KOMMUNEREFORMA PROSESSEN I SUNNHORDLAND FELLES FORMANNSKAPSMØTE 26. MAI 2015.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
LOs representantskap i Aust -Agder, 4
Advertisements

1 Statssekretær Dag-Henrik Sandbakken Hamar, 5. desember 2005 Framtidas regioner og kommuner - regjeringas målsettinger, forsøk og erfaringer så langt.
1 Dag Henrik Sandbakken statssekretær, 12 K strategiseminar, Langesund 2006 Nye regioner, kommunenes muligheter?
Møte i Romsdal regionråd, fredag
Fylkesmannens rolle i reformen
prosjektdirektør Oslo og Akershus
Kommunal- og moderniseringsdepartementet Tips for engelsk mal velg KMD mal ENG under ”oppsett”. Norsk mal: Startside ALTERNATIV B Kommunereform Romsdal.
Kommunereformen Nasjonal reform Regionale og lokale prosesser
Kommunestruktur… generalistkommuner Norske kommuner ansvar for langt flere oppgaver enn mellom- og søreuropeiske kommuner 2.
Kommunestruktur og oppgaveoverføring
Kommunereformen Fellesmøte Styringsgruppen og Referansegruppen v/ordfører Ove Silseth og rådmann Ole Bjørn Moen 1 Eide kommune.
Sak 10/14: Kommunereforma. Bakgrunn for saka Sak 13/14 i representantskapen, Spørsmål til fylkeslaget frå lokallag Manglande politikk på saka(treng.
1 Statsråd Erna Solberg, Utfordringer for kommunesektoren: Strukturreform, regionalisering og moderniseringsbehov.
Revisjon av kommunikasjonsstrategien for Møre og Romsdal fylkeskommune Presentasjon for OD-møte september 2014.
Kommunereformen - ei løypemelding v/ Astrid Aarhus Byrknes.
Effektiviseringsnettverk - Oslo Fjell kommune Nær innbyggjarar Kommune i vekst - ung befolkning Matriseorganisasjon - 5 tenesteavdelingar.
Kommunereforma Kommunestyremøte Gulen
Kommunereform i Valdres. Dialogmøte, Fylkesmannen i Oppland,
Kommunereform Gran og Lunner Arbeidsgruppe demografi og økonomi
Kommunestruktur Frå viljeserklæring til handling.
Rømskog og kommunereformen. Stortingets oppdrag til alle kommunene (Kommuneprp 2015): Kommunene skal gjennomføre en vurdering av om de oppfyller forventingene.
1 Kommunal- og regionalminister Erna Solberg Stavanger, 21. april 2005 Om kommunegrenser og regioner - hvordan skal vi forme framtidens Norge?
Kommunereformen er i gang Valgerd Svarstad Haugland
Ordførermøte i november.. God prosess Lokalt lederskap har ansvar for å få til en god debatt. Det handler om å bygge framtida Fakta kunnskap Få fram dagens.
1 H AR ME GLØYMT KULTUREN ? Magnhild Meltveit Kleppa, 29. april 2015.
Kommunereform - hva skjer?
Kommunereformen i Nordland
Kommunereformen ? Folkemøte 6. mai 2015 Anne-Marie Vikla prosjektdirektør for kommunereformen Fylkesmannen i Oslo og Akershus.
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
KOMMUNEREFORMEN Presentasjon for Aurskog-Høland KrF januar 2015
Møreforsking; «Alternativer for regionalt folkevald nivå» Møreforsking; Tore Eriksen Politikardag, 24.november 2014.
FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Fylkesmannen og den regionale inndelinga –Basis for Fylkesmannen –Prinsipp –Stoda i Sogn.
Vilkår for regional samfunnsutvikling
Regional planstrategi
KS si rolle i kommunereforma Jenny Følling KS Sogn og Fjordane Stortingsbenken
Velkommen til Sørum kommune! Ordfører Marianne Grimstad Hansen 26. august 2016.
Modum mot år 2050 …hvor lander vi ?. Hvordan har samfunnet utviklet seg siden 1982 ? Det er da ikke så lenge siden.
Røyken alene? Eller sammen med en eller flere nabokommuner? Kommunereformen - folkemøter.
Halsa kommune – kjenn kor du trivest! Kommunereformen i stikkord: Initiert av Regjeringen med støtte i Stortingsflertallet "Oppdraget" er å se på som en.
Lifjell rundt Kommunereform Lifjell rundt Informasjon pr
Gode alene – enda bedre sammen? – sørover eller nordover? Hva med kommunens egne ansatte?
KOMMUNEREFORMEN OG PLAN- OG BYGNINGSLOVEN (PLANDELEN) - HVORDAN GJØRE BEGGE OPPGAVENE I KOMMUNENE? Planforum Østfold februar 2015 Prosjektleder Torleif.
Kommunereformen i Sunndal – Fagforbundet Harriet Berntsen, ass. rådmann - norske kommuner og reformen - utredninger - sonderinger/forhandlinger.
Kommunereforma Historikk og sentrale føringar! Utfordringar og konsekvensar for Granvin herad Granvin – framtidas trebygd1.
RE KOMMUNE ny og varm 1 ordfører Thorvald Hillestad Kommunesammenslåing virkning på lokaldemokratiet Erfaringer fra Re Folkemøte i Averøy kommune
FROKOSTMØTE MELLOM NÆRINGSLIVET OG NORDKAPP KOMMUNE Innledning v/ prosessveileder Bente Larssen 12. Februar 2016 Honningsvåg 12. februar 2016.
NYTT INNTEKTSSYSTEM FOR KOMMUNANE 17. FEBRUAR 2016 Lars K. Fylling Økonomisjef Skodje kommune Tlf DET HANDLAR.
Dialogmøte kommunereform Bakteppe for kommunereformen - Kommunen som tenesteytar.
Bakgrunn for reforma Oppdraget frå stortinget Utgreiingar som er gjennomført Krav til fremdrift Saka i dag: Forhandlingsutvel og mandat.
Kommunereformen og Averøy kommune -Hva betyr kommunereform for meg her i Averøy kommune? -Skal Averøy kommune slå seg sammen med annen kommune? -Hvem skal.
Vedtak fra KS Hovedstyre om oppgaveoverføring til kommunene sier bl.a. På barnevernsområdet bør statlige hjemmebaserte hjelpetiltak og fosterhjem.
«Region-kommunen Ålesund»
Førde, Gloppen og Sogndal mars 2017
Om Kommunereforma Radøy kommune – torsdag 18
Forvaltnings- og regionreformen Trøndelagsrådet 31. januar 2006
Utgreiing av kommunestruktur
Hornindal og Volda økonomiske verkemiddel for ny kommune Kåre Træen
Kommunereforma i Telemark
Inndelingsloven Økonomisjefane.
Splitting av årsverk i helsestasjons- og skulehelsetenesta
Kommunereforma - møte med stortingsbenken
Gode alene – enda bedre sammen?
Kommunereforma – Telemarksforsking sine utgreiingar
Medlemsmøtet 12. september 2014
Velkommen til leiarsamling
Høyringa av nytt/endra inntektssystem
Kommunereforma – Telemarksforsking sine utgreiingar
Politisk organisering i Sunnfjord kommune
Administrativ organisering i Sunnfjord kommune
Status i prosjektet Fellesnemnda 6. september 2018
Utskrift av presentasjonen:

KOMMUNEREFORMA PROSESSEN I SUNNHORDLAND FELLES FORMANNSKAPSMØTE 26. MAI 2015

MÅL FOR KOMMUNEREFORMA Kommunereforma vart handsama i Stortinget våren 2014, og Stortinget slutta seg då til fylgjande overordna mål for reforma: Gode og likeverdige tenester for alle innbyggjarane Heilskapleg og samordna samfunnsutvikling Bærekraftige og økonomisk robuste kommunar Styrka lokaldemokrati 2

Økonomiske verkemidlar i reformperioden Dagens verkemiddel vert vidareført – med ein litt annan innretning enn i dag: – Dekking av eingongskostnader – Reformstønad – Inndelingstilskot I tillegg: Ein heilskapleg gjennomgang av inntektssystemet – vert sett i samanheng med reforma 4

Dekking av eingongskostnader Standardisert modell – utan søknad Differensiert på tal på kommunar og tal på innbyggjarar: 5 Antall kommuner og innbyggere i sammenslåingen innbyggere innbyggere innbyggere Over innbyggere 2 kommuner20 mill.25 mill.30 mill.35 mill. 3 kommuner30 mill.35 mill.40 mill.45 mill. 4 kommuner40 mill.45 mill.50 mill.55 mill. 5 eller flere komm.50 mill.55 mill.60 mill.65 mill.

Reformstønad Tidligare: stønad til infrastrukturtiltak Nå: reformstønad som kan nyttast fritt Standardisert modell, ingen søknad For kommunar med meir enn innbyggjarar Vert utbetalt på tidspunkt for samanslåinga 6 Antall innbyggere i sammenslåingenReformstøtte innbyggere innbyggere5 mill innbyggere20 mill innbyggere25 mill. Over innbyggere30 mill.

Inndelingstilskotet Vert vidareført som i dag i reformperioden (nasjonale vedtak før ) Kompensasjon for bortfall av: – Basistilskott (12,3 mill. i 2014) – Netto nedgang regionalpolitiske tilskot Held på tilskotet i 15 år + nedtrapping over 5 år Etter reformperioden: Ordninga vert stramma inn, omfang og inntening vert vurdert 7

Døme Kommune A: innb. Kommune B: innb., småkommunetilskot Ny kommune: innb, ikkje distriktstilskot Inndelingstilskotet: – Basistilskot: 12,3 mill. – Småkommunetilskot: 5,3 mill. = 17,6 mill. x 15 år (+nedtrapping 5 år) Eingongskostnader: 20 mill. Reformstønad: 20 mill. 8

KOMMUNEREFORMA Austevoll, Bømlo, Etne, Fitjar, Kvinnherad, Stord, Tysnes Prosjektorganisering Prosjektgruppe – 2 repr. frå kvar kommune + 2 repr frå fagforeiningane Prosjektleiar Referansegrupper i kvar kommune

MANDAT Få utarbeidd eit faktabasert grunnlag som i neste omgang skal gjere interesserte kommunar i stand til å vedta ein framtidig kommunestruktur.

KOMMUNEREFORMA - FRAMDRIFTSPLAN TIDSPUNKTAKTIVITETANSVAR Ultimo okt. 14Utsending av spørjeskjema til kommunanePL 7. nov 2014Møte i prosjektgruppa med fokus på prosessane i kommunane, mediestrategi og framdriftsplan Prosjektgruppa + PL 10. des 2014Frist for kommunane til å svare på spørjeskjemaet Kommunane 9 jan 2015Gjennomgang av spørjeundersøkinga i kommunane Prosjektgruppa + PL Jan-feb 2015FolkemøterKommunane Jan-mars 2015Kommunevise prosessar (her må det utarbeidast ein meir detaljert plan for kvar kommune) Prosjektgruppa + PL Feb-mars 2015Avklara mogelege samanslåingsalternativProsjektgruppa +PL April 2015Ferdiggjering av rapportPL Mai 2015Rapport oversendast frå Samarbeidsrådet til kommunane PL Juni 2015Rapport til handsaming i kommunaneProsjektgruppa + PL + kommunane

KOMMUNEREFORMPROSESSEN Fylgjer rettleiaren Ekspertutvalet sine kriterier for god kommunestruktur.. Mest mogleg lik prosess i kommunane Eigen kommunikasjonsstrategi Spørjeskjema om status i den einskilde kommune – Del 1: Generelle spørsmål – Del 2: Spørsmål i høve til kriteria i vegleiaren – Tenesteytar – Myndigheitsutøving – Samfunnsutviklar – Demokratisk arena Del 3: Interkommunalt

KOMMUNEREFORMPROSESSEN Folkemøte i kommunane utover våren Rettleiaren nemner også andre formar for innbyggjardialog som: – Folkeavstemming – Opinionsundersøkelser – Utvidede folkehøring, søkekonferanser og visjonsseminar – Fokusgrupper – Høring – Referansegrupper og innbyggerpanel Informasjon om prosessen ligg på under satsingsområde kommunereform. Det er ei eiga facebookside kalla Kommunereform i Sunnhordland.

KOMMUNEREFORMPROSESSEN Prosjektgruppa har: – gått inn for landsdelsalternativet som regionalt alternativ og ein føreset at landsdelane får meir makt og oppgåver enn dagens fylker – meint at det er særleg viktig å få vekk fylkesgrensa mellom Hordaland og Rogaland – gått inn for at generalistkommuneprinsippet blir ført vidare. Likeverdig lokalt sjølvstyre og likebehandling i den statlege styringa. – uttalt skepsis til storby-/storkommunealternativet då dette vil føra til økte samordningsutfordringar, utfordringar for oppgåveløysing i restfylke/-region – meint at i ein så stor reform som kommunereforma må føra fleire og større oppgåver over til kommunane enn ekspertutvalets framlegg.

KOMMUNEREFORMA KRITERIENE i RETTLEIAREN 1. Tilstrekkelig kapasitet 2. Relevant kompetanse 3. Tilstrekkeleg distanse 4. Effektiv tenesteproduksjon 5. Økonomisk soliditet 6. Valfridom 7. Funksjonelle samfunnsutviklingsområde 8. Høg politisk deltaking 9. Lokal politisk styring 10. Lokal identitet

KOMMUNEREFORMPROSESSEN UNGDOM NÆRINGSLIV FOLKEMØTE NYE OPPGÅVER TIL NYE KOMMUNAR LOKALDEMOKRATIET I NYE KOMMUNAR SAMLOKALISERTE OG DESENTRALISERTE TENESTER ULIKE MOGELEGHEITSBILETE / SCENARIO PROSJEKTRAPPORT FELLES FORMANNSKAPSMØTE

Nye oppgåver - Velferd Tannhelse Rehabilitering Forsøk DPS Hjelpemidler Boligtilskudd Varig tilrettelagt arbeid Arbeids- og utdanningsreiser Finansieringsansvar pasienttransport Statlig barnevern Familievern

Nye oppgåver - Lokal utvikling Forenkling av utmarksforvaltning Lokal nærings- og samfunnsutvikling Motorferdsel i utmark Forenklinger innen plan- og bygningsloven: Revisjon av forskrift om konsekvensutredninger og utviklingsavtaler på planområdet Vannscooter- Tilskudd til nærings- og miljøtiltak skogbruk, Tilskudd til -tiltak i beiteområder Tilskudd til kulturlandskap jordbruk Tilskudd til verdensarvområdene Konsesjonsbehandling småkraftverk Myndighet til enkelte utslippstillatelser, forurensningsloven Naturforvaltning: små verneområder, økt ansvar etter innlandsfiskeforskriften og jakt- og fangstider for enkelte fremmede arter Tilskudd til frivilligsentralene

Nye oppgåver – Andre oppgåver Vigselsrett Notarialforretninger Godkjenning svømmeanlegg Sivile politioppgaver

Nye oppgåver – Annet Videregående opplæring Skoleskyss Kollektivtransport

GRUNNLAG OG FORUTSETNINGAR FOR OPPGÅVEOVERFØRING Generalistkommuneprinsippet Faglege og økonomiske ressurser og støttestrukturar må fylgje med Rammestyring – økonomisk og juridisk Fullfinansiering av oppgåver, inkl. overgangskostnader Kommunane kan løyse oppgåvene sjølv eller gjennom samarbeid Må bidra til redusert byråkrati, nedbygging av direktorat og tilpassing av ulike statlege instansers inndeling og oppgåver

REDUSERT STATLEG STYRING Frihet til å løyse oppgåvene etter lokale prioriteringar Sikre at skjønn blir utøvd av lokale og regionale folkevalgte organer Begrense statlege retningslinjer og rettleiarar Avgrense statens adgang til å overprøve lokale vedtak og planer Fjerne, forenkle, samordne rapporterings- og dokumentasjonskrav Avgrense Fylkesmannen og direktorata si rolle overfor kommunar Justere regional statleg organisering og sørge for god samhandling

MOGELEGHEITSBILETE / SCENARIO Prosjektgruppa vil utgreie 5 ulike alternativ: O-ALTERNATIV FOR 7 KOMMUNAR AUSTEVOLL, BØMLO, ETNE, FITJAR, KVINNHERAD, STORD OG TYSNES AUSTEVOLL, BØMLO, FITJAR, STORD OG TYSNES BØMLO, FITJAR, KVINNHERAD, STORD OG TYSNES BØMLO, FITJAR, STORD OG TYSNES

MOGELEGHEITSBILETE med fokus på: Befolkning og demografi – Utvikling i innbyggjartal – Aldersgrupper Tenesteproduksjon – Barnehage – Grunnskule – Pleie og omsorg – Kultur – Tekniske tenester – Administrasjon Sysselsetjing – Næringssamansetning – Sårbarheitsindikator – Arbeidspendling

MOGELEGHEITSBILETE/SCENARIO skal også ha fokus på: Kommuneøkonomi – Netto driftsresultat – Netto lånegjeld – Arbeidsgjevaravgiftsone – Distriktsindeks – Eigedomskatt

MOGELEGHEITSBILETE/SCENARIO skal også ha fokus på: Kommunikasjon internt i kommunen Kommunikasjon inn/ut av kommunen Kor robust (sterke og svake sider) scenariene er på områda Tenesteytar Myndigheitsutøving Samfunnsutviklar Demokratisk arena

PROSJEKTRAPPORT BAKGRUNN – Konsekvensar av ekspertutvalet sine vurderingar – Framdriftsplan og milepælar – Tidsplan for kommunereforma – Løp 1: Kongeleg resolusjon våren 2016 – Løp 2: Proposisjon om ein heilskapleg kommunestruktur til Stortinget våren 2017

PROSJEKTRAPPORT PROSJEKTARBEIDET I SUNNHORDLAND – Kommunale vedtak – Organisering – Prosjektet sitt mandat – Prosjektet sin framdriftsplan – Kommunikasjonsstrategi – Formannskapsmodellen – Grunnlag og føresetnadar for oppgåveoverføring til kommunane – Redusert statleg styring – Statlege grenser – Deling av kommunar – Samkøyring av prosessarbeidet – Folkemøte – Ungdom – Næringslivet – Kyrkja

PROSJEKTRAPPORT – Kommunane sin status i dag – Kommuneøkonomi – Pensjonar – Kommunale tenester – Demokratiet – lokaldemokratiet i nye kommunar – Myndigheitsutøving – Samfunnsutviklarrolla – Planverk – Samferdsle – Næring – Endring av kommune-/fylkesgrenser – Kostra-tal – Mogelegheitsbilete

PROSJEKTRAPPORT MOGELEGHEITSBILETA – Status og mogelegheitsbilete Austevoll kommune – Status og mogelegheitsbilete Bømlo kommune – Status og mogelegheitsbilete Etne ommune – Status og mogelegheitsbilete Fitjar kommune – Status og mogelegheitsbilete Kvinnherad kommune – Status og mogelegheitsbilete Stord kommune – Status og mogelegheitsbilete Tysnes kommune – Mogelegheitsbilete 2 – Austevoll, Bømlo, Etne, Fitjar, Kvinnherad, Stord, Tysnes – Mogelegheitsbilete 3 – Austevoll, Bømlo, Fitjar, Stord, Tysnes – Mogelegheitsbilete 4 – Bømlo, Fitjar, Kvinnherad, Stord, Tysnes – Mogelegheitsbilete 5 – Bømlo, Fitjar, Stord, Tysnes FRAMLEGG TIL VIDARE DRIFT VEDLEGG TIL PROSJEKTRAPPORTEN – Spørjeundersøking næringslivet – Forslag til intensjonsavtale

RÅD I PROSJEKTRAPPORTEN NO SIT KOMMUNANE MED FAKTA DEI VISER AT KOMMUNANE STÅR LIKT PÅ MANGE OMRÅDE, SJØLV OM ALLE HAR OMRÅDER DER DEI SKIL SEG UT FRÅ ANDRE FOR Å FINNE UT KOR EIN VIL, MÅ EIN TA DEN GODE NABOPRATEN. DET ER DÅ EIN FINN UT KOR EIN VIL STÅ VED EI TENKT KOMMUNESAMANSLÅING KVA VINN VI? KVA TAPAR VI?

3 RÅD OM LUKKELEGE KOMMUNEEKTESKAP VIT KVA DU VIL - BLI SAMDE OM FELLES VISJONAR OG MÅL INVOLVER INNBYGGJARANE VÆR RAUS OG TENK STORT

KVA VIL VI? TENESTER DEMOKRATI MYNDIGHEITSUTØVING SAMFUNSUTVIKLING FORUTSEIANDE ROBUST SLAGKRAFT NÆRLEIK DRA TIL SEG PRIVATE OG OFFENTLEGE INSTITUSJONAR GOD I NÆROMRÅDE (FOTBALL OG VASSVERK) GOD I LANDET KVA SKJER I NABOREGIONANE VÅRE?

FRAMLEGG TIL VIDARE FRAMDRIFT TIDSPUNKTAKTIVITETANSVAR April 2015Møte med ungdomsråda Pl + SIS April 2015Spørjeundersøking i næringslivet Pl + SIS April 2015Avslutningsmøte i prosjektgruppa Pl + SIS Mai 2015Felles formannskapsmøte Pl + SIS Juni 2015Prosjektrapport/Beslutningsdokument til handsaming i kommunane Rådmennene Juni2015Prosjektrapport/Beslutningsdokument til handsaming i kommunane Ordførarane Dersom alle kommunar vil gå for 0-alternativet, vert saka avslutta

FRAMLEGG TIL VIDARE FRAMDRIFT Dersom kommunar vil vurdere ulike alternativ vidare, kan ein fylgje prosessen nedanfor Jun-Aug. 2015Sonderingar mellom ordførarane/ kommunepolitikarane Ordførarane Jun-Aug. 2015Forankre konklusjonane etter handsaminga av prosjektrapporten Ordførarane Aug. 2015Nedsetje av kommunevise referansegrupper i kvar kommune med politikarar og tillitsvalde Ordførarane Aug. 2015Nedsetjing av fellesgruppe/forhandlingsgruppe (for alle kommunane som vedtek å gå vidare) med politikarar og tillitsvalte Ordførarane Aug Val av leiar, nestleiar for fellesgruppa/forhandlingsgruppa Fellesgruppa/ forhandlingsgruppa Aug 2015Mål og visjon i den nye kommunen Fellesgruppa/ forhandlingsgruppa/kommunane Aug 2015-Verdigrunnlaget Fellesgruppa/ forhandlingsgruppa/kommunane Aug 2015Bestemme ein prosessleiar frå ein av kommunaneFellesgruppa/ forhandlingsgruppa Aug 2015Vurdere om det trengs meir utgreiingFellesgruppa/ forhandlingsgruppa/PL Aug. 2015Fastsetje møteplanFellesgruppa/ forhandlingsgruppa/PL Aug. 2015Utarbeide framlegg til stikkordmessig intensjonsplan for arbeidet Fellesgruppa/ forhandlingsgruppa/PL

FRAMLEGG TIL VIDARE FRAMDRIFT Aug. 2015Struktur- og innhald i forhandlingsdokumentet Kvifor ein ny og større kommune Kva må vera med i beslutningsgrunnlaget Fellesgruppa/ forhandlingsgruppa/PL Aug Sep Prinsipp for lokaldemokratiet Organisering av lokaldemokratiet Fellesgruppa/ forhandlingsgruppa/PL Aug. 2015Vilkår for tilsetteFellesgruppa/ forhandlingsgruppa/PL Sep. 2015Inndelingslova - Gjere seg kjent med formalia for ny kommunestruktur Fellesgruppa/ forhandlingsgruppa/PL Sep. 2015Bestemme prinsipp for organisering av tenestene – sjå oversikt over tenester side 18 Fellesgruppa/ forhandlingsgruppa/PL Sep. 2015Dagens kommuneøkonomi Framtidas kommuneøkonomi Fellesgruppa/ forhandlingsgruppa/PL Sep Nov Tentativt framlegg til intensjonsavtale/forhandlingsavtale Fellesgruppa/ forhandlingsgruppa/PL Okt. 15 – feb. 16Innbyggjarinvolvering –alternativa i rettleiaren Fellesgruppa/ forhandlingsgruppa/PL Okt. 2015Regionutvikling Fellesgruppa/ forhandlingsgruppa/PL Okt. 2015Kommuneutvikling Fellesgruppa/ forhandlingsgruppa/PL Okt. 2015Tettstadutvikling Fellesgruppa/ forhandlingsgruppa/PL

FRAMLEGG TIL VIDARE FRAMDRIFT Okt. 2015Næringsutvikling Fellesgruppa/ forhandlingsgruppa/PL Okt. 2015Bruk av kommunehusaFellesgruppa/ forhandlingsgruppa/PL Nov. 2015Kommunenamn Kommunesenter Kommunevåpen Fellesgruppa/ forhandlingsgruppa/ kommunane/PL Jan. 2016Endeleg framlegg til intensjonsavtale/forhandlingsavtale. Fellesgruppa/ forhandlingsgruppa/PL Jan 2016Forhandlingsavtale blir førebudd til politisk handsaming Rådmennene Mars 2016Endeleg vedtak i kommunestyret Ordførarane Vår 2016Saka blir send til Fylkesmannen Ordførarane Vår 2017Regjeringa legg fram proposisjonar om ny kommunestruktur og om nye oppgåver Fylkesmannen/Regjeringa Jan 2020Ny kommunestruktur trer i kraft