Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF."— Utskrift av presentasjonen:

1 Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF

2 Betalt markedsføring - hva vil kampanjeledelsen gjøre?

3 Felles annonsemateriell blir tilgjenglig Helsider, halvsider, kvartsider til trykte medier Bannerannonser til web Annonsene er laget slik at dere selv kan tilpasse dem etter eget behov. Men mange vil kanskje trenge hjelp til å gjøre dette. Dinamo kan tilpasse annonsene til ditt behov. Hvis du vil bestille annonser med egen tekst og egen logo, ta kontakt med Charlotte Kristoffersen. E-post: Mobil:

4 Vi lager forslag til felles utforming av standene på Transport og Logistikk på Gardermoen

5 Betalt markedsføring - hva kan DU gjøre?

6 Bruk materiellet vi har laget - Kampanjeledelsen har svært lite penger til å kjøpe annonseplass - Jo flere av dere som bruker annonsemateriellet, jo oftere blir målgruppen eksponert for budskapet. - Jo mer oppmerksomhet om kampanjen får, jo enklere vil det være å få folk med på konferansene. -Har dere gode ideer til ting som vi ikke har tenkt på? Vi har en grunndesign for kampanjen, og Dinamo kan bistå med å lage mer materiell.

7 Medieomtale – Hva vil kampanjeledelsen gjøre?

8 Vi vil selge inn stoff til fagpresse og riksmedier Moderne Transport Knutepunkt Logistikk og Ledelse Bladet Samferdsel Dagens Næringsliv Finansavisen Dagsrevyen ….det er selvsagt ingenting i veien for at dere også selger inn saker her…

9 Vi lager verktøykasse for deg Utkast til pressemeldinger Utkast til debattinnlegg og kronikker Tips til hvordan du kan få saken din på Dette kommer på adminsidene

10 Medieomtale - hva kan DU bidra med

11 Selv inn saken til lokale medier Minst en medieomtale fra hver havn Vi håper på to saker – en i forkant og en i etterkant Send inn kronikk eller debattinnlegg til lokale eller regionale aviser ”Alle” aviser har nå mulighet for å dele artikler som blir lagt ut på web. Gjør det. Bruk nettverket ditt til å spre det glade budskap på Twitter, Facebook, LinkedIn og egne nettsider.

12 Tips som kan gjøre det lettere å få saken på ― Ring først, gjerne til den journalist du har erfaring med fra før og som du stoler på ― Når du ringer, ha klar en skriftlig pressemelding som du kan sende over rett etter samtalen. ― Tenk bilder. Både aviser og tv er helt avhengig av bilder – har du gode bilder som passer til saken, vil du automatisk få bedre plass. ― Kan du ”personifisere” saken? Har du for eksempel et intervjuobjekt å tilby, for eksempel en lokal transportkjøper som sparte penger ved å gå over fra vei til sjø? ― Det beste er selvsagt om du klarer å selge inn to saker – en i forkant som forteller om arrangementet og det som skal skje, og deretter en sak fra selve arrangementet. ― Bor du på et sted hvor det er kø på veiene, kan det også være et godt utgangspunkt for en sak. Ingen liker å sitte i kø – hvis havna klarer å kartlegge hvor stort potensial det er for å overføre gods fra vei til sjø i ”sitt” distrikt, kan man samtidig noe hvor mange trailere kan ”fjerne” fra veiene. Med en slik sak vil du også synliggjøre nytteverdien havna har for folk ”flest”. ― Trenger du hjelp? Anne Kristin Hjukse, Mobil eller e-post eller Morten Norvang, Mobil eller e-post

13 Og vips – Velg sjøveien er også i media


Laste ned ppt "Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google