasjon Bruk gjerne en gruppe til å gjennomføre informasjonsarbeidet Én person har ansvar for all ekstern kontakt Nettverket bør grundig dokumenteres Intern organisering 12 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1
13
Informer om foreningens drift Inviter til møter og arrangementer Rapporter jevnlig fra møter og arrangementer Gjør jevnlige PR stunts: flyerkampanjer, presseutspill Hold jernet varmt! 13 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.