Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler."— Utskrift av presentasjonen:

1 Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler

2 I den spede begynnelse… Slide: 2

3 Bakgrunn Facebook • Opprettet høsten 2009 ifbm konkurransen «Vinn et fly» • 35 000 medlemmer i løpet av kampanjeperioden • Jevnt tilsig av medlemmer siden oppstarten • Stor vekst i «askeperioden» –Opprettet eget Facebook-team med 18 ansatte –Døgnbemannet –Rask responstid –Alternativ kundeservice • Fra markedskanal til toveis kommunikasjonskanal. Dialog, dialog, dialog! • Ingen «eier» Facebook. Samarbeid mellom kundesenteret, markedsavdelingen og kommunikasjonsavdelingen. • 200 000 fans, av de største i Europa • Skape engasjement rundt merkevaren • Omdømmebyggende Slide: 3

4 Hvorfor er Facebook og andre sosiale medier viktig? Slide: 4

5 Vår atferd i sosiale medier påvirker omdømmet vårt Slide: 5

6 Hvorfor Facebook? Slide: 6

7 Hva bruker vi Facebook til? • Vi snakker med kundene våre • Vi lytter til kundene våre • Vi hjelper kundene våre • Våre kunder hjelper hverandre og snakker med hverandre • Vi engasjerer kundene våre ved å arrangere konkurranser • Vi informerer kundene vår om store uregelmessigheter i trafikken • Vi deler viktige nyheter om Norwegian med våre kunder • Vi forteller kundene våre om kampanjer og tilbud Slide: 7

8 Dialog Slide: 8

9 …og mer dialog Slide: 9

10 Konkurranser Slide: 10

11 Uregelmessigheter i flytrafikken Slide: 11

12 Nyheter om/fra Norwegian som skaper positiv debatt Slide: 12

13 Brukergenerert innhold Slide: 13

14 Hvorfor Twitter? • Viktig kanal for beslutningstakere, politikere, journalister og mediefolk • Kommunisere med kundene våre der de er Slide: 14

15 Hva gjør vi på Twitter • Går i dialog med kunder og andre stakeholders • Overvåker temaer, emner og diskusjoner • Distribuerer nyheter om selskapet • Innsalg Slide: 15

16 Hvorfor YouTube? • Størst på video i verden • Viktig distribusjonskanal, særlig når vi vokser ute • God, gratis innholdsbase Slide: 16 http://www.youtube.com/user/norwegian

17 Positiv produktsnakk Slide: 17

18 Slide: 18 Mer positiv produktsnakk

19 Slide: 19 Veien videre • Uforløst potensiale, mange muligheter, ny strategi • WiFi om bord • Nye markeder

20 Slide: 20


Laste ned ppt "Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google