Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010."— Utskrift av presentasjonen:

1 © Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010

2

3 Fairtrade-ukene Uke 42 og •Skape aktivitet og engasjement •Økt salg •Bygge kunnskap om Fairtrade for å skape lojalitet og etterspørsel

4 © Fairtrade 2010 Målet: Vi ønsker at forbrukerne skal vise hvordan de bryr seg ved å dele sitt «Fairtrade-øyeblikk» (produkter og/eller situasjoner). På denne måten vil vi vise bredden av produkter og bygge kunnskap om hvilke produkter som er merket, hvor de fås kjøpt, produktkvalitet og forbrukersituasjoner. Målet er at vi skal skape aktivitet og engasjement, samt økt salg, i de to Fairtrade-ukene. Vi vil samtidig bygge kunnskap gjennom budskapet «Når du kjøper Fairtrade- merkede produkter, bidrar du til å bekjempe fattigdom i 70 land» og takke for at de velger Fairtrade. Fairtrade-ukene Uke 42 og

5 © Fairtrade 2010 Plakater: A3, 50x70, 70x100Web/Facebook-annonse

6 © Fairtrade 2010 Instagramkonkurranse: #bryseg «Ta bilde av ditt Fairtrade-øyeblikk!» Plakater: A3, 50x70, 70x100

7 © Fairtrade 2010 • Vinn et års forbruk av ditt Fairtrade-merkede favorittprodukt. Del ditt Fairtrade-øyeblikk. Merk bildet #bryseg. Se konkurranseregler på Facebook.com/fairtradenorge • Hver dag kåres et beste bilde og vinneren får et utvalgt Fairtrade-merket produkt. • En hovedvinner mottar et års forbruk av sitt favorittprodukt! Instagram-konkurranse: #bryseg

8 © Fairtrade 2010 •Spre konkurransebudskap i sosiale medier (Facebook, Instagram, Twitter, nyhetsbrev, eDM og egne nettsider) •Facebook-annonser •Engasjere opinionsledere og andre instagram-brukere med mange følgere. Benytte oss av egne ambassadører, som for eksempel Charlotte Thorstvedt. •Inngå samarbeid med noen få, utvalgte toppbloggere. •Spar, Ultra og Meny kjører tilbud på Fairtrade-merkede varer (25-30%)! •Aktivitet i alle Meny-butikker over hele landet. Plakater, flyer, kundeavis. Utdeling av roser og sjokolade fredag 18. oktober. Fairtrade Norges spredningsaktiviteter:

9 © Fairtrade 2010 •Plakater, takkekort, sampling •Demo i butikk? •Spre kampanjebudskapet i egne kanaler og gjennom egne sosiale medier? •Tilbud?

10 © Fairtrade 2010 Takkekort: 8,5x5.5cm ForsideBakside

11 © Fairtrade 2010 •Legge ut en post/artikkel på sosiale medier/hjemmeside/nyhetsbrev: «Vinn et års forbruk av *vårt Fairtrade-produkt*! Delta i Fairtrade Norges konkurranse, se informasjon her: facebook.com/fairtradenorge» supplert av annonsebildet. •Sette opp plakater og dele ut takkekort i butikk/utsalgssted/hos kunder. •Informere om Menys tilbudskampanje dersom deres Fairtrade-produkt(er) er omfattet av denne. •Kjøre egne rabattkampanjer på Fairtrade-produkter. •Du og dine kolleger er med i Instagram-konkurransen! Legg ut bilde av ditt Fairtrade-øyeblikk med deres Fairtrade-produkt(er) på Instagram, merk bildet #bryseg. Project Title sits here Bli med å spre kampanjen! Forslag til aktiviteter:


Laste ned ppt "© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google