27.06.2011 Workshop: Planlegging av gjennomføring IHR-studier - med dokumentasjon.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Rekruttering av rektor og ledelse
Advertisements

Omstillingshåndbok - ledernes ansvar og oppgaver Mastemyr,
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Felles hovedprosjekt for IR- og IT-studenter (?) Hovedprosjekt = Bachelorprosjekt IT : 20 stp IR: 20, 15 stp.
DK-samling 2.helg i januar 2009: 3.helg November: -Perm legges ut på nettet -Ringerunde til menigheter Fasteaksjonen: -Aksjonsdag -Frist bestilling materiell:
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Internt handlingsrom (IHR) Møte for teknisk- og administrativt tilsatte på Det humanistiske fakultet 30. januar 2012 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa.
Elektronisk saksbehandling og arkiv
IHR – Studier Forum for studiespørsmål, SV-fakultetet 10. november 2011 – Jenny Nornes.
Status, verdistrømmer, kartlegging
Allmøte, UV-fakultetet, IHR – Studier: Status, verdistrømmer, kartlegging
STUA seminar om semesterstarten Semesterstarten Semesterstarten blir i hovedsak lik 2011 Seremoni mandag 13. august kl (avreise.
Internt handlingsrom (IHR) Allmøte for Sentraladministrasjonen 26. oktober 2012 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
IHR-Studier Rapportering 1. mai 2011 Endelig versjon.
Oktober Januar April Juli 15. nov: frist for å melde inn vesentlige endringer i emner Okt: publisere vårtimeplan 1. mai: frist for melding om utdanningskvalitet.
SAP-seminar StudiePlanForum – SPF Erfaringer og Utfordringer framover Forumkoordinator: Jon Inge Resell / Gunvor Elise Hanssen.
Status på oppfølgingsarbeidet i forbindelse med tilsynsrapporten og varsel om pålegg fra Arbeidstilsynet, ”Arbeid for helse” per
IHR-Studier Styresak 6. desember 2011 Figurer. Krevende i gjennomføring Effekt Prioritering: Gevinspotensial vs. kompleksitet vedgjennomføring Lav Høy.
Til direktørnettverket 30. mars 2011 IHR-studier: Kartlegging av verdistrømmer.
TAKK!. Hvorfor blir Lokal-Sentral innlemmet i IHR?
IHR-studier dokumentasjon IHR-studier – kartlegging av ressursbruk.
1 Prosjektopplegg-A3 for: IHR lokalopptak Eier: Universitetsdirektøren Dato: Dette er et felt med høyt frustrasjonsnivå både blant ansatte og studenter.
IHR – studier, Gruppe 2; Studentmobilitet Inn- og utreisende Leveranse til plangruppe i henhold til: Milepæl 6 Dato: Bearbeidet: Status: Aktørstatus:
Status: Under arbeid Arbeidsgruppe: 2 Bakgrunn – valg av verdistrøm Mål – formål/suksesskriterier Dette er et felt med høyt frustrasjonsnivå både blant.
Forberedelse IHR-studier: Oppstartsseminar Leangkollen sept 2011.
Forberedelse IHR-studier: Oppstartsseminar. Forberedelse deltakere Studentmobilitet: innpassing og godkjenning Lederen for arbeidsgruppen er bedt om å.
IHR – studier, Gruppe 2; Studentmobilitet Lokalopptak Leveranse til plangruppe i henhold til: Milepæl 4 Dato: Bearbeidet: Status: Mottatt.
IHR – Studier Møte med studentene v/ Jenny Nornes.
IHR – Studier EVU -ISP Bakgrunn for IHR Strategisk plan: “Universitetet i Oslo skal forvalte sine samlede ressurser offensivt, slik at de bidrar.
IHR – studier, Gruppe 2; Studentmobilitet Inn- og utreisende Administrasjonen ved IKOS, 27. april.
Redesign lokalopptak Forslag Camilla & Åshild.
IHR – Studier Status – videre arbeid Foreløpig organisering H11 Plangruppe IHR-studier: Leder: Jenny Nornes (SV/STA) Plangruppedokumentarist:
IHR - Studieadministrasjon Prosesser innen studieadministrasjon Oppsummering fra møter i prosjektgruppen og , oppdatert
Internt handlingsrom (IHR) NTNU – februar 2012 Prosjektleder Jenny Nornes, IHR.
Workshop SFB-opptak; IHR-studier og metodikk.
IHR-studier og erfaring med Lean
UTKAST Workshop: Planlegging av gjennomføring IHR-studier Hovedfokus: høst 2011.
Innspill til Monica i forkant av direktørseminar 5-6. mai IHR-studier.
Hva er IHR – Studier? Sommer Hva er målet med IHR-prosessen? UiO skal videreutvikle en effektiv og profesjonell forvaltning og administrasjon som.
IHR – Studier Hva er gjort? Hva skjer fremover?
IHR-studier Informasjon om status, Det juridiske fakultet
IHR – Studier Oppstartseminar, Leangkollen
Hovedprosjekt Fagnr: ITF stp. Vår 3.klasse
Arne Bugge Amundsen Samhandling mellom de tre øverste styringsnivåene Fremlegg til styreseminar 20/
Strategi & bemanningsplaner

Aktivitetshjul Des Jan Nov Feb Okt Mars Sept April Aug Mai
Økt kompetanse gjennom god vurderingspraksis
PRØVEKALENDER Obligatoriske prøver
Mars 2017 Oppsummering: Prosjekt for kvalitetsheving av emneinformasjon: emnekursing og emneryddding i 2016/2017.
Endringsprosesser ved UiT
Sidene for 1935 fra bestefars første dagbok,

arbeidsmiljøundersøkelsen ved NTNU
Mars 2017 Oppsummering: Prosjekt for kvalitetsheving av emneinformasjon: emnekursing og emneryddding i 2016/2017.
Årshjul for FUS (med henblikk på 2017/18)
Årshjul 2018 – styremøter Helgelandssykehuset HF
SUS 2/18 Arbeidsmiljøundersøkelsen orientering i fakultetsstyret SU
Hva skjer i programmet nye Kristiansand
AMU juni 2018 Hvor vi er i prosessen
Kapittel 6: Mål og tiltak/Sammenstille Utviklingsplan 2035
Internt handlingsrom (IHR)
StiNe – Studieinformasjon på nett
Presentasjon for Studiekomiteen
Rekruttering internasjonale studenter
Årsplan samordning av tilsyn
Årshjul Idrettsrådet i Trondheim
Styringsgruppemøte Allforsk 20. Mai 2019
15.jan. 2019: Ferdigstillelse emnebeskrivelser i EpN for 2019/20
: Ferdigstillelse emnebeskrivelser i EpN for 2020/21
Utskrift av presentasjonen:

Workshop: Planlegging av gjennomføring IHR-studier - med dokumentasjon

Diskusjonstemaer med ca tidsbruk TidsromAktivitetDetaljer InnledningKort om dagen og temaene Håndtering av informasjon og involvering av ulike grupper ansatte og studenter Hvor mye? Hvor bredt? Referensegruppe(r)? Eksisterende fora? 13:30- 14Kaffe/te + påfyll :30Tidsløp og ressursbruk Kompetansebehov Organisering 15:30- 16Oppsummering MiddagPosthallen restaurant, Prinsens gt 8

Brukere, interessenter Studieadmin ansatt STA, UV og SV Studieadmin ansatt UiO Admin ansatt ved UiO Student Søker Potensiell student Tidligere studenter Studentorganisasjoner Vit.ansatt Emneansvarlig Programansvarlig Underviser Sensor Eksamensvakt Opptakskomite SA Fakultet Institutt Ledelse og organer/utvalg alle nivåer Partnere (samarbeidsuniversitet) Praksissteder Eksterne KD Presse Myndigheter Politikere Arbeids-/næringsliv Skolen Almenheten

Brukergrupper med informasjonsbehov Nettsider Nettsider/ nyhetsbrev/e- post Møter og nettsider Workshops Arbeidsgrupper Primært ansatte Ledere alle nivå Fagforeninger Beslutningstakere Berørte ansatte Rådgivere (inkl studentorganisasj oner) Prosessdeltakere Berørte brukere Informasjonsbehov Brukergrupper Det rettes ikke info spesifikt mot disse

Brukertre: Studentmobilitet og lokalopptak Studieadminansatt, STA, UV, SV med rådgivere Studieadminansatt UiO Studentorganisasjoner Info-ko nettverk Utdanningskomite/-fora Programansvarlig Partnere (samarbeidsuniversitet) Emneansvarlig KD Presse Student Vitenskapelig ansatt Underviser Adminansatt UiO Søker Tidligere student Skolen Opptakskomite Sensor Politikere Almenhet Myndigheter Praksissteder Eksterne Eksamensvakter Potensielle studenter Arbeids-/næringsliv

Brukertre: Eksamen og admin av undervisning Studieadminansatt, STA, UV, SV med rådgivere Studieadminansatt UiO Studentorganisasjoner Info-ko nettverk Utdanningskomite/-fora Underviser ! Emneansvarlig ! Eksamensvakter Presse Student Vitenskapelig ansatt Adminansatt UiO Søker Tidligere student Skolen Opptakskomite Politikere Almenhet Myndigheter Eksterne Partnere (samarbeidsuniversitet) Eksamensvakter Potensielle studenter Arbeids-/næringsliv KD Programansvarlig Sensor Praksissteder

Beslutningsorganer, rådgivende organer/nettverk Universitetsstyret Rektor Universitetsdirektør Dekanmøte Direktørnettverket ULG: fagdirektørene Studiekomiteen LMU Fakultetsstyre Instituttstyre Fakultetsledelse Instituttledergruppe Kontorsjefgruppe Nettverk for admin studieledere Infoko-nettverk Andre studieadmin nettverk Utdanningskomite/fora Programråd Tillitsvalgte AMU LAMU

Oversikt over beslutningstakere og rådgivere Fakultetsstyre LMU Instituttstyre Inst. ledergruppe Fak. ledelse Andre studadmin nettverk Programråd Kontorsjefer Studiekomite Dekanmøte Rektor U-styret U-dir Prosjektledelse Plangruppe Tillitsvalgte MB/GGR /BKc Dir. nettverk ULG Nettverk admin studieledere

Tidsløp – årshjul: Øvelse Juli 2011 Aug 2011 Sept 2011Okt 2011 Nov 2011 Des 2011 Studiestart Uke 33, 34 Saksbehandlingstopp Aug, sept Ferie opptak August Student- mobilitet Lokal- opptak opplæring inkl oppstarts- aktivitet – beg sept Detalj- kartlegging – frist 21/9 Avsjek k- OK? 23/9 Detaljert redesign Avsjekk- gå videre? Info=3 Ferdigstille forslag SK 8/12 Dir nettverk UDIR Strategisk redesign Dirnettverk + studledere 12/10 Felles: opplæring inkl oppstarts- aktivitet – beg sept Detalj- kartlegging – frist 21/9 Avsjek k- OK? 23/9 Detaljert redesign Avsjekk- gå videre? Info=3 Ferdigstille forslag Dir nettverk UDIR Strategisk redesign Dirnettverk + studledere 12/10 SK 8/12 Beslu tning Aktivitet i arbeidsgruppe Aktivitet IHR- studier Årshjuls- aktivitet Info- punkt Delbesl utning/ Avsjekk Timeplanlegging Okt-nov Eksamen Nov 2011 Detaljkartlegging undervisning 15/11 - Avsjek k- OK? 18/11 Administrere undervisning (forts neste foil) oppstarts- aktivitet – beg nov Strategisk redesign Dirnettverk + studledere Des?

Tidsløp – årshjul: Øvelse Jan 2012 Feb 2012 Mars 2012April 2012 Mai 2012 Juni 2012 Eksamen detaljkartlegging 15/1 – 15/2 Mulig oppdelt verdistrøm av årshjulshensyn Eksamen Mai 2012 Timeplanlegging Mars/april ¼ frist budsjettinnspill ¼ Prosjektleder slutter Administrere undervisning Planlegge og gjennomføre eksamen Felles: Beslu tning Aktivitet i arbeidsgruppe Aktivitet IHR- studier Årshjuls- aktivitet Info- punkt Delbesl utning/ Avsjekk Avsjek k- OK? 17/2 Detaljert redesign Avsjekk- gå videre? Info=3 Ferdigstille forslag SK primo mai? Dir nettverk Uke ? UDIR Primo juni? Strategisk redesign Dirnettverk + studledere 29/2 oppstarts- aktivitet – beg jan Detaljert redesign Avsjekk- gå videre? Info=3 Ferdigstille forslag Dir nettverk Mars? UDIR April? SK mars?

Ideer ift tidsløp 3 dagers opplæring inkl detaljkartlegging: Seminar og workshop = oppstartsaktivitet Deltakere: Alle 4 arbeidsgruppene med ledere og dokumentarist (så fremt det er på plass ) + plangruppeleder og plangruppedokumentarist Mengde opplæring som del av oppstartsaktivitet for verdistrøm 3 og 4 må vurderes (avhengig av hvem som har mulighet til å delta i sept 2011)

Ressurser: Diskusjon Hvilken kompetanse må vi ha med i arbeidsgruppene i forhold til: –Nivårerepresentasjon –Bredderepresentasjon –Breddekunnskap vs spesialistkunnskap –Kunnskap om forvaltning og lovverk –Verktøykunnskap (prosjekt, metodikk) –Personlige egenskaper –Annet? Hvilken kompetanse må vi ha med i prosjektet forøvrig? –Koordineringsgruppe? –Ledergruppe/lederoppfølging? –Plangruppe? Leder? Dokumentarist? Sammensetning forøvrig? –Annet? Hva slags organisering krever dette? Roller Ansvar Myndighet Diskuterer dette videre over sommeren