Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertErnst Rasmussen Endret for 9 år siden
1
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler
2
I den spede begynnelse… Slide: 2
3
Bakgrunn Facebook • Opprettet høsten 2009 ifbm konkurransen «Vinn et fly» • 35 000 medlemmer i løpet av kampanjeperioden • Jevnt tilsig av medlemmer siden oppstarten • Stor vekst i «askeperioden» –Opprettet eget Facebook-team med 18 ansatte –Døgnbemannet –Rask responstid –Alternativ kundeservice • Fra markedskanal til toveis kommunikasjonskanal. Dialog, dialog, dialog! • Ingen «eier» Facebook. Samarbeid mellom kundesenteret, markedsavdelingen og kommunikasjonsavdelingen. • 200 000 fans, av de største i Europa • Skape engasjement rundt merkevaren • Omdømmebyggende Slide: 3
4
Hvorfor er Facebook og andre sosiale medier viktig? Slide: 4
5
Vår atferd i sosiale medier påvirker omdømmet vårt Slide: 5
6
Hvorfor Facebook? Slide: 6
7
Hva bruker vi Facebook til? • Vi snakker med kundene våre • Vi lytter til kundene våre • Vi hjelper kundene våre • Våre kunder hjelper hverandre og snakker med hverandre • Vi engasjerer kundene våre ved å arrangere konkurranser • Vi informerer kundene vår om store uregelmessigheter i trafikken • Vi deler viktige nyheter om Norwegian med våre kunder • Vi forteller kundene våre om kampanjer og tilbud Slide: 7
8
Dialog Slide: 8
9
…og mer dialog Slide: 9
10
Konkurranser Slide: 10
11
Uregelmessigheter i flytrafikken Slide: 11
12
Nyheter om/fra Norwegian som skaper positiv debatt Slide: 12
13
Brukergenerert innhold Slide: 13
14
Hvorfor Twitter? • Viktig kanal for beslutningstakere, politikere, journalister og mediefolk • Kommunisere med kundene våre der de er Slide: 14
15
Hva gjør vi på Twitter • Går i dialog med kunder og andre stakeholders • Overvåker temaer, emner og diskusjoner • Distribuerer nyheter om selskapet • Innsalg Slide: 15
16
Hvorfor YouTube? • Størst på video i verden • Viktig distribusjonskanal, særlig når vi vokser ute • God, gratis innholdsbase Slide: 16 http://www.youtube.com/user/norwegian
17
Positiv produktsnakk Slide: 17
18
Slide: 18 Mer positiv produktsnakk
19
Slide: 19 Veien videre • Uforløst potensiale, mange muligheter, ny strategi • WiFi om bord • Nye markeder
20
Slide: 20
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.