© www.brandmanagement.no First mover advantage in the middle of the tornado Et case for EVP Employee Value Proposition Tar HR over virksomhetenes omdømmebygging…?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Gruppemedlemmer Gruppa består av: Magnus Strand Nekstad – s156159
Advertisements

Ledelsesinformasjonsystem
Hvem var Ellen White? • Født i USA i 1827 • Et av 8 barn • Vokste opp som metodist • Ble kristen da hun var 12 • Ble Adventist etter hvert • Fikk drømmer.
Smidig 2010 "Culture eats agile for breakfast" Smidig krever en organisasjonskultur med høy tillit Jon Øyvind
Mesteparten av ketsjupen er fremdeles i flasken Geir Amsjø agile42.
Dette var vår kultur en gang….
Bedrifters samfunnsansvar Norge - sinke eller foregangsland NIF – Faggruppe for etikk og lederskap 10. november, 2003 Eli Bleie Munkelien & Ingebjørg Gravlien.
Det er ganske underlig med disse sentrale salmene. Selv om du ikke er religiøs burde du lese dette.
Oppsummering Randi Lunnan Strategi
Når ble pragmatisk slukt av Smidig ? Joachim Haagen Skeie, Smidig 2011.
1 Information search for the research protocol in IIC/IID Medical Library, 2013.
SUKSESS ELLER FIASKO I PROSJEKTER TIDLIGE ”SYKDOMSTEGN”
UTFORDRINGER I TVERRFAGLIGE ENDRINGSPROSESSER Dagny Stuedahl stipendiat InterMedia.
WHY WE’RE STRENGTHENING ROTARY. OBJECTIVES  Clarify what Rotary stands for, how it’s different and why people should care  Elevate awareness and understanding.
1 March 2010 STRATEGISK PLAN Revidert ROTARY INTERNATIONAL “ This is a changing world. We must be prepared to change with it” Paul Harris, 1935.
Nordisk statistikerkonferanse København 13. august 2010 Jan Byfuglien
Et samarbeidsprosjekt mellom Åfjord og Rissa videregående skole.
1 Teleøkonomi Infomøte 3.komtek, Harald Øverby, ITEM.
Gründerskolen Sørmarka. Gründerskolen This award winning Norwegian entrepreneurship programme aims to develop students’ theoretical and practical.
Johan From Professor Handelshøyskolen BI
Building the One to One Enterprise - Personalizing products for developing customer communities’ Relationships between customer loyalty and interactive.
Misjon – å krysse grenser
Trender og verden rundt oss - Tanker fra bla Educause 2014 Kristian Rikvold-Jess.
UiOa Build a Ladder to the Stars Solveig Kristensen Prodekan studier SAB
Norwegian Ministry of Labour and Social Affairs Engelsk mal: Startside Tips norsk mal Velg ASD mal NORSK under ”oppsett”. Social inclusion for people from.
The Thompson Schools Improvement Project Process Improvement Training Slides (Current State Slides Only) October 2009.
Building Employer Expectations into programme changes R van Loon Portfolio Director Medical Engineering Associate Professor.
Primary French Presentation 10 Colours L.I. C’est de quelle couleur?
Welcome. THE FACULTIES Faculty of Bioscience and Aquaculture Faculty of Professional Studies Faculty of Social Sciences Bodø Graduate School of Business.
Hvordan kan vi bidra internasjonalt? Skei, Bergen og Stavanger 5,6,7. januar, 2016 Svend Haakon Kristensen Head of Customer Operations/
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE.
NUAS Programme for Leaders in Administration. Mål for møtet Avklare hva innholdet i presentasjonen skal være Se på sammenheng mellom de forskjellige bidrag,
Find Fraud B4 it Finds You!
Fra innovasjonsstrategiens ordbok
Digital bestillingsprosess for Armering, direkte fra modell
Penny: «Hvorfor fortalte du ikke sannheten
Title: «How to use different tools and/or machines in the workshop»
Hvordan lærer vi på bransjenivå? Hva gjør Norsk olje og gass?
CAKE Q1 Ledelsesansvar Ptil’s forventninger:
Eksempel fra Nevrologisk avdeling
Relevant questions for the Reference Group
CAKE Q1 Ledelsesansvar Ptil’s forventninger:
Økonomiske forutsetninger
CAMPAIGNING From vision to action.
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
The Scoutmaster guides the boy in the spirit of another brother.
Game Design (spilldesign Våren 2018)
Program – Nye aktører og forretningsmodeller i petroleum og el
Status og prosess stipendiatutlysning Digital transformasjon
Welcome to an ALLIN (ALLEMED) workshop!
Hvorfor har byggnæringen et press på seg?
Design driven Innovation Programme (DIP)
The Gains from International Trade
SRPP Guidance in Norway
Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Kick-off Good morning everybody. Nice to see so many well known faces on a big day like this. My name is Audun Pettersen and I`m Head of Tourism.
National Academies Northstar Summer Institute
Responsibility The purpose of the tutor reflections are to
MEDLEMSKAP OG KLUBBUTVIKLING
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Sustainability as practice
Fra valg til læring.
Oslo Teknopol IKS Knut Halvorsen Manager
Behind the scene Anders Hattestad ,
Helhetlig modell av skolen som lærende organisasjon
How to evaluate effects of inspections on the quality of care?
The Norwegian Centre for ICT in education
The courts February 2018 Court Administration.
Utskrift av presentasjonen:

© First mover advantage in the middle of the tornado Et case for EVP Employee Value Proposition Tar HR over virksomhetenes omdømmebygging…? Svaret er nei – jeg verken tror eller håper at det vil skje..! For øvrig er omdømmebygging et pussig ord – tenk etter selv…

Regi 1.Noen ord om Hvorfor strategisk arbeid med å utvikle Employee Value Proposition kan gi virksomheter varige fortrinn 2.Noen ord om Hvordan angripe oppgaven

Prosumer for 37 år siden [edit] Producer and consumeredit Marshall McLuhan and Barrington Nevitt suggested in their 1972 book Take Today, (p. 4) that with electric technology, the consumer would become a producer. In the 1980 book, The Third Wave, futurologist Alvin Toffler coined the term "prosumer" when he predicted that the role of producers and consumers would begin to blur and merge (even though he described it in his book Future Shock from 1970). Toffler envisioned a highly saturated marketplace as mass production of standardized products began to satisfy basic consumer demands. To continue growing profit, businesses would initiate a process of mass customization, that is the mass production of highly customized products.Marshall McLuhanThe Third WavefuturologistAlvin Toffler consumersmarketplacemass productionstandardizedprofitmass customization

Kunden tar i dag aktivt deltagelse i verdiskaping (Samskaper)

Fannie Mae og Freddie Mac

Skal vi gripe muligheten – og ikke ha verdens største lommebok…? Hvilke utfordringer står vi overfor Øket konkurranse Globalisering Konvergering av bransjer Nye forretningsmodeller utarmer våre eksisterende Forbrukermakt Demografiske endringer Mangel på ferdigheter Vi behøver talent for... Å iscenesette endring Ta initiativ Ta risiko Gjøre arbeidsplassen attraktiv Kundefokus og innsikt Proaktivitet Forstå ny teknologi Akkumulert kjernekompetanse Vi behøver talent som Er selvstyrt Kan lede seg selv Arbeide i multidisiplinære miljøer Er entreprenører Lærer mens de går Tar ansvar Er lojal Bli enige om vår liste med endringskrefter Bli enige om rollen som medarbeidere skal spille Bli enige om profil på viktige medarbeidere

Hvem er vi på jakt etter...? Hvorfor skal jentene velge din virksomhet?

2 Kunder Klassiske marked To markeder Talent Organisatorisk Koblingsevne Gir suksess i

3 TRE koblingerto build loyalty to a brand: Gjensidig avhengighet HR Dyktiggjøring Marketing Skape forventninger Cocreate “levere løfte” Medarbeidere Selskap Kunder

2 HR og Marketing To avdelinger to build loyalty to a brand: MarketingHR DifferensiertBeste praksis Prosessutviklingløfte Konsistens i budskapet The Employee Value Proposition Brand Value Proposition i

The Employee Value Proposition Den unike begrunnelse for hvorfor talent skal velge din virksomhet Koblet til unike forretningsutfordringer Et løfte som danner en praksis for medarbeiderskap i virksomheten Bekreftelse på den unike opplevelsen av å medvirke i din virksomhet

12 8 Perspektiver 1 fra Talent sitt ståsted En Lederskapskole Utfordrende oppgaver - så det holder Personlig utvikling – det neste skritt Kompensasjonspakke som gjør susen Sosialt miljø å trives i Balanse arbeid - fritid Fargerikt felleskap Pluralisme Medarbeidere er stolte av å være en del av virksomhet Verdier og styrende ideer demonstreres i praktisk atferd Utstrakt delegering av ansvar og utfordrende arbeidsoppgaver Ledende mht kompensasjonspakker Sosialt miljø er en sentral del av opplevelse av å lykkes. Anerkjennelse av et liv foruten arbeid Aktiv støtte til personlig utvikling av alle medarbeidere Tilhørighet til Selskapsmerket 1. Business innovation network Delta i et fargerikt og skapende miljø

The only reality is the perception of reality Utfordrende oppgaver MeningVariasjonAnsvar Samarbeid med annen kompetanse Støtte

Hva handler lederskap om…? Lederskap VekstRelasjoner Visjon og retning Kommuni- kasjon Oppfølging

Eller Pluralisme…? Pluralisme ForståelseOmgivelseneSynergierInkluderendeMuligheter

Hva med kompensasjon Resultat Belønning Kobling til KSF Aner- kjennelse IncentiverFairness Kommuniser bart

Dyktiggjøre mht business Entreprenør- skap Networking Tilby en stige – ikke en heis Hva er det som virkelig inspirerer våre fremtidige madarbeidere? Hvordan sikrer vi at de er involvert – hvordan involverer vi medarbeidere? Lojalitet

EVP – “Loyalty for challenge..” “Gi meg utfordringer – og jeg vil bli her lenger....” On the move medarbeidere – merkes ofte som illojale pga tilbøyelighet til å flytte på seg. Like det eller ikke – eller like dem eller ikke – vi må ta dette på alvor… Inspirert av ideen om hva de kan bli og skape Motivert av muligheten til å skape suksess Involvert … det er opp til oss … De er

“Make me more capable” Learning fast-track through exposure: showing more quickly enough understanding and business acumen to be able to start shaping business challenges Experiential learning, learning on the job Working on cross- functional challenge teams Mentoring/coaching Sharing stories and insights External exposure: local, international, and to other industries UNDERSTANDSHAPE How can you show more quickly enough understanding and business acumen to … … take responsibility for a portfolio (part of the business) We put you in a position where you can show that you can do it Challenging work, Personal development

“Develop my leadership ability” An initiative-driven leadership incubator for the Bank Support and coaching Exposure to leadership (e.g. opportunities for middle management to take part in senior management strategic discussions. We need you to GROW & SHAPE the business in this area We fast-track this process and consequently make you more employable To do this, you need to really UNDERSTAND our business Entrepreneurial business leadership Getting up to speed as quickly as possible Learn your business to innovate Opportunities to earn your stripes by developing judgement and showing initiative and through-put Leadership, Challenging work, Personal development

“Help me grow my network” Internal environment & job-fit, Challenging work, Personal development, Leadership Not a traditional career & succession path promise: “Your career doesn’t end here”. Experiential learning, learning on the job Working on cross- functional challenge teams for products Mentoring/coaching Sharing stories and insights External exposure: international, and to other industries STEPPING STONE EQUIPPED FOR BUSINESS Growing around challenge, not level Pride in our alumni We provide a place where you come to learn

LEADERSHIP CHALLENGING WORK PERSONAL DEVELOPMENT Differentiators By providing a development context for challenge, we grow leadership abilities and business acumen. COMPENSATION INTERNAL ENVIRONMENT & JOB-FIT WORK-LIFE INTEGRATION Support

Get the basics rights Increase differentiation through the bonus scale Transparently correlate bonus to performance Increase non-financial rewards COMPENSATION INTERNAL ENVIRONMENT & JOB-FIT WORK-LIFE INTEGRATION Change the meaning and language of the bonus: it is not for retention as much as performance A Gallup poll showed the highest correlation of all statements between “I know how I’m doing” and performance Actively create a sense of belonging Small tokens of appreciation Celebrations Create a team space A home for the team, identifiable as such More leadership discretion Flexibility of the basis of key principles: fixed core hours, service levels, etc. A broader assessment of health Analyse ICASS referrals Balance is about understanding each other as whole people. The current presenteeism culture indicates a leadership style based on operational reality, and will change when we develop our differentiators.

Håndtering av RisikoPreparing the ground Potential of high turnover of competent people Great management imperative to deliver on the promise, especially in the “shapingthe business” phase Need for high levels of flexibility in role & job design May not appeal to ‘solid citizens’ Operating model must mature in sync with the new EVP, or the current gap betweenstrategic promise and operational reality will persist.

Framework & support systems Creating tools for management to support the new EVP More focus on people: “people leading, not just managing, people” What role must leaders and the business play to help people succeed? Toolkit for Recruitment Challenge Assessment Personal Development Career path Business management = people management Leadership engagement Coaching Nurturing environment Making the link to day-to-day activities Behavioural guidelines Talent profile

Next steps Validate the EVP and key dimensions Quick hits - address basic support issues (compensation, internal environment, work-life balance) Develop support framework: Align policy & leadership model execution to the EVP. This may require a policy audit & a change management programme at a leadership level Market & brand the EVP externally and internally: a. Externally via advertising & web recruitment b. Internally via a change management program allowing everyone to participate in reformulating the people management space. Find a prototyping product team - an aspirer team to test out new people management practices for a new workforce

28 Mandatet ”ta det første skritt...” Prosjektet skal utvikle en strategi for hvordan vi skal tiltrekke oss og beholde kritisk kompetanse i lys av forretningsmessige utfordringer som virksomheten st å r overfor Vi skal anvende våre konkurrenter sin tendens til å knipe igjen – for å skape et fortrinn som er vanskelig å utligne I etterkant av prosjektet skal vi utvikle og gjennomføre tiltak internt og eksternt – og koble Organisasjon med Marked

Referanseprosjekter

Takk for interessen Terje Sand Managing Partner Brand Management Group Cellular; Mail, url: