Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Meirnytte av Ringeriksbanen Morten Myksvoll Forum Nye Bergensbanen.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Meirnytte av Ringeriksbanen Morten Myksvoll Forum Nye Bergensbanen."— Utskrift av presentasjonen:

1 Meirnytte av Ringeriksbanen Morten Myksvoll Forum Nye Bergensbanen

2 Kva er samfunnsnytte?

3 Kva samfunnsnytte vil du ha?  Norconsult (2015): Meirnytte på mellom 24 og 54 mill. kr. årleg.  Cowi (2013): Meirnytte på 498 mill. kr. per år.  Dovre & TØI (2015): «Dette er opptil 20 ganger høyere enn Norconsult, til tross for at de benytter tilsynelatende samme metode og tetthetselastisitet i samme størrelsesorden.»  BI (2015): Potensiell meirnytte på 3.800 - 4.800 mill.kr. per år. Norconsult Cowi BI

4 Hagen-utvalget NOU 2012:16  «Utvalget skal vurdere hvordan [vi bør behandle] gevinster […] som i dag i liten grad inngår som prissatte effekter i samfunns- økonomiske analyser, slik som  produktivitetsvirkninger av økt geografisk tetthet,  økt arbeidstilbud i tillegg til  samspillet mellom transporttilbud og arealbruk.»

5 Storbritannia  Storbritannia skil seg ut som eit land som tar med anslag på netto ringvirkningar.  Viktige element er produktivitetsauke som følgje av:  auka funksjonell bystørrelse,  flytting av arbeidskraft til meir eller mindre produktive jobbar,  generelle arbeidstilbodseffektar og  endra produksjon i marknadar med ufullkommen konkurranse.  I praksis er det berre i svært store prosjekt at dette vert tatt med i utgreiinga.

6 Hagen konkluderer  Utvalet meiner at det er grunnlag for å ta med vurderingar av følgjande av meirnytteeffektar i utgreiingar, i desse tilfella:  Store prosjekt i tilknytning til byområder, på grunn av auka funksjonell bystørrelse.  Store prosjekt som kan påvirke samla arbeidstilbod (auka arbeidstid, fleire deltar i arbeidslivet).  Prosjektet inneber frigjering av areal som har ein positiv alternativ verdi.  Dersom ein kan sannsynleggjere at prosjektet kan rette opp ein ufullkomen konkurransesituasjon.

7 BI-rapport om Ringeriksbanen OsloRingerike Ny region OsloRingerike  Forutsetning: Økt mobilitet gir matching av produktiviteten i dei to regionane, som i dag er svært ulik.  To scenario:  Etter 10 år har begge regionar lik produktivitet per bransje.  Produktivitetsforskjellen forsvinn over natta.

8 BI-rapport om Ringeriksbanen  Rapporten tar utgangspunkt i forskjellar i struktur, utdanningsnivå, produktivitet i ein relativt liten region – Ringerike – og ein svært stor region – Oslo.  Dobbel så stor effekt for Hønefossregionen enn for Osloregionen.  Etter 10 år har begge regionane lik produktivitet per bransje.  Potensiell meirnytte på 4,8 mrd. kr etter 10 år.  Produktivitetsforskjellen forsvinn over natta.  Urealistisk scenario, men er ein kontrolltest av scenario 1  Viser det maksimale potensialet regionen kan oppnå – 6 mrd. kr.

9 Cowi-rapport om Ringeriksbanen  BI:  Ringerike = Ringerike + Hole  Oslo = Oslo + Bærum  Cowi:  Ringerike = 216,5  Oslo = 128,7  Litt mindre enn dobbel meirnytte for Ringerike.

10 Ringeriksbanen

11 ... Er ein del av noko større

12 Meir enn Ringerike  Dovre & TØI fann ei mykje større lønsemd enn Jernbaneverket.  Bergen-Voss: Frå 73 til 32 minutt reisetid.  Kortare reisetil til/frå Hallingdal frå Bergen/Oslo. TrafikantnytteJernbaneverketDovre & TØI Lange reiser2.568 mrd. kr.4.210 mrd. kr. Korte reiser170 mill. kr.1,1 mrd. kr.

13 Takk for meg! Nyebergensbanen.no


Laste ned ppt "Meirnytte av Ringeriksbanen Morten Myksvoll Forum Nye Bergensbanen."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google