Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

[Produktnavn] Markedsføringsplan [Navn]. Markedssammendrag •Marked: fortid, nåtid og fremtid –Gjennomgå endringer i markedsandel, lederskap, aktører,

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "[Produktnavn] Markedsføringsplan [Navn]. Markedssammendrag •Marked: fortid, nåtid og fremtid –Gjennomgå endringer i markedsandel, lederskap, aktører,"— Utskrift av presentasjonen:

1 [Produktnavn] Markedsføringsplan [Navn]

2 Markedssammendrag •Marked: fortid, nåtid og fremtid –Gjennomgå endringer i markedsandel, lederskap, aktører, markedsendringer, kostnader, prising, konkurranse Tidlige brukere/ pionerer Massemarkeds/ følgere Utløpstid Tid Antall kunder

3 Produktdefinisjon •Beskriv produktet/tjenesten som skal markedsføres

4 Konkurranse •Det konkurransepre- gede miljøet –Gi en oversikt over produktkonkurren ter, deres sterke og svake sider –Plasser hver konkurrents produkt mot nytt produkt A B C D Ytelse Pris

5 Plassering •Plassering av produkt eller tjeneste –Uttalelse som klart definerer produktet i markedet og mot konkurransen over tid •Forbrukerløfte –Uttalelse som sammenfatter fordelen ved produktet eller tjenesten for forbrukeren

6 Kommunikasjonsstrategier •Meldinger etter bruker •demografi

7 Pakking og oppfyllelse •Produktpakking –Diskuter formfaktor, prising, utseende, strategi –Diskuter oppfyllelsessaker for elementer som ikke sendes direkte med produkt •Varers inntakskost –Sammenfatt varers inntakskost og stykkliste på høyt nivå

8 Lanseringsstrategier •Lanseringsplan –Hvis produktet annonseres •Kampanjebudsjett –Lever reservemateriale med detaljert budsjettinformasjon for gjennomgang JanFebMarAprMaiJunJuliSepOktNovDes Fase 1 Fase 2 Fase 3

9 PR •Strategi og utførelse –PR-strategier –Høydepunkter i PR-planer –Ha ekstra PR-plan, inkludert lederkalendre, foredrag, konferanseplaner, osv.

10 Reklame •Strategi og utførelse –Oversikt over strategi –Oversikt over media og tidsberegning –Oversikt over reklameutgifter

11 Andre reklamefremstøt •Direkte markedsføring –Oversikt over strategi, hjelpemidler og tidsberegning –Oversikt over responsmål, mål og budsjett •Tredjeparts markedsføring –Felles markedsføringsarrangementer med andre firmaer •Markedsføringsprogrammer –Andre reklameprogrammer

12 Prising •Prising –Sammenfatt bestemt prising eller bestemte prisstrategier –Sammenlign med lignende produkter •Policyer –Sammenfatt policy som er relevant for å forstå viktige prisspørsmål

13 Distribusjon •Distribusjonsstrategi •Distribusjonskanaler –Sammenfatt distribusjonskanaler •Distribusjon per kanal –Vis plan for hvilken prosentandel av distribusjon som skal utføres av hver kanal – et sektordiagram kan være nyttig

14 Vertikale markeder/segmenter •Vertikale markedsmuligheter –Diskuter bestemte markedssegmentmuligheter –Behandle distribusjonsstrategier for disse markedene eller segmentene –Behandle bruk av partnerroller til tredjeparter i distribusjon til vertikale markeder

15 Internasjonalt •Internasjonal distribusjon –Behandle distribusjonsstrategier –Diskuter spørsmål som er spesifikke for internasjonal distribusjon •Internasjonal prisstrategi •Lokaliseringsspørsmål –Fremhev krav for lokale produktvariasjoner

16 Suksessformularer •Mål for første år •Mål for flere år •Mål for suksess/fiasko •Krav til suksess

17 Tidsplan •Høydepunkt i 18 måneders tidsplan •Tidsberegning –Isoler tidsberegningsavhengigheter som er avgjørende for suksess JanFebMarAprMaiJunJuliSepOktNovDes Aktivitet 2 Aktivitet 3 Aktivitet 4 Aktivitet 1 Milepæl


Laste ned ppt "[Produktnavn] Markedsføringsplan [Navn]. Markedssammendrag •Marked: fortid, nåtid og fremtid –Gjennomgå endringer i markedsandel, lederskap, aktører,"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google