Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Visuell kommunikasjon og bruken av estetiske virkemidler Eva Strøm – avdeling for estetiske fag Visuell kommunikasjon estetiske virkemidler.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Visuell kommunikasjon og bruken av estetiske virkemidler Eva Strøm – avdeling for estetiske fag Visuell kommunikasjon estetiske virkemidler."— Utskrift av presentasjonen:

1 Visuell kommunikasjon og bruken av estetiske virkemidler Eva Strøm – avdeling for estetiske fag Visuell kommunikasjon estetiske virkemidler

2 Visuell kommunikasjon Visuell Knyttet til synssansen, å oppfatte noe på grunnlag av synssansen. Formidling/kommunikasjon Kommunikasjon (lat. communicare, gjøre felles, ha felles (med), meddele), betegnelse for overføring av symboler mellom enkelt individer eller grupper for å meddele en mening eller påvirke en oppfatning. Persepsjon Persepsjon er den prosessen der enkeltindividet velger ut, organiserer og forklarer stimuli og omformer dem til et meningsfylt bilde av virkeligheten.

3 Formidling

4 Madonna fra Hedalen kirke

5 Elisabeth 1.

6 Mikkel Mcalliden – End game 1994

7 Lesbarhet

8 Virkemidler Abc def ghi Abc abc TekstTypografisk blikkfang GrafikkTegningerFotografier Liten visuell appell God kontroll over budskapet Stor visuell appell Liten kontroll over budskapet

9 Forty years after the poet Allen Ginsberg coined the term flower power (1965), research proves that blossoms actually do spread the happiness and joy the hippies once believed. Several university studies conducted between 2000 and 2005 point to the psychological, emotional, behavioral and environmental benefits of flowers and plants. “Flowers have immediate and long-term positive effects on emotional reactions, mood, social behaviors and even memory for both males and females,” Haviland-Jones said. “Perhaps flowers have evolved to induce positive emotion in humans, just as other plants have evolved to induce other kinds of responses in nature.” In her first, and perhaps most heralded study, Haviland- Jones and her team found that the presence of flowers triggers happy emotions, heightens feelings of life satisfaction and positively affects social behavior – far beyond what is normally believed. Specifically, upon receiving a gift of flowers, the participants of this 10-month behavioral study, all of whom were female, responded with true smiles and reported positive moods that lasted for days. Tekst og bilder

10 Valg av skrift kan si noe om temaet og budskapets karakter VOLDSOM Festlig Sikker Elegant Enkel Talende

11

12

13

14 RØD

15 BLÅ

16 SORT

17 Komposisjon - oppbygging en naturlig begynnelse eller introduksjon en rytme en helhet eller sammenheng en naturlig avslutning

18 definer målet med presentasjonen definer målgruppen klargjøre sentrale poeng, ikke les opp lange tekster teksten skal være fri for ortografiske og grammatikalske feil la presentasjonen underbygge innholdet i forelesningen bruk minst mulig tekst, bilder er et sterkt virkemiddel bilder må være av god kvalitet vær oppmerksom på hvordan farger virker i stort format jobb med det estetiske, ikke overdriv virkemidlene ikke kjør hele presentasjonen på automatisk tid ha rom for spørsmål og innlegg Gode retningslinjer:

19


Laste ned ppt "Visuell kommunikasjon og bruken av estetiske virkemidler Eva Strøm – avdeling for estetiske fag Visuell kommunikasjon estetiske virkemidler."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google