Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertNoah Berntsen Endret for 7 år siden
1
Bilde inn Kommunikasjonsstrategier
2
Kommunikasjon Overføring av en meddelelse fra en sender gjennom en kanal til en mottaker. Kommunikasjonen kan skje ved en meddelelse som er fremført personlig (muntlig eller skriftlig), eller ved at meddelelsen er sendt gjennom et medium, for eksempel et massemedium.
3
Markedskommunikasjon Informasjon fra virksomheter til nåværende eller potensielle kunder på markedet. Det informeres om virksomhetens muligheter til å tilfredsstille kundenes behov og løse deres problemer.
4
Kommunikasjonsmål- og strategier Strategier Mål
5
Kommunikasjonsstrategier Valg av budskap Formulering av budskapet Valg av kommunikasjonsformer Valg av mediemiks
6
Rasjonelle belønninger
7
Følelsesmessige belønninger 1
8
Følelsesmessige belønninger 2
9
Selvtilfredsstillende belønninger
10
Appeller Informative appeller Problemløsende Produktdemonstrasjoner Produktsammenligninger Produktanbefalinger Transformative appeller Positive Negative
11
Produktsammenligninger
12
Produktanbefaling
13
Positiv appell
14
Negativ appell
15
Mediemiks Mediemiks: Sammensetningen av de mediene vi benytter i en kampanje Radio, fjernsyn og kino Plakater, lysreklame og utst. materiell Elektroniske medier Trykte medier
16
Levende reklameplakat
17
Komm.strategier i livssyklusen Introduksjon: I nntrengningsstrategi eller skumme-fløten- strategi Vekst: Skape merke- kjennskap og merke- kunnskap Modning: Holde på markedsandelen, gjøre relanseringer osv Tilbakegang: Redusere reklameinnsatsen
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.